ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο υφυπουργός Ναυτιλίας Κώστας Κατσαφάδος, επιχειρώντας ένα απολογισμό του υπουργείου Ναυτιλίας με δηλώσεις του τονίζει επίσης ότι το 2022, θα εκκινήσει το μεγαλύτερο πρόγραμμα στην ιστορία του Υπουργείου Ναυτιλίας και του Λιμενικού Σώματος, με πόρους άνω των 340 εκ ευρώ από το Ταμείο Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Συνόρων και το Ταμείο Εσωτερικής Ασφάλειας. Μάλιστα, υπογράμμισε ότι για πρώτη φορά το Υπουργείο αξιοποιεί πόρους του Εθνικού ΠΔΕ, του ΕΣΠΑ 21-27, των Ταμείων Εσωτερικών Υποθέσεων της ΕΕ και του Ταμείου Ανάκαμψης, για το μεταφορικό ισοδύναμο, τις άγονες γραμμές, για παρεμβάσεις στον τομέα της ναυτιλίας, της νησιωτικότητας και των λιμένων.
Για πρώτη φορά, επισημαίνει ο Κ. Κατσαφάδος, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής έχει ενεργό ρόλο στην αναπτυξιακή προσπάθεια των νησιών και των νησιωτών και προσέθεσε:
«Με τη διαμόρφωση Εθνικής Στρατηγικής για ολοκληρωμένη πολιτική στο νησιωτικό χώρο και συγκεκριμένα χρηματοδοτικά εργαλεία για τη στήριξη έργων υποδομής και επιχειρηματικότητας, δημιουργούμε αυξημένες προοπτικές ανάπτυξης για τα νησιά μας και αυξημένες ευκαιρίες για πρόοδο και προκοπή στις νησιωτικές επιχειρήσεις και τους νησιώτες.
Το 2021, η εφαρμογή του νέου θεσμικού πλαισίου για τους ναυαγοσώστες, οδήγησε σε αύξηση της ναυαγοσωστικής κάλυψης στο 87% και σε μείωση στα θανάσιμα ατυχήματα σε ποσοστό 10,2%.
Το Λιμενικό Σώμα δρώντας με απόλυτο σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα και την ανθρώπινη ζωή, περιόρισε εντυπωσιακά τον αριθμό ατόμων που εισήλθαν παράνομα στη χώρα μας. Από 64.576, το 2019, σε 9.699 το 2020 (μείωση 85%) και 3.777 το 2021 (πρόσθετη μείωση 60%). Την ίδια στιγμή, σε 1.165 επιχειρήσεις έρευνας, διασώσαμε χιλιάδες ανθρώπινες ζωές.
Την ίδια στιγμή, το Λιμενικό σώμα ανέλαβε την ευθύνη της αποκλειστικής εφαρμογής των υγειονομικών κανόνων σε κάθε γωνία της Ελλάδας, στην ακτοπλοΐα, την κρουαζιέρα, τα σκάφη αναψυχής. Πραγματοποιήθηκαν συνολικά 168.640 έλεγχοι και αποτρέψαμε την επιβίβαση δεκάδων χιλιάδων ατόμων που δεν διέθεταν τα απαραίτητα πιστοποιητικά”.
Αναφερόμενος στον τομέα της ναυτιλίας, ο Κ. Κατσαφάδος τόνισε: «Προχωρήσαμε σημαντικές θεσμικές και λειτουργικές πρωτοβουλίες με στόχο την βελτίωση της ανταγωνιστικότητας και την αναβάθμιση της ελληνικής σημαίας, την προώθηση της ψηφιοποίησης, την αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης και φυσικά την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας. Η αντίδραση της ναυτιλιακής μας κοινότητας στα νέα μέτρα ανταγωνιστικότητας ήταν θετική. Οι αιτήσεις για εγγραφή νέων πλοίων στη σημαία μας το 2021 είναι 62% περισσότερες σε σχέση με το 2020, ενώ η ελληνική πλοιοδιαχείριση έφτασε τον Οκτώβριο 2021 στο ιστορικό υψηλό των 4.900 πλοίων!
Σημαντικά ήταν και τα μέτρα στήριξης της ναυτικής εργασίας με επιδότηση εργοδοτικών εισφορών για τους εργαζόμενους ναυτικούς και χρηματοδότηση εισφορών για τις αναστολές συμβάσεων εργασίας. Η σκληρή δουλειά αποδίδει ήδη καρπούς και το 2022 αποδεικνύεται έτος αιχμή του αναπτυξιακού «δόρατος» της θαλάσσιας οικονομίας και των νησιών μας».
Διαβάστε επίσης:
Το κρουαζιερόπλοιο Braemar προγραμματίζει κρουαζιέρα από τη Διώρυγα της Κορίνθου
Έσοδα ρεκόρ 6,3 δισ. δολάρια για τη Διώρυγα του Σουέζ
Πόσα λεφτά έβγαλαν οι 10 πλουσιότεροι άνθρωποι στον κόσμο το 2021
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Υπουργείο Εργασίας: Απόφαση παράτασης της αρμοδιότητας του ΝΑΤ σε θέματα παροχών συντάξεων και εφάπαξ ναυτικών
- Ουκρανία: Το κοινοβούλιο ακύρωσε τη σημερινή του συνεδρίαση λόγω κινδύνου για ρωσικό πλήγμα
- ΔΕΗ Ανανεώσιμες: Έναρξη κατασκευής τριών νέων αιολικών πάρκων στην Ελλάδα συνολικής ισχύος 100MW
- Motor Oil: «Κοιλάδα Υδρογόνου της χρονιάς» για το 2024 ανακηρύχθηκε το έργο TRIĒRĒS