Σοφές και ιδιαίτερα κερδοφόρες χαρακτηρίζονται οι συνεχείς και εντυπωσιακές επιχειρηματικές επιλογές του εφοπλιστή Κωστή Κωνσταντακόπουλου, δεδομένου ότι η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία που διευθύνει, η Costamare, από την 1η Ιανουαρίου του 2021 έως την 31η Μαρτίου του 2022, δηλαδή μέσα σε δεκαπέντε μήνες, είχε καθαρά κέρδη που προσέγγισαν τα 558,14 εκατ. δολάρια!

Αναλυτικότερα, το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους η εταιρεία του Κωστή Κωνσταντακόπουλου είχε συνολικά έσοδα 268,01 εκατ. δολάρια και κέρδη 123,04 εκατ. δολάρια, ενώ στους δώδεκα μήνες του προηγούμενου έτους, 2021, τα κέρδη διαμορφώθηκαν στα 435,10 εκατ. δολάρια!

Βέβαια, η απόφαση του να ακυρώσει η Costamare την παραγγελία νεότευκτων στην Κίνα, που αφορούσαν έξι neo-panamax πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ξάφνιασε την ναυτιλιακή κοινότητα, αλλά προφανώς εντάσσονται στην επαναχάραξη της στρατηγικής ανάπτυξης της εταιρείας με τα νέα δεδομένα που δημιουργήθηκαν μετά τις πολεμικές συρράξεις στην Ουκρανία και τις κυρώσεις που έχουν επιβληθεί για τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου και φυσικού αερίου και τις επιπτώσεις στις παγκόσμιες μεταφορές των φορτίων.

Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία ακύρωσε τις συμβάσεις με ένα ναυπηγείο που δεν κατονομάζεται για δύο πλοία 12.690 teu και τέσσερα πλοία 15.000 teu. Ενδεχομένως η ακύρωση της παραγγελίας να συνδέεται με τη σύναψη δανείου ύψους 500 εκατ. δολαρίων για την αναχρηματοδότηση της οφειλής 17 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με μέσο όρο ηλικίας τα 14 έτη και για γενικούς εταιρικούς σκοπούς.

Με την ολοκλήρωση της νέας κοινοπρακτικής διευκόλυνσης δανείου, δόθηκε στην εταιρεία την δυνατότητα να αναχρηματοδοτήσει 16 πλοία με ανταγωνιστικούς όρους. Η νέα διευκόλυνση μειώνει σημαντικά το κόστος χρηματοδότησής της Costamare. Η ρευστότητα μετά την αποπληρωμή των υποχρεώσεων διαμορφώθηκε σε 200 εκατομμύρια δολάρια. Το δάνειο υπερκαλύφθηκε από 12 κορυφαία χρηματοπιστωτικά ιδρύματα των ΗΠΑ, της Ευρώπης και της Ασίας, τα περισσότερα από τα οποία αντιπροσωπεύουν

Η Costamare Inc. είναι από τις κορυφαίες πλοιοκτήτριες  πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Η εταιρεία έχει 48 χρόνια ιστορίας στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία και στόλο 76 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συνολικής χωρητικότητας περίπου 557.000 TEU (συμπεριλαμβανομένων πέντε σκαφών που έχει συμφωνήσει προς πώληση και 46 πλοία ξηρού χύδην φορτίου συνολικής χωρητικότητας περίπου 2.493.500 DWT (συμπεριλαμβανομένου ενός σκάφους που έχει συμφωνήσει να πουλήσει).

Επισημαίνεται ότι κατά το πρώτο τρίμηνο του 2022, η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία  αύξησε τα έσοδα της κατά 111,49% και τα κέρδη της κατά 80,56%. Τα έσοδα υπερδιπλασιάστηκαν σε περίπου 270 εκατ. δολάρια και τα κέρδη ανήλθαν στα 115 εκατ. δολάρια, έναντι 60 εκατ. δολαρίων την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, ενώ στο τέλος του τριμήνου, η ρευστότητα ανήλθε στα 640 εκατομμύρια δολάρια».

Υπογραμμίζεται ότι η εταιρεία προχώρησε στην πώληση του πλοίου Thunder, συνολικής χωρητικότητας 57,334 dwt φορτηγού, κατασκευής 2009, που αναμένεται να ολοκληρωθεί το δεύτερο τρίμηνο του 2022 και θα αποφέρει εκτιμώμενα κέρδη 3,6 εκατ. δολαρίων.

Επίσης, ολοκλήρωσε την πώληση και παράδοση του χωρητικότητας 2,458 teu πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Messini, κατασκευής 1997, που της απέφερε κεφαλαιακό κέρδος 17,8 εκατ. δολαρίων.

Όσον αφορά στα κέρδη του 2021 της Costamare, αυτά ανήλθαν σε 435,1 εκατ. δολάρια, έναντι 174,3 εκατ. δολ. το 2020. Την ίδια περίοδο, η εταιρεία συμφώνησε ή ολοκλήρωσε την πώληση επτά containerships, με τα συνολικά εκτιμώμενα κέρδη από τις πωλήσεις να ανέρχονται σε περίπου 235,8 εκατ. δολαρίων. Όμως, η Costamare πρόσθεσε στον στόλο της ένα containership και έντεκα bulk carriers.

Διαβάστε επίσης:

Ακύρωσε η Costamare την παραγγελία των έξι πλοίων στην Κίνα

Τσικαλάκης: Έλεγχος της ΠΝΟ σε όλα τα επιβατηγά πλοία