Η αγορά των πλοίων capesize θα είναι περισσότερο προστατευμένη σε σχέση με άλλες από τον εμπορικό πόλεμο που πλήττει την αγορά του χάλυβα, σύμφωνα με την Clarksons Platou Securities.

Την περασμένη εβδομάδα οι τιμές ναύλωσης πλοίων capesizes ανήλθαν σε υψηλό έτους, φτάνοντας την Παρασκευή στα 27.124 δολάρια ημερησίως. Ανοδική είναι επίσης και η τάση των futures, με τα συμβόλαια για capesizes τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο να τιμολογούνται στα 26.300 και 26.200 ημερησίως αντίστοιχα, σύμφωνα με την Clarksons.

Μεταξύ των deals που ανακοινώθηκαν την περασμένη εβδομάδα στην αγορά των capesizes ήταν η ναύλωση του πλοίου Seafarer (χωρητικότητας 181.000 dwt, κατασκευής 2014) της Thenamaris, συμφερόντων του εφοπλιστή Νικόλα Μαρτίνου, από την JERA για έξι έως οκτώ μήνες έναντι 28.000 δολαρίων ημερησίως, και η ναύλωση του πλοίου Star Angie (χωρητικότητας 177.900 dwt, κατασκευής 2007) της Star Bulk Carriers, συμφερόντων του Πέτρου Παππά, για οκτώ έως δέκα μήνες έναντι 28.000 δολαρίων ημερησίως.

Εξάλλου, η Braemar ACM επισημαίνει ότι η παγκόσμια βιομηχανία του χάλυβα αρχίζει να αισθάνεται τις επιπτώσεις των αμερικανικών δασμών, και η επίπτωση στην παγκόσμια ναυτιλία αναμένεται να είναι μεικτή, με τον κλάδο των capesizes να παραμένει ισχυρός, εκμεταλλευόμενος την ισχυρή ζήτηση για πρώτες ύλες για την παραγωγή χάλυβα.

Παράλληλα, η Braemar σημειώνει πως, αν και οι ανταποδοτικοί δασμοί αποτελούν πηγή ανησυχίας, η γενικότερη αύξηση της παραγωγής χάλυβα είναι πολύ θετική για το ξηρό φορτίο.

Η διεθνής ναυτιλιακή βιομηχανία αναπτύσσεται με το ελεύθερο εμπόριο και κάθε αύξηση του προστατευτισμού επηρεάζει αρνητικά τους διακινούμενους όγκους”, σημειώνει η Braemar, σύμφωνα με το TradeWinds.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  O John Radziwill και τα 2+1 νέα capesizes της GoodBulk

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Ποια είναι η ισραηλινή εταιρεία που αγόρασε κρουαζιερόπλοιο από τη Louis Group

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Οι Έλληνες εφοπλιστές που αγόρασαν ή πούλησαν πλοία handysize. Όλα τα ονόματα