• Ναυτιλία

    Κερδοφορία και μερίσματα από τις εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρείες στο δεύτερο τρίμηνο

    (από πάνω αριστερά προς τα δεξιά) Γιάννης Χατζηπατέρας,Κωστής Κωνσταντακόπουλος, Χάρης Αντωνίου, Πόλυς Β. Χατζηιωάννου, Σεμίραμις Παληού, Αλίκη Παληού, Ανδρέας Μιχαλόπουλος, Βαγγέλης Μαρινάκης, Πέτρος Παππάς

    (από πάνω αριστερά προς τα δεξιά) Γιάννης Χατζηπατέρας,Κωστής Κωνσταντακόπουλος, Χάρης Αντωνίου, Πόλυς Β. Χατζηιωάννου, Σεμίραμις Παληού, Αλίκη Παληού, Ανδρέας Μιχαλόπουλος, Βαγγέλης Μαρινάκης, Πέτρος Παππάς


    Οι εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρείες, ελληνικών συμφερόντων, συνεχίζουν να αξιοποιούν τις συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί εξαιτίας των πολεμικών συρράξεων στην Ουκρανία και στη Γάζα και αποκομίζουν σημαντικά οικονομικά κέρδη, τόσο κατά το δεύτερο τρίμηνο, όσο και για το εξάμηνο του τρέχοντος έτους.

    Η ρευστότητα τους παραμένει σε υψηλά επίπεδα, ενώ και η μερισματική τους πολιτική εξακολουθεί να ικανοποιεί τους μετόχους τους.

    Η Dorian LPG του Γιάννη Χατζηπατέρα, είχε κέρδη 51,7 εκατ. δολάρια στο τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου, ενώ το αντίστοιχο περσινό διάστημα είχε 48,9 εκατ. δολάρια.

    Τα συνολικά έσοδα της εταιρείας διαμορφώθηκαν στα 114,4 εκατ. δολάρια, έναντι 111, 6 εκατ. δολαρίων στο αντίστοιχο χρονικό διάστημα πέρσι.

    Ο μέσος ημερήσιος ναύλος για το στόλο της εταιρείας ήταν 55.228 δολάρια για τους τρεις μήνες που έληξαν στις 30 Ιουνίου 2024, καταγράφοντας μια αύξηση 8% από τα 51.156 δολάρια που ήταν την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.

    Η συνολική χρησιμοποίηση του στόλου έφτασε σε 90,4% κατά τη διάρκεια των τριών μηνών που έληξαν στις 30 Ιουνίου 2024.

    «Η ζήτηση για το υγραέριο παραμένει ισχυρή, καθώς η διαθεσιμότητα, η οικονομική του απόδοση και το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα το καθιστούν καύσιμο επιλογής για πολλές εφαρμογές. Όπως πάντα, αναγνωρίζω στους αφοσιωμένους ναυτικούς μας και στο προσωπικό ξηράς, τη σκληρή δουλειά και την αφοσίωση των οποίων καθιστούν δυνατά τα αποτελέσματά μας», σχολίασε ο Γιάννης Χατζηπατέρας.

    Τα έσοδα της εταιρείας διαμορφώθηκαν στα 114,4 εκατ. δολάρια για τους τρεις μήνες που έληξαν στις 30 Ιουνίου 2024, σημειώνοντας αύξηση κατά 2,8 εκατ. δολάρια ή 2,5% από 111,6 εκατ. δολάρια για τους τρεις μήνες που έληξαν στις 30 Ιουνίου 2023, κυρίως λόγω της αύξησης του μεγέθους του στόλου, η οποία αντισταθμίστηκε εν μέρει από τη μείωση των καθαρών ημερών λειτουργίας του στόλου.

    Οι διαθέσιμες ημέρες αυξήθηκαν από 2.219 για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023 σε 2.275 για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024. Οι μέσες τιμές ναυλώσεων TCE αυξήθηκαν κατά 4.072 δολάρια ανά ημέρα λειτουργίας από 51.156 δολάρια για τους τρεις μήνες που έληξαν στις 30 Ιουνίου 2023 σε 55.228 δολάρια για τους τρεις μήνες που έληξαν στις 30 Ιουνίου 2024.

    Επίσης, το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας αποφάσισε την καταβολή έκτακτου μερίσματος σε μετρητά, ύψους 1 δολαρίου ανά κοινή μετοχή, επιστρέφοντας 42,6 εκατομμύρια δολάρια κεφαλαίου στους μετόχους.

    Το μέρισμα είναι πληρωτέο στις 21 Αυγούστου 2024 σε όλους τους μετόχους που είναι εγγεγραμμένοι κατά το κλείσιμο της συνεδρίασης της 8ης Αυγούστου 2024.

    Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία στις αρχές του έτους επιβεβαίωσε την πρώτη παραγγελία για πλοίο μεταφοράς αμμωνίας, χωρητικότητας των 93.000 κυβικών μέτρων, το οποίο θα παραδοθεί το τρίτο τρίμηνο του 2026.

    Κέρδη και ρευστότητα είναι τα κεντρικά χαρακτηριστικά της Costamare του Κωστή Κωνσταντακόπουλου.

    Η ρευστότητα διαμορφώθηκε στα 1, 118 δισ. δολάρια, ενώ τα κέρδη ανήλθαν σε 102 εκατ. δολάρια. Τα συνολικά έσοδα έφτασαν τα 509 εκατ. δολάρια και το προσαρμοσμένο καθαρό εισόδημα που θα διατεθεί στους μετόχους φτάνει τα 91,4 εκατ. δολάρια, που σημαίνει 0,77 δολάρια ανά μετοχή.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, το 100% και 88% των καθαρών ημερών λειτουργίας του στόλου των πλοίων εμπορευματοκιβωτίων έχουν εξασφαλιστεί για το 2024 και το 2025, αντίστοιχα.

    Τα συμβασιοποιημένα έσοδα για τον στόλο containerships είναι ύψους περίπου 2,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων με σταθμισμένη διάρκεια 3,5 ετών.

    Στο διάστημα από το πρώτο τρίμηνο μέχρι και πριν λίγες ημέρες, η εταιρεία έκλεισε συμφωνίες ναύλωσης για επτά containerships, έξι από αυτά σε προθεσμιακή βάση, για περίοδο που κυμαίνεται από 24 έως 36 μήνες και με πρόσθετα συμβατικά έσοδα ύψους 224 εκατ. δολαρίων.

    Η εταιρεία διαθέτει έναν στόλο από 68 containerships, 39 bulk carriers, ενώ μέσω της πλατφόρμας διαχειρίζεται έναν στόλο από 54 πλοία.

    Επίσης, όσον αφορά τη Neptune Maritime Leasing, η πλατφόρμα αναπτύσσεται σταθερά, έχοντας σήμερα χρηματοδοτήσει 25 ναυτιλιακά περιουσιακά στοιχεία συνολικού ύψους περίπου 285 εκατ. δολαρίων.

    Η Safe Bulkers του Πόλυ Β. Χατζηιωάννου, κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του 2024, είχε κατά μέσο όρο 45,43 πλοία στον στόλο της, αποκομίζοντας μέσο TCE 18.650 δολάρια ανά πλοίο σε σύγκριση με 44,01 πλοία που αποκόμισαν μέσο TCE 17.271 δολάρια κατά την ίδια περίοδο του 2023.

    Τα καθαρά κέρδη της εταιρείας για το δεύτερο τρίμηνο του 2024 ανήλθαν σε 27,6 εκατ. δολάρια σε σύγκριση με καθαρά κέρδη 15,4 εκατ. δολάρια κατά την ίδια περίοδο του 2023.

    Τα καθαρά έσοδα αυξήθηκαν κατά 11% σε 78,5 εκατ. δολάρια για το δεύτερο τρίμηνο του 2024, σε σύγκριση με 70,6 εκατ. δολάρια για την ίδια περίοδο του 2023.

