ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οι πειρατές, σύμφωνα με τις πληροφορίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, πήραν ομήρους τον πλοίαρχο και δύο ναύτες από τους πέντε Έλληνες που ανήκουν στο πλήρωμα του πλοίου «Στέλιος Κ», το οποίο πλέει υπό σημαία Τόγκο.
Τα υπόλοιπα δύο μέλη του πληρώματος οδήγησαν το πλοίο σε ασφαλές λιμάνι, στο Λάγος.
Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, κατά τις πληροφορίες του υπουργείου, βρίσκονται σε εξέλιξη επαφές με τους πειρατές για να εξασφαλιστεί η απελευθέρωση των τριών απαχθέντων ναυτικών.
Ως αυτό το στάδιο, η ενημέρωση που έχουν οι ελληνικές αρχές είναι πως και οι πέντε ναυτικοί είναι καλά στην υγεία τους.
Η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού καταγγέλλει σε ανακοίνωση που δημοσιοποίησε πως οι συγγενείς των απαχθέντων δεν έχουν καταφέρει μέχρι εδώ να επικοινωνήσουν με τους δικούς τους.
Απευθύνει έκκληση να υπάρξει άμεσα ενημέρωση των οικογενειών για την πορεία των διαπραγματεύσεων με τους πειρατές: «η αγωνία των συγγενών των ναυτεργατών έχει φτάσει στο αποκορύφωμά της», τονίζει.
Στην ανακοίνωσή της, η ΠΕΝΕΝ τονίζει πως «η ένοπλη ομάδα που απήγαγε τους Έλληνες ναυτεργάτες προσδοκά την ανταλλαγή των απαχθέντων στη βάση μιας οικονομικής συμφωνίας (λύτρα) για την απελευθέρωσή τους».
Ζητά από τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννη Πλακιωτάκη «να πάρει πρωτοβουλία τόσο σε διεθνές ναυτιλιακό επίπεδο όσο και με τις κυβερνήσεις των χωρών όπου σημειώνονται οι επιθέσεις, ώστε το πρόβλημα να αντιμετωπιστεί κατά το δυνατόν αποτελεσματικά και με τον τρόπο αυτό να προστατευτεί η ζωή των ναυτεργατών, Ελλήνων και αλλοδαπών, που επανδρώνουν στην ελληνική και διεθνή ναυτιλία».
Η ανακοίνωση της ΠΕΝΕΝ:
Πειρατεία έγινε στις αρχές της προηγούμενης εβδομάδας, στην θαλάσσια περιοχή της Νιγηρίας, στο υπό σημαία Togo πλοίο “Στέλιος Κ” (εφοδιαστικό – δεξαμενόπλοιο), ελληνικής ναυτιλιακής εταιρείας (Κουκιανάκης) με έδρα τον Πειραιά, το οποίο κατευθύνονταν στην περιοχή και σε αυτό επέβαιναν 5 Έλληνες Ναυτεργάτες μεταξύ των οποίων και 3 μέλη της ΠΕΝΕΝ.
Στην επίθεση – ρεσάλτο επί του πλοίου που έγινε εν πλω πιάστηκαν όμηροι ο Πλοίαρχος και οι δύο Ναύτες (όλοι Έλληνες).
Στη συνέχεια οι πρωτεργάτες της πειρατικής επίθεσης αποχώρησαν παίρνοντας μαζί τους τους 3 έλληνες ενώ οι υπόλοιποι δύο, ένας ναύτης και ένας μηχανικός, παρέμειναν στο πλοίο το οποίο στην συνέχεια κινήθηκε με κατεύθυνση το λιμάνι του Λάγος.
Η κυβέρνηση και τα δύο Υπουργεία Εξωτερικών και Ναυτιλίας που ενεπλάκησαν όλες αυτές τις μέρες στην υπόθεση, κρατούν ως επτασφράγιστο μυστικό την επίθεση και την απαγωγή των Ελλήνων Ναυτεργατών, γεγονός πρωτάκουστο αφού η συνήθης διεθνής ναυτιλιακή πρακτική ήταν και είναι η δημοσιοποίηση τέτοιων κρουσμάτων.
