ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Συνολικά, η πτώση των τιμών spot για capesizes μέσα σε δύο μέρες έφτασε το 12%, μία εξέλιξη που αποδίδεται στη μείωση των ναυλώσεων αυτήν την εβδομάδα, ειδικά για δρομολόγια από τη Βραζιλία.
Ο μέσος όρος των τιμών spot για τις πέντε διαδρομές capesizes (5TC) του δείκτη Baltic Exchange διαμορφώθηκε την Τετάρτη στα 29.352 δολάρια ημερησίως, όταν τη Δευτέρα είχε φτάσει στα 32.963 δολάρια.
Αυτό που παραμένει ασαφές είναι αν η αγορά έχει φτάσει στο ανώτατο σημείο της και τώρα υποχωρεί, ή αν απλώς είναι μία προσωρινή τάση. Ο δείκτης Baltic Capesize Index διαμορφώθηκε τη Δευτέρα στις 4.438 μονάδες, στα υψηλότερα επίπεδα από τα τέλη Οκτωβρίου του 2010. Έκτοτε έχει υποχωρήσει κατά 14%, με τις μεγαλύτερες πτώσεις να καταγράφονται σε κύριες διαδρομές σιδηρομεταλλευμάτων, ιδιαίτερα από την περιοχή του Ατλαντικού.
Σύμφωνα με ναυλομεσίτη που επικαλείται το TradeWinds, υπάρχει μία «εύθραυστη εμπιστοσύνη» στην αγορά των capesizes, δεδομένων και των αρνητικών προβλέψεων για τις τιμές ναύλωσης από το 2020 και μετά.
«Το κατά πόσον η αγορά έχει φτάσει στο μέγιστο σημείο της ή παίρνει μια ανάσα είναι υπό συζήτηση», ανέφερε σε έκθεσή του ο Baltic Exchange την Τρίτη, προσθέτοντας: «Οι ναυλωτές δείχνουν να κάνουν ένα βήμα πίσω για να αξιολογήσουν τα επίπεδα, ενώ οι πλοιοκτήτες προσπαθούν να μην οδηγήσουν τις τιμές χαμηλότερα».