    Όσον αφορά στα λειτουργικά έξοδα πλοίων παρέμειναν σταθερά στα 25,9 εκατ. δολάρια για το δεύτερο τρίμηνο του 2024 σε σύγκριση με 25,9 εκατ. δολάρια για την ίδια περίοδο του 2023, παρά τον αυξημένο μέσο αριθμό πλοίων που χρησιμοποιήθηκαν κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2024.

    Αναλυτικότερα: Κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2024 είχε τζίρο 78,5 εκατομμύρια δολάρια έναντι 70,6 το αντίστοιχο περσινό διάστημα ποσοστό 11,1%. Το πρώτο εξάμηνο τα έσοδα έφθασαν τα 160,2 εκατομμύρια, έναντι 137,5 το αντίστοιχο περσινό 6μηνο ποσοστό αύξησης 16,5%.

    Τα κέρδη το δεύτερο τρίμηνο του 2024 ανήλθαν στα 27,6 εκατομμύρια δολάρια, έναντι 15,4 το αντίστοιχο περσινό διάστημα ποσοστό 79,2%. Το πρώτο εξάμηνο τα κέρδη έφθασαν τα 52,9 εκατομμύρια,

    έναντι 34,7 το αντίστοιχο περσινό 6μηνο ποσοστό αύξησης 52,4%.

    Η Diana Shipping Inc. της Σεμίραμις Παληού, γνωστοποίησε ζημία 2,8 εκατομμυρίων δολαρίων και καθαρή ζημία που αποδίδεται στους μετόχους 4,2 εκατομμυρίων δολαρίων για το δεύτερο τρίμηνο του 2024.

    Αυτό συγκρίνεται με καθαρό εισόδημα 10,4 εκατομμυρίων δολαρίων και καθαρό εισόδημα που αποδίδεται στους κοινούς μετόχους 8,9 εκατομμυρίων δολαρίων για το δεύτερο τρίμηνο του 2023.

    Η απώλεια ανά μετοχή για το δεύτερο τρίμηνο του 2024 ήταν 0,04 δολάρια, σε σύγκριση με τα κέρδη ανά μετοχή 0,09 δολάρια το ίδιο τρίμηνο του 2023.

    Τα έσοδα από τις ναυλώσεις πλοίων ήταν 56 εκατομμύρια δολάρια για το δεύτερο τρίμηνο του 2024, σε σύγκριση με 67,4 εκατομμύρια δολάρια που ήταν το αντίστοιχο τρίμηνο του 2023.

    Η μείωση των εσόδων από τις χρονοναυλώσεις, σε σύγκριση με το ίδιο τρίμηνο πέρυσι, οφειλόταν στη μείωση των μέσων τιμών ναύλωσης και των ημερών ιδιοκτησίας.

    Η καθαρή ζημία για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024 ανήλθε σε 0,7 εκατομμύρια δολάρια και η καθαρή ζημιά που αποδόθηκε σε κοινούς μετόχους ανήλθε σε 3,6 εκατομμύρια δολάρια.

    Αυτό συγκρίνεται με καθαρό εισόδημα 33,1 εκατομμυρίων δολαρίων και καθαρό εισόδημα που αποδίδεται σε κοινούς μετόχους 30,2 εκατομμυρίων δολαρίων, για την ίδια περίοδο το 2023.

    Τα έσοδα για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024, ήταν 113,6 εκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με 140,0 εκατομμύρια δολάρια στην ίδια περίοδο περίοδος του 2023.

    Η ζημιά ανά μετοχή ήταν 0,03 δολάρια, σε σύγκριση με τα κέρδη ανά μετοχή 0,31 δολάρια το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023.

    Η εταιρεία έχει δηλώσει μέρισμα σε μετρητά επί της κοινής της μετοχής 0,075 δολάρια ανά μετοχή, με βάση τα αποτελέσματα της εταιρείας κατά το δεύτερο τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024.

    Το μέρισμα σε μετρητά θα καταβληθεί στις 30 Αυγούστου 2024 σε όλους τους κοινούς μετόχους στις 15 Αυγούστου 2024.

    Η εταιρεία έχει σήμερα 125.116.865 κοινές μετοχές που έχουν εκδοθεί και είναι σε κυκλοφορία. Στις 29 Ιουλίου 2024, είχαν ασκηθεί 6.339.423 Δικαιώματα Αγοράς Μετοχών.

    Κερδοφόρα πορεία έχει και η Performance Shipping της Αλίκης Παληού και του Ανδρέα Μιχαλόπουλου.

    Τα έσοδα της ναυτιλιακής διαμορφώθηκαν στα 42,87 εκατ. δολάρια το πρώτο μισό του 2024 από 60,98 εκατ. δολάρια την αντίστοιχη περσινή περίοδο, ενώ τα καθαρά κέρδη ανήλθαν φέτος στα 21,6 εκατ. δολάρια από 34 εκατ. δολάρια έναν χρόνο πριν.

    Στο δεύτερο τρίμηνο του 2024, η Performance Shipping κατέγραψε έσοδα 20,5 εκατ. δολαρίων, έναντι 31,45 εκατ. δολαρίων το ίδιο διάστημα του 2023, ενώ η κερδοφορία διαμορφώθηκε το τρέχον έτος στα 10,18 εκατ. δολάρια από 18,38 εκατ. δολάρια πέρυσι.

    Επισημαίνεται ότι το TCE του στόλου ανήλθε στο εξάμηνο στα 32.414 δολάρια από 41.526 δολάρια το αντίστοιχο διάστημα του 2023. Η εταιρεία διαχειρίζεται συνολικά επτά δεξαμενόπλοια, τύπου aframax, ενώ ναυπηγεί τέσσερα δεξαμενόπλοια, τρία τύπου LR2, τα οποία έχουν προδιαγραφές «LNG-ready» και ένα LR1.

    Η εισηγμένη έχει ήδη εξασφαλίσει πενταετή συμβόλαια ναύλωσης για τα τρία LR2s, τα οποία θα αποφέρουν ακαθάριστα έσοδα ύψους 169,8 εκατ. δολαρίων.

    Η Capital Product Partners L.P. (CPLP), του Βαγγέλη Μαρινάκη, γνωστοποίησε τα οικονομικά αποτελέσματα της για το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Αναλυτικότερα:

    Είχε αύξηση των εσόδων για το δεύτερο τρίμηνο του 2024, σε ποσοστό 10% με έσοδα 97,7 εκατ. δολ. έναντι 88,5 εκατ. δολ. την αντίστοιχη περίοδο του 2023.

    Η εταιρεία προχώρησε σε διανομή μερίσματος ύψους 0,15 δολ. ανά μετοχή το δεύτερο τρίμηνο του 2024.

    Ανακοινώθηκε επένδυση ύψους 756,0 εκατ. δολ. για την αγορά 10 πλοίων μεταφοράς αερίου (“Gas Fleet”), που θα παραδοθούν μεταξύ του πρώτου τριμήνου του 2026 και του τρίτου τριμήνου του 2027. Πρόκειται για έξι Dual Fuel Medium Gas Carriers (“MGCs”) και τέσσερα Liquid CO2 Handy Multi Gas Carriers (“LCO2s”).

    Η εταιρεία παρέλαβε τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (“LNG/Cs”) “Assos”, “Apostolos” και “Aktoras” ως μέρος της συμφωνίας απόκτησης 11 πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου τελευταίας γενιάς (MEGA), (“Συμφωνία LNG/C”), η οποία ολοκληρώθηκε στις 21 Δεκεμβρίου 2023.

    Ολοκληρώθηκε η πώληση πέντε πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, των M/V “Athos”, “Athenian”, “Seattle Express”, “Fos Express” και “Aristomenis”, με κέρδος ύψους 15,2 εκατ. δολ.

    Ανακοινώθηκε ο διορισμός του Brian Gallagher ως εκτελεστικού αντιπροέδρου για τις επενδυτικές σχέσεις.

     

    O Γεράσιμος Καλογηράτος, CEO της Capital Product Partners L.P., δήλωσε:

    «Πρόκειται για ένα ακόμα τρίμηνο ορόσημο για την Εταιρεία. Πρώτα απ’ όλα, η αναμενόμενη μετονομασία της σε «Capital Clean Energy Carriers Corp.» (Ticker Nasdaq: CCEC) και η μετατροπή της σε εταιρεία των Νήσων Μάρσαλ με υψηλά πρότυπα εταιρικής διακυβέρνησης αποτελούν ένα σημαντικό βήμα στo πλαίσιo της στρατηγικής εξέλιξης που ανακοινώσαμε τον Νοέμβριο του 2023. Επιπλέον, η παράδοση τριών πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου τελευταίας γενιάς κατά τη διάρκεια του τριμήνου αυξάνει τον στόλο μας σε 12 πλοία αυτού του τύπου, ενώ άλλα έξι θα ακολουθήσουν το 2026-2027. Επιπροσθέτως, η εξαγορά δέκα ακόμα εξειδικευμένων πλοίων μεταφοράς φυσικού αερίου τον Ιούνιο μας καθιστά πλέον μία από τις κορυφαίες πλατφόρμες μεταφοράς φυσικού αερίου παγκοσμίως, με έμφαση στην ενεργειακή μετάβαση».

    Η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία Star Bulk Carriers, του Πέτρου Παππά, επιβεβαίωσε σε ανακοίνωση της ότι εκδίδει σχεδόν 6 εκατομμύρια νέες κοινές μετοχές αξίας σχεδόν 135 εκατομμυρίων δολαρίων για να αποπληρώσει τα ομόλογα αξίας 69 εκατ. δολαρίων της Eagle, τα οποία έληξαν την Πέμπτη.

    Η υποχρέωση αυτή, είναι ό,τι έχει απομείνει από την έκδοση 114 εκατομμυρίων δολαρίων από την πρώην Eagle Bulk το 2019, τα έσοδα της οποίας χρησιμοποιήθηκαν για την πληρωμή της απόκτησης έξι ultramaxes και τη χρηματοδότηση της εγκατάστασης πλυντηρίων καυσαερίων.

    Η Star ουσιαστικά κληρονόμησε τα ομόλογα όταν έκλεισε μια συμφωνία ύψους 836 εκατομμυρίων δολαρίων για να αποκτήσει την εταιρεία.

    Η εξόφληση των ομολόγων με μετρητά θα μείωνε τη ρευστότητα του ισολογισμού της Star κατά περίπου 135 εκατομμύρια δολάρια.

    Αντίθετα, η κεφαλαιοποίηση της εταιρείας αυξάνεται τώρα κατά το ίδιο περίπου ποσό, ενώ διαγράφει χρέη αξίας 69 εκατομμυρίων δολαρίων.

    Η Star ανέφερε ότι ο αριθμός των νέων μετοχών της είναι 118,8 εκατ. και το αναθεωρημένο ανεξόφλητο χρέος της ανέρχεται σε 1,381 δισ. δολάρια.

    Η Star Bulk διαθέτει στόλο 156 ιδιόκτητων πλοίων, συνολικής χωρητικότητας 15 m dwt, που κυμαίνεται από Newcastlemaxes έως supramaxes.

    Διαβάστε επίσης:

    Δεκάδες ελλείψεις για τα λιμάνια του Αργοσαρωνικού – Να συνεργαστούν Αντιπεριφέρεια, Δήμοι και Υπουργείο Ναυτιλίας για την βελτίωση και ασφάλεια των λιμένων

    Ιράν: Ένας πύραυλος μικρής ακτίνας δράσης σκότωσε τον Ισμαήλ Χανίγια

    Εύκολη πρόκριση για τον Εμμανουήλ Καραλή στον τελικό



    ΣΧΟΛΙΑ