Το χειρότερο για τα αρμόδια υπουργεία και τις πολιτικές ηγεσίες, όπως και για την ναυτιλιακή εταιρεία, είναι ότι έως και χθες απέκρυπταν το γεγονός αυτό από τις οικογένειες των απαχθέντων ναυτεργατών και στο αγωνιώδες ερώτημα γιατί δεν μπορούν να επικοινωνήσουν αυτοί με τα συγγενικά τους πρόσωπα στο πλοίο η απάντηση ήταν τη μία μέρα ότι είχε βλάβη το δορυφορικό τηλέφωνο, την άλλη ότι ασθενούσαν τα μέλη του πληρώματος και την επόμενη ότι υπάρχουν διάφορα γραφειοκρατικά προβλήματα τα οποία αναμένονται να διορθωθούν…. και για αυτό δεν σήκωναν τα κινητά τους τηλέφωνα!!!
Στο μεταξύ, παρά το γεγονός ότι έχουν παρέλθει αρκετές ημέρες από την επίθεση στο πλοίο και την βίαιη απαγωγή των μελών του πληρώματος, οι αρμόδιες υπηρεσίες εξακολουθούν να τηρούν σιγή ιχθύος και η αγωνία των συγγενών των Ναυτεργατών έχει φτάσει στο αποκορύφωμά της.
Απαιτούμε εδώ και τώρα η κυβέρνηση να ενημερώσει υπεύθυνα πριν από όλα τις οικογένειες των Ναυτεργατών, να σταματήσει το κακόγουστο θέατρο της αποσιώπησης του γεγονότος και να δώσει δημόσια εξηγήσεις για την ανεπίτρεπτη τακτική που διαχειρίζονται το πρόβλημα.
Τα περί ανάγκης μυστικότητας δεν έχουν απολύτως καμία βάση και υπόσταση αφού όλα έως τώρα τα κρούσματα πειρατικών ενεργειών σε ελληνικά και ελληνόκτητα πλοία τυγχάνουν δημοσιότητας και ακριβώς το ίδιο ισχύει και για τα αντίστοιχα πλοία άλλων χωρών.
Η ένοπλη ομάδα που απήγαγε τους Έλληνες Ναυτεργάτες δεν έχει κανένα άγχος εάν η ενέργειά της δημοσιοποιηθεί στη χώρα μας και στην κοινωνία. Εκείνο που προσδοκά είναι η ανταλλαγή των απαχθέντων στη βάση μιας οικονομικής συμφωνίας (λύτρα) για την απελευθέρωσή τους.
Η ΠΕΝΕΝ προέβη ήδη σε έντονα διαβήματα προς τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΕΝ και του Υπουργείου Εξωτερικών καθώς και στο Προξενείο μας στη Νιγηρία.
Με αφορμή το νέο αυτό κρούσμα καλά θα κάνει η κυβέρνηση και ο Υπουργός της επί της Ναυτιλίας Γ. Πλακιωτάκης αντί να αναλώνονται νυχθημερόν και να βάζουν πλάτη στο εφοπλιστικό κατεστημένο για την διατήρηση των βρώμικων ναυτιλιακών καυσίμων, να πάρουν πρωτοβουλία τόσο σε διεθνές ναυτιλιακό επίπεδο όσο και με τις κυβερνήσεις των χωρών αυτών που σημειώνονται οι επιθέσεις, ώστε το πρόβλημα να αντιμετωπιστεί κατά το δυνατόν αποτελεσματικά και με τον τρόπο αυτό να προστατευτεί η ζωή των Ναυτεργατών Ελλήνων και αλλοδαπών που επανδρώνουν στην ελληνική και διεθνή ναυτιλία.
Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ
Διαβάστε ακόμη:
Το «ρουά» της Κίνας στο λιμάνι του Πειραιά και η απάντηση που εξετάζει η Ελλάδα
Δημήτρης Φαφαλιός: Πλήγμα η πειρατεία για τη ναυτιλία και το 2020
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Μπλόκο» Στουρνάρα στο σχέδιο των τραπεζών για το νέο IRIS
- Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Eurobank, τον χρυσό και το πετρέλαιο
- O Σαμαράς, οι μετοχές, το ΜΜ και ο Ηλιάδης, ο «Τρελαντώνης» και οι 6, η BSB στο ΧΑ, ο Κούστας και η ηθοποιός της βιντεοκασέτας, η απαίτηση του pirouetter, τι λέει η EDISON για τα media και η συγκίνηση του Χατζηδάκη
- Έξι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ρευστότητα 2, 5 δισ. δολάρια και πέντε εξασφαλισμένα έσοδα 14,