ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Κύκλοι της COSCO , αλλά και του λιμανιού, ερωτώμενοι σχετικά με το θέμα δήλωσαν στο mononews τα εξής: «Η εταιρεία μας από πολλών ετών έχει υποβάλλει εμπεριστατωμένες προτάσεις για τον εκσυγχρονισμό των διαδικασιών που συνδέονται με τη λειτουργία του λιμανιού του Πειραιά. Με αγώνα που δόθηκε έναντι δυνάμεων προστατευτισμού, καταφέραμε και καταστήσαμε τον Πειραιά ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια της Ευρώπης και το μεγαλύτερο της Μεσογείου.
Είναι προφανές ότι χωρίς της χρήση των ηλεκτρονικών διαδικασιών και όλων των εργαλείων που παρέχει η ενωσιακή νομοθεσία για τελωνειακές διαδικασίες απλουστευμένες και κοινά εφαρμοζόμενες σε όλα τα κράτη μέλη δεν μπορεί να αναδειχθεί ο Πειραιάς, όπως στοχεύει η Ελληνική Πολιτεία ως πόλος έλξης επενδύσεων και κέντρο διαμετακομιστικού εμπορίου.
Από το 2017 η εταιρεία μας έχει υποβάλει υπομνήματα που αφορούν, μεταξύ των άλλων, τον εκσυγχρονισμό της διαδικασίας εφοδιασμού πλοίων.
Επισημαίνουμε ότι η ενωσιακή νομοθεσία προβλέπει την εφαρμογή διατάξεων εξαγωγής και επανεξαγωγής για τη διασφάλιση των τελωνειακών και φορολογικών διοικήσεων αλλά και για να υπάρχει ένα ομοιόμορφο πλαίσιο εφαρμογής της διαδικασίας. Άλλωστε και ο Σύλλογος εφοδιαστών πλοίων έχει επανειλημμένα αναφερθεί στην εφαρμογή του ενωσιακού αυτού πλαισίου για τους εφοδιασμούς πλοίων.
Επαναδιαβεβαιώνουμε όλους τους ενδιαφερόμενους ότι σκοπός της παρέμβασής μας είναι η διαμόρφωση του κατάλληλου πλαισίου διαδικασιών που θα έχει σταθερή ενωσιακή νομική υπόσταση, όπου με βάση τις ηλεκτρονικές διαδικασίες θα δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για να αποτελέσει ο Πειραιάς ελκυστικό προορισμό για τη δημιουργία HUBS εμπορευμάτων που θα προορίζονται για τον εφοδιασμό πλοίων και παράλληλα θα τον επαναφέρει στον χάρτη τον λιμανιών με εφοδιαστικό ενδιαφέρον.
Είναι προφανές η ηλεκτρονικοποίηση των διαδικασιών θεωρούμε ότι πληροί όλες τις προϋποθέσεις για να είναι κοινή πρόταση όλων των φορέων.
Στόχος μας η ηλεκτρονικοποίηση των διαδικασιών και η εφαρμογή του ενωσιακού δικαίου. Η διατήρηση της ένχαρτης διαδικασίας, της υπογραφής και της σφραγίδας σε έντυπα δε μας βρίσκει σύμφωνους. Είναι απόφαση που ανήκει στην Ελληνική Δημόσια Διοίκηση και στους αρμόδιους Θεσμικούς φορείς, καθότι εκείνοι έχουν την αρμοδιότητα αλλά και την ευθύνη της εφαρμογής της διαδικασίας και των συνεπειών αυτής».
Τι αναφέρει το εξώδικο
Υπενθυμίζεται πως στο εξώδικο του ΠΣΕΠΕ μεταξύ άλλων αναφέρονται τα εξής:
«Είναι απολύτως αθέμιτο να προσπαθείτε εκ των προτέρων, με έμμεσο τρόπο, να πείσετε τους αρμοδίους φορείς για τη δήθεν ανάγκη αλλαγής και εκσυγχρονισμού της διαδικασίας εφοδιασμού πλοίων, με μοναδικό στόχο να καταστεί αυτή ακόμη περισσότερο πολύπλοκη, χρονοβόρα και, άρα, ασύμφορη οικονομικά για τις περισσότερες μικρές επιχειρήσεις του κλάδου, ώστε να εφαρμοστεί στην πράξη το ρητό: «το μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό».
– Η δεσπόζουσα θέση σας στο Λιμάνι του Πειραιά δεν δικαιολογεί την εμφάνιση φαινομένων κατάχρησης εξουσίας, τα οποία θα έχουν ως αποτέλεσμα τον «αργό θάνατο» εκατοντάδων επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται στο Λιμάνι εδώ και έναν αιώνα».
– Το «ενδιαφέρον» σας λοιπόν για τους εφοδιασμούς πλοίων είναι υποκριτικό και προσχηματικό. Αν η εταιρία σας ενδιαφερόταν πραγματικά για την περαιτέρω ανάπτυξη του εν λόγω κλάδου, θα έπρεπε να υποβάλει τις προτάσεις της στον Σύλλογό μας, ο οποίος είναι το αρμόδιο συλλογικό όργανο των εφοδιαστικών επιχειρήσεων”.
Καταλήγοντας η επιστολή αναφέρει «σας ΚΑΛΟΥΜΕ όπως άμεσα, εντός προθεσμίας πέντε (5) ημερών από τη λήψη της παρούσας, προβείτε σε ανάκληση της ως άνω επιστολής σας και ορίσουμε από κοινού συνάντηση για τη συζήτηση των προτάσεών σας».
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΗΝ ΕΞΩΔΙΚΗ ΕΠΙΤΟΛΗ ΤΟΥ Π.Σ.Ε.Π.Ε
Διαβάστε επίσης:
Το «μετέωρο βήμα» των Κινέζων στην Ελλάδα και οι επόμενες επενδύσεις της Cosco στον Πειραιά