Σοβαρά προβλήματα κινδυνεύουν να αντιμετωπίσουν ναυτιλιακές των οποίων τα τάνκερ μεταφέρουν φορτία της Βενεζουέλας. Σύμφωνα με πληροφορίες, η κρατική πετρελαϊκή εταιρεία της χώρας Petroleos de Venezuela (PDVSA), κατάσχεσε τουλάχιστον ένα δεξαμενόπλοιο aframax και δύο δεξαμενόπλοια MR εξαναγκάζοντάς τα να ξεφορτώσουν το εμπόρευμα τους στη Βενεζουέλα.

Πρόκειται για το πλοίο Horizon Theoni χωρητικότητας 50,221-dwt (κατασκευής 2009) της εταιρείας Horizon Tankers του εφοπλιστή Α. Κομνηνού, το χωρητικότητας 106,500-dwt Afra Hawthorn (κατασκευής 2003), της Hellenic Tankers του Α. Χατζηγιάννη, καθώς και το χωρητικότητας 48,000-dwt St James (κατασκευής 2010) της ναυτιλιακής Union Maritime.

Όπως αναφέρει το tradewinds, τα πλοία κατασχέθηκαν από την PDVSA, όταν οι ιδιοκτήτριες εταιρείες αρνήθηκαν να παραδώσουν το φορτίο, ζητώντας πρώτα να πληρωθούν οφειλόμενα ναύλα μέχρι και 11 μηνών.

Ωστόσο, η PDVSA κατάφερε να εξασφαλίσει δικαστικές αποφάσεις από τα τοπικά δικαστήρια, που υποχρέωναν τις ναυτιλιακές να παραδώσουν το φορτίο για το δημόσιο συμφέρον της Βενεζουέλας, σύμφωνα με όσα προβλέπει το εμπορικό δίκαιο της χώρας.

Παρά την αρχική άρνηση των πλοιοκτητών να παραδώσουν τα φορτία, αναγκάστηκαν υπό τη δικαστική απειλή να εκφορτώσουν το πετρέλαιο.

Μάλιστα νομικοί κύκλοι της χώρας τους συμβούλεψαν να προχωρήσουν σε διαπραγματεύσεις με την PDVSA για την διευθέτηση των οφειλών και αν δεν καταλήξουν σε συμφωνία να ακολουθήσουν το δρόμο της διεθνούς διαιτησίας.

Αντιμέτωπη με χρέη 34,6 δισ. δολαρίων το 2018, η PDVSA έχει προχωρήσει σε παύση πληρωμών, συμπεριλαμβανομένων και των ναύλων. Ωστόσο η εταιρεία εμφανίζεται συχνά πρόθυμη να πληρώσει ναύλα μετά από μεγάλες καθυστερήσεις, θεωρώντας ότι οι ναυτιλιακές υπηρεσίες είναι απαραίτητες για να διατηρηθεί η λειτουργία της κοινωνίας σε βασικό επίπεδο, δήλωσε ένας αξιωματούχος.

Τα παραπάνω περιστατικά έρχονται την ώρα που η πολιτική και κοινωνικοοικονομική κρίση της Βενεζουέλας βαθαίνει, με τον ηγέτη της αντιπολίτευσης Juan Guaido να αυτοανακηρύσσεται προσωρινός πρόεδρος της χώρας, έχοντας την υποστήριξη των ΗΠΑ και ορισμένων χωρών της Ευρώπης και της Λατινικής Αμετικής.

Από την άλλη πλευρά, ο σοσιαλιστής πρόεδρος Nicolas Maduro, ο οποίος υποστηρίζεται από τη Ρωσία και την Κίνα, δεσμεύθηκε να παραμείνει στην εξουσία.

tanker ναυτιλία δεξαμενόπλοια ναυλαγορά

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Β. Μαρινάκης: Η πρώτη εξαγορά πλοίων της κοινοπραξίας Capital Liberty Invest

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Ελληνική ναυτιλιακή πούλησε με κέρδος τα υπό κατασκευή πλοία της

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Κ. Λεντούδης: Η Evalent Shipping αιφνιδιάζει με τη νέα κίνηση στην αγορά των VLCC