ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Αναλυτικότερα: Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη στο τέταρτο τρίμηνο διαμορφώθηκαν στα 141,6 εκατομμύρια δολάρια , ή 6,99 δολάρια ανά μετοχή, έναντι 125,8 εκατομμυρίων δολαρίων ή 6,10 δολάρια ανά μετοχή, για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2021, σημειώνοντας αύξηση 12,6%.
Το προσαρμοσμένο καθαρό εισόδημα ανήλθε στα 711 εκατομμύρια δολάρια , ή 34,68 δολάρια ανά μετοχή, για το έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2022 σε σύγκριση με 362,3 εκατομμύρια δολάρια ή 17,60 δολάρια ανά μετοχή για το έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2021, σημειώνοντας αύξηση 96,2%.
Η συνολική ρευστότητα της εταιρείας ανήλθε σε 650,2 εκατομμύρια δολάρια στις 31 Δεκεμβρίου 2022.
Τα συνολικά συμβατικά λειτουργικά έσοδα ανέρχονται σε 2,1 δισεκατομμύρια δολάρια στις 31 Δεκεμβρίου 2022 και η εναπομένουσα μέση διάρκεια της ναύλωσης των πλοίων είναι 3,4 χρόνια.
Η κάλυψη των πλοίων με ναυλώσεις αντιστοιχεί στο 92,6% για το 2023 και στο 63,3% για το 2024.
Στις 31 Δεκεμβρίου 2022, το καθαρό χρέος της εταιρείας ήταν 243,3 εκατομμύρια δολάρια, ενώ 42 από τα πλοία της εταιρείας είναι επί του παρόντος χωρίς χρέη.
Η Danaos επίσης ανακοίνωσε μέρισμα 0,75 δολάρια ανά μετοχή για το τέταρτο τρίμηνο του 2022, το οποίο είναι πληρωτέο στις 14 Μαρτίου 2023 στους μετόχους από τις 28 Φεβρουαρίου 2023.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Danaos Dr. Γιάννης Κούστας, σχολίασε:
«Αυτή η χρονιά που πέρασε σηματοδότησε την κορύφωση της αγοράς εμπορευματοκιβωτίων και οι εξαιρετικά ισχυρές συνθήκες αγοράς που είδαμε τα τελευταία δύο χρόνια τις αφήσαμε πίσω μας. Η πτώση των ναύλων στα επίπεδα προ της πανδημίας σε όλες τις διαδρομές, προμηνύει δύσκολες εποχές. Οι εταιρείες τακτικών γραμμών προβλέπουν τα κέρδη του 2023 να είναι σημαντικά χαμηλότερα σε σύγκριση με το 2022, και ακόμα περιμένουμε να δούμε την πλήρη επίδραση της επικείμενης ύφεσης. Τα ποσοστά ναύλωσης έχουν μειωθεί σημαντικά, αλλά παραμένουν υψηλότερα από τα προ πανδημίας επίπεδα. Ωστόσο, η διάρκεια ναύλωσης σπάνια υπερβαίνει τους 12 μήνες. Ευτυχώς, το 93% των διαθέσιμων ημερών των πλοίων είναι ήδη συμβεβλημένα για το 2023, παρέχοντάς εξαιρετική ορατότητα για το επόμενο έτος. Δεδομένου του περιορισμένου μας κινδύνου και των ελάχιστων μας υποχρεώσεων, έχουμε άφθονη δύναμη για να εκμεταλλευτούμε ευκαιριακά την επικείμενη ύφεση. Οι εταιρείες τακτικών γραμμών μόλις τώρα αρχίζουν να μελετούν τον Δείκτη Έντασης Άνθρακα, ή CII, των ιδιόκτητων και ναυλωμένων πλοίων τους και λόγω της εκτεταμένης κριτικής για την τρέχουσα δομή του δείκτη και της προσδοκίας ότι πιθανότατα θα τροποποιηθεί, δεν γίνεται συγκεκριμένη δράση, αλλά ανασχεδιάζονται δίκτυα με σκοπό τη συμμόρφωση. Η Danaos διερευνά ενεργά διάφορες στρατηγικές απανθρακοποίησης για τον υπάρχοντα στόλο και συμμετέχει ενεργά στη βελτιστοποίηση των έξι φιλικών προς το περιβάλλον νεότευκτων που θα μας παραδοθούν το επόμενο έτος. Παραμένουμε προσηλωμένοι στη στρατηγική μας για αυξητική ανάπτυξη και παροχή ανώτερων αποτελεσμάτων για τους μετόχους μας».
Κατά το έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2022, η Danaos είχε κατά μέσο όρο 70,7 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σε σύγκριση με 64,2 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κατά το έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2021.
Η χρήση του στόλου για το έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2022 ήταν στο 97,3% σε σύγκριση με το 98,2% για το έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2021. Η μείωση της αξιοποίησης των πλοίων οφείλεται κυρίως στις αυξημένες ημέρες προγραμματισμένων ελλιμενισμών και δεξαμενισμών.
Τα προσαρμοσμένα καθαρά έσοδα, ανήλθαν σε 711 εκατομμύρια δολάρια, ή 34,68 δολάρια ανά μετοχή, για το έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2022 σε σύγκριση με 362,3 εκατομμύρια δολάρια ή 17,60 δολάρια ανά μετοχή για το έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2021.
Το καθαρό εισόδημα ανήλθε σε 559,2 εκατομμύρια δολάρια, ή 27,28 δολάρια κέρδη ανά μετοχή, για το έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2022 σε σύγκριση με καθαρό εισόδημα 1.052,8 εκατομμυρίων δολαρίων, ή 51,15 δολάρια κέρδη ανά μετοχή, για το έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2021.
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Χρήστος Σταϊκούρας για μετρό Θεσσαλονίκης: Δεν είναι δουλειά του Υπουργείου να εγκρίνει το σήμα ή όχι – H εταιρεία Ελληνικό Mετρό το αποφάσισε»
- Νέος πόλεμος Κούστα – Γιαννικοπούλου: «Ηταν ηθοποιός, δεν είχε ούτε ευρώ» – «Είχε περιουσία μόλις 1,4 εκατ., με εμένα έφτασε τα 702 εκατ.»
- Κυριάκος Μητσοτάκης: Δεν υπάρχει περίπτωση να περάσουν στον καταναλωτή οι υπερβολικές αυξήσεις στην ενέργεια
- Μάκης Βορίδης: Η αμφισβήτηση του πατριωτισμού της κυβέρνησης και του πρωθυπουργού δεν μπορεί να γίνει δεκτή