ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περιεχόμενα
Για κατάληψη του τάνκερ ελληνικών συμφερόντων από ενόπλους στο Κόλπο του Ομάν κάνει λόγο το ειδησεογραφικό πρακτορείο Associated Press.
Λεπτομέρειες δεν έχουν γίνει γνωστές, ωστόσο, οι υποψίες στρέφονται στο Ιράν, καθώς το πλοίο που ήταν κατά το παρελθόν γνωστό ως Suez Rajan, είχε εμπλακεί σε μια πολύχρονη διαμάχη που τελικά οδήγησε το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ στην κατάσχεση 1 εκατομμυρίου βαρελιών ιρανικού αργού πετρελαίου που σε αυτό.
Το πλοίο, κατασκευής 2011 διαχειρίζεται η ναυτιλιακή Empire Navigation συμφερόντων του εφοπλιστή Σταμάτη Μόλαρη. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Equasis, το τάνκερ από τις αρχές του περασμένου Σεπτεμβρίου έχει μετονομαστεί σε St Nicolas.
Σύμφωνα με το υπουργείο ναυτιλίας, μεταξύ των μελών του πληρώματος είναι και έναν Έλληνας, που είναι ναυτολογημένος ως δόκιμος πλοίαρχος. Το δεξαμενόπλοιο έχει σημαία Νήσων Μάρσαλ.
Η ανακοίνωση της Empire Navigation
Σύμφωνα με την Empire Navigation, με την οποία επικοινώνησε το ΑΠΕ-ΜΠΕ, η επαφή με το δεξαμενόπλοιο St. Nikolas χάθηκε περίπου στις 06:30 ώρα Αθήνας καθώς έπλεε στα ανοιχτά των ακτών του Ομάν, κοντά στο Sohar. Το σκάφος είναι επανδρωμένο με συνολικά 19 μέλη πλήρωμα, 18 υπηκόοι Φιλιππίνων και ένας Έλληνας.
Το πλοίο είχε φορτώσει τις προηγούμενες ημέρες στη Μπάσρα (Basrah) του Ιράκ φορτίο περίπου 145.000 τόνων αργού πετρελαίου με προορισμό την Aliaga (Τουρκία), μέσω της διώρυγας του Σουέζ.
Ο ναυλωτής του πλοίου είναι η Tupras.
Όπως αναφέρθηκε από την διαχειρίστρια εταιρεία έχει ήδη ενεργοποιηθεί σχέδιο έκτακτης ανάγκης ενώ καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια για την αποκατάσταση της επικοινωνίας με το πλοίο St.Nikolas.
Το ιστορικό της κατάληψης
Η βρετανική στρατιωτική υπηρεσία United Kingdom Maritime Trade Operations, η οποία παρέχει προειδοποιήσεις στους ναυτικούς στη Μέση Ανατολή, δήλωσε ότι η κατάληψη ξεκίνησε νωρίς το πρωί στα ύδατα μεταξύ του Ομάν και του Ιράν, σε μια περιοχή που διέρχονται τα πλοία που εισέρχονται και εξέρχονται από το Στενό του Ορμούζ, το στενό στόμιο του Περσικού Κόλπου από το οποίο διέρχεται το ένα πέμπτο του πετρελαίου που διακινείται.
Η στρατιωτική ομάδα του Ηνωμένου Βασιλείου επισήμανε ότι έλαβε αναφορά από τον υπεύθυνο ασφαλείας του πλοίου ότι άκουσε «άγνωστες φωνές από το τηλέφωνο» μαζί με τον καπετάνιο του πλοίου. Είπε ότι περαιτέρω προσπάθειες να επικοινωνήσει με το πλοίο απέτυχαν και ότι οι άνδρες που επιβιβάστηκαν στο πλοίο φορούσαν «μαύρες στρατιωτικού τύπου στολές με μαύρες μάσκες».
Η επιβίβαση ομάδας ενόπλων στο πλοίο St Nicolas ακολουθεί μια περίοδο τεράστιας αστάθειας για την εμπορική ναυτιλία στην Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του Άντεν με ένα σημαντικό τμήμα του εμπορικού στόλου που επιλέγει να πλεύσει μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας λόγω των φόβων ότι θα στοχοποιηθεί από το Ιράν και τους Χούτι, οι οποίοι έχουν επιτεθεί συνολικά σε 26 πλοία από τις αρχές Νοεμβρίου.
Η παραβίαση των κυρώσεων
Τον Απρίλιο του περασμένου έτους, δυνάμεις των ΗΠΑ κατέλαβαν το δεξαμενόπλοιο St Nicolas (με την τότε ονομασία Suez Rajan) αφού συνελήφθη να μεταφέρει πετρέλαιο ανοιχτά της Σιγκαπούρης.
Μετά τη κατάληψη, η Empire Navigation παραδέχθηκε, τον περασμένο Σεπτέμβριο, ότι σύναψε συμφωνία αναβολής δίωξης με τις ΗΠΑ, δεσμευόμενη να μεταφέρει περίπου 800.000 βαρέλια παράνομου ιρανικού αργού στις ΗΠΑ για παράδοση.
Η κυβέρνηση των ΗΠΑ είχε ζητήσει από το δικαστήριο να μην αποκαλυφθεί η συμφωνία δεδομένου ότι «η αποκάλυψη αυτής της ενέργειας ήταν πιθανό να προκαλέσει κινδύνους για την ασφάλεια των κατηγορουμένων, της κυβέρνησης, καθώς και του πλοίου και των μελών του πληρώματος του», σύμφωνα με τα δικαστικά έγγραφα.
Τσικαλάκης (ΠΝΟ): Εξασφαλίστε την ασφαλή επιστροφή του δόκιμου
Με αφορμή τα δημοσιεύματα για κατάληψη του δεξαμενόπλοιου «St. Nikolas», ελληνικών συμφερόντων, στον κόλπο του Ομάν, στο οποίο και υπηρετεί και
ένας Έλληνας Δόκιμος Πλοίαρχος, η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία εκφράζει την πλήρη αγανάκτηση της για την πιο πάνω κατάληψη, από όποιους και αν έγινε, και, καλεί την Κυβέρνηση και τα αρμόδια Υπουργεία να προβούν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την άμεση απελευθέρωση και ασφαλή επιστροφή των μελών του πληρώματος στην πατρίδα τους.
Τις επισημάνσεις αυτές διατύπωσε ο γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, Εμμανουήλ Τσικαλάκης, ο οποίος από τη πρώτη στιγμή έχει ανοιχτή γραμμή με το υπουργείο Ναυτιλίας.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Μπλόκο» Στουρνάρα στο σχέδιο των τραπεζών για το νέο IRIS
- Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Eurobank, τον χρυσό και το πετρέλαιο
- O Σαμαράς, οι μετοχές, το ΜΜ και ο Ηλιάδης, ο «Τρελαντώνης» και οι 6, η BSB στο ΧΑ, ο Κούστας και η ηθοποιός της βιντεοκασέτας, η απαίτηση του pirouetter, τι λέει η EDISON για τα media και η συγκίνηση του Χατζηδάκη
- Έξι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ρευστότητα 2, 5 δισ. δολάρια και πέντε εξασφαλισμένα έσοδα 14,65 δισ. δολάρια!