ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περιεχόμενα
Σε πρωταγωνιστή κερδών έχει αναδειχθεί η μετοχή της ναυτιλιακής Tsakos Energy Navigation (TEN), συμφερόντων του εφοπλιστή Νίκου Τσάκου καταγράφοντας από τις αρχές του έτους έως τις 30 Αυγούστου θεαματική άνοδο 89%.
Συγκεκριμένα, ο τίτλος διαπραγματεύονταν στις 2 Ιανουαρίου 2022 στα 7,77 δολάρια (προσαρμοσμένη τιμή) και έκλεισε μία ημέρα πριν από τη λήξη του οκταμήνου στα 14,70 δολάρια, σύμφωνα με τα στοιχεία που επεξεργάστηκε η Intermodal.
Σύμφωνα με τους αναλυτές η ναυτιλιακή έχει καλή μερισματική απόδοση τόσο για τις κοινές όσο και για τις προνομιούχες μετοχές της ενώ από το 2002 που εισήχθη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης έχει διανείμει συνολικά μερίσματα ύψους 500 εκατ. δολαρίων.
Σε report που δημοσίευσε η ιστοσελίδα Seeking Alpha αναφέρει μεταξύ άλλων ότι η εταιρεία περιλαμβάνεται στις δέκα μεγαλύτερες ναυτιλιακές πετρελαιοφόρων παγκοσμίως, παρά το ότι η κεφαλαιοποίηση της ανέρχεται στα 435 εκατ. δολάρια.
Η ΤΕΝ από το 2016 έως και το 2021 μείωσε τον δανεισμό της κατά 500 εκατομμύρια δολάρια αυξάνοντας τον στόλο της κατά 25%.
H ναυτιλιακή κατά το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, είχε έσοδα 150 εκατομμύρια δολάρια και 9,6 εκατομμύρια δολάρια λειτουργικά έσοδα, που είναι τέσσερις φορές υψηλότερα από εκείνα του αντίστοιχου τριμήνου του 2021. Η απασχόληση του στόλου ανήλθε στο 93,3%, με αποτέλεσμα τα ημερήσια έσοδα ανά πλοίο ήταν 19.730 δολάρια.
Ο διαφοροποιημένος στόλος της TEN αποτελείται από 71 πλοία, συμπεριλαμβανομένων τεσσάρων πλοίων aframax διπλού καυσίμου που είναι υπό κατασκευή. Διαθέτει δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου, προϊόντων πετρελαίου καθώς και LNG carriers.
StealthGas
Κέρδη 28,1% κατέγραψε η μετοχή της Diana Shipping, με επικεφαλής την Σεμίραμις Παληού από τις αρχές του έτους μέχρι τις 30 Αυγούστου 2022, καθώς από τα 3,76 δολάρια αυξήθηκε στα 4,79. Σημειώνεται ότι στις αρχές Ιουνίου ο τίτλος βρέθηκε μέχρι τα 6,35 δολάρια.
Η εταιρεία εμφάνισε εντυπωσιακή αύξηση κερδών κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022, μετά την επιτυχημένη στρατηγική χρονοναυλώσεων που ακολούθησε. Συγκεκριμένα τα κέρδη της ανήλθαν στα 61,6 εκατ. δολάρια έναντι μόλις 1,5 εκατ. δολαρίων το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021.
Τα έσοδα από τις χρονοναυλώσεις ανήλθαν στα 140,5 εκατομμύρια δολάρια έναντι 88,1 πέρυσι, αυξημένα κατά σχεδόν 60%.
Πρόσφατα η εταιρεία τάραξε τα νερά όταν ανακοίνωσε συμφωνία για την απόκτηση ολόκληρου του στόλου των εννέα σύγχρονων πλοίων ultramax της Sea Trade Holdings, έναντι 330 εκατ. δολαρίων. Τα πλοία, που κατασκευάστηκαν μεταξύ 2015 και 2018 στην Ιαπωνία, θα παραλάβει κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2022.
Μετά την παραλαβή τους ο στόλος της Diana Shipping θα αποτελείται από 43 πλοία ξηρού χύδην φορτίου (4 Newcastlemax, 11 Capesize, 5 Post Panamax, 6 Kamsarmax, 8 Panamax και 9 Ultramax).
Στα τέλη του 2021 η Diana Shipping προχώρησε σε μία στρατηγικής σημασίας κίνηση, δημιουργώντας την εταιρεία spin-off -με την ονομασία OceanPal– με τα παλαιότερης κατασκευής πλοία της. H νέα ναυτιλιακή είναι επίσης εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο.
Στόχος της ήταν να ενισχύσει την αξία των μετόχων και να παρέχει μεγαλύτερη έκθεση στη βραχυπρόθεσμη αγορά ναυλώσεων.
Σημειώνεται ότι στα στοιχεία που επιμελήθηκε η Intermodal, οι αποδόσεις των μετοχών έχουν υπολογιστεί με βάση τις προσαρμοσμένες τιμές μετά την αποκοπή μερισμάτων.
Διαβάστε ακόμη:
Θάνος Σοφιός (Breakwave Advisors): Έρχονται καλύτερες μέρες για την αγορά ξηρού φορτίου
Ελληνική σημαία ύψωσε το νεότευκτο «Αλθαία» του ομίλου Χανδρή
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα