ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Σε ένα πολλά υποσχόμενο τουριστικό προϊόν αναδεικνύεται η κρουαζιέρα για την Ελλάδα, με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης να επισημαίνει ότι φέτος στα λιμάνια της χώρας αναμένονται 700 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων, με τις 570 εξ αυτών να αφορούν σε homeporting (ξεκινούν και καταλήγουν σε ελληνικά λιμάνια), ενώ δεν αποκλείεται να ξεπεραστούν και οι επιδόσεις του 2019.
Η φετινή πορεία της κρουαζιέρας αποτελεί ένα θετικό δείγμα για το μέλλον, τόνισε ο ίδιος σε βιντεοσκοπημένο του μήνυμα που προβλήθηκε στη διάρκεια εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε σήμερα επάνω στο κρουαζιερόπλοιο Celestyal Crystal και την οποία διοργάνωσαν από κοινού η Celestyal Cruises, η ΟΛΘ ΑΕ και ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης.
«Φιλοδοξούμε να περάσουμε τα νούμερα του 2019 και ελπίζουμε να είναι ανάλογες και οι πληρότητες», ανέφερε ο ίδιος χαρακτηριστικά και τόνισε ότι η Ελλάδα έχει λάβει τις απαραίτητες πρωτοβουλίες, ώστε να καταστεί σημαντικός προορισμός για κρουαζιέρα.
Μεταξύ άλλων, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής γνωστοποίησε ότι πολύ σύντομα θα ανακοινωθεί το νέο υγειονομικό πρωτόκολλο της Ελλάδας για την κρουαζιέρα, χαρακτηρίζοντάς το μάλιστα πιο ευέλικτο και αποτελεσματικό, ενώ προανήγγειλε τη δημιουργία πλατφόρμας (Berth Allocation), με στόχο να είναι διαθέσιμο ένα σύγχρονο σύστημα διαχείρισης των κρουαζιερόπλοιων που προσεγγίζουν την Ελλάδα συνολικά.
«Η χώρα στάθηκε όρθια εξαιτίας του τουρισμού, κι αυτό οφείλεται και στην κρουαζιέρα, η οποία έχει σημαντική διάδραση και με άλλες μορφές τουρισμού», επισήμανε σε βιντεοσκοπημένο της μήνυμα η υφυπουργός Τουρισμού, Σοφία Ζαχαράκη, ενώ ο υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας-Θράκης, Σταύρος Καλαφάτης, μίλησε δια ζώσης για τη σημασία της συνεργασίας, αλλά και τις ενέργειες που γίνονται για την από κοινού προώθηση της Θεσσαλονίκης ως προορισμού κρουαζιέρας. Υπογράμμισε δε ότι οι πολιτικές του Έλληνα πρωθυπουργού και όλων των αρμόδιων υπουργών και φορέων αποδίδουν τα μέγιστα, δεδομένου ότι φέτος αναμένεται για την Ελλάδα ρεκόρ αφίξεων τουριστών και εσόδων επίσης.
Ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, τόνισε πως η Θεσσαλονίκη και η ΠΚΜ είναι από καλύτερους προορισμούς της Μεσογείου για κρουαζιέρα, λόγω της εγγύτητας με τα νησιά του νησιά του Αιγαίου και με άλλες χώρες, όπως η Τουρκία, ενώ επισήμανε ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, βρίσκεται στην καρδιά της πόλης και σε χρόνο μόλις 60 λεπτών, ο κάθε επιβάτης μπορεί να επισκεφτεί οποιοδήποτε σημείο ενδιαφέροντος, είτε για πολιτιστικό τουρισμό, είτε για τουρισμό ευεξίας, είτε για τουρισμό γαστρονομίας, είτε για τουρισμό που σχετίζεται με λίμνες, βουνά και περιπατητικές διαδρομές. «Η Θεσσαλονίκη και η Κεντρική Μακεδονία μπορούν να πρωταγωνιστήσουν στον τουρισμό κρουαζιέρας, ειδικά δεδομένου ότι προχωρούν και οι υποδομές, η καθυστέρηση των οποίων μαζί με την πανδημία κράτησαν την περιοχή πίσω», συμπλήρωσε.
Η άνοδος της κρουαζιέρας αποτελεί ψήφο εμπιστοσύνης για Θεσσαλονίκη, καθιστώντας την κρίσιμο κόμβο για επιτυχή επανέναρξη κρουαζιέρας στην Ελλάδα και στην Ανατολική Μεσόγειο, επισήμανε σε βιντεοσκοπημένο του μήνυμα στην εκδήλωση ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας.
Ψήφος εμπιστοσύνης Celestyal Cruises στη Θεσσαλονίκη
Τη πεποίθηση της εταιρείας Celestyal Cruises ότι η Θεσσαλονίκη μπορεί να εξελιχθεί σε σημαντικό προορισμό κρουαζιέρας, ένας κόμβος για την κρουαζιέρα στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, εξέφρασε από ο επιχειρησιακός διευθυντής της εταιρείας, καπετάνιος Γιώργος Κουμπενάς και τόνισε ότι φέτος στο λιμάνι της πόλης θα «δέσουν» 30 κρουαζιερόπλοια της εταιρείας και το 2023 αυτά αναμένεται να φθάνουν τα 40.
Αναφερόμενος στα οφέλη από τον τουρισμό κρουαζιέρας, ο ίδιος επισήμανε ότι η μέση δαπάνη ανά επιβάτη είναι 400 ευρώ, ενώ ένας στους τέσσερις επιβάτες κρουαζιεροπλοίου επιστρέφει στις πόλεις που επισκέπτεται για πολυήμερες διαμονές. Τόνισε δε ότι το 2019 η εταιρεία είχε 120.000 επιβάτες κρουαζιέρας από 140 διαφορετικές χώρες και το συνολικό οικονομικό απότυπωμά της στην Ελλάδα ανήλθε σε 133 εκατ. ευρώ.
Για την σημερινή άφιξη του Celestyal Crystal στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, τόνισε ότι είναι η δεύτερη προσέγγιση φέτος με προορισμό το Κουσάντασι της Τουρκίας και τα ελληνικά λιμάνια (Ρόδο Ηράκλειο Σαντορίνη Μύκονο Μήλο και τελικό σταθμό τον Πειραιά) και διευκρίνισε ότι η τελευταία άφιξη και αναχώρηση της εταιρείας από την Νύμφη του Βορρά, έχει προγραμματιστεί στις 30 Οκτωβρίου.
Αυξημένη σε ποσοστό 250% είναι η κρουαζιέρα φέτος στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης συγκριτικά με πέρυσι, ανέφερε από την πλευρά του ο εκτελεστικός πρόεδρος διοικητικού συμβουλίου της ΟΛΘ ΑΕ, Θάνος Λιάγκος και τονίζοντας ότι όλοι συνεισέφεραν στο άλμα αυτό,
εξέφρασε την ευχή να τα… εκατοστήσουμε τα δρομολόγια μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.
Υπογραμμίζεται ότι οι φετινές προσεγγίζεις κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης ανέρχονται σε 62, από 17 πέρυσι και αφορούν σε κρουαζιερόπλοια 12 διαφορετικών εταιρειών.
Από την πλευρά της η διευθύντρια δημόσιων σχέσεων της Celestyal Cruises, Φρόσω Ζαρουλέα, σε δηλώσεις της τόνισε ότι από το σύνολο των επιβατών που «ψήφισαν» κρουαζιέρα με την εταιρεία το 2021, ήτοι 14.000 σε δυόμιση μήνες, το 50% ήταν Έλληνες και στο πλαίσιο αυτό σημείωσε ότι «την τελευταία 5ετία, ολοένα και περισσότεροι Έλληνες όλων των ηλικιών και οικογένειες, επιλέγουν αυτό το ολοκληρωμένο πακέτο διακοπών, δηλαδή την κρουαζιέρα».
Χαιρετισμούς απηύθυναν ο γενικός γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, Ευάγγελος Κυριαζόπουλος, η πρόεδρος του ΕΟΤ, Άντζελα Γκερέκου, ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού, Αλέξανδρος Θάνος, η αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Βούλα Πατουλίδου και η γενική γραμματέας της Med Cruise, Αιμιλία Παπαχρήστου.
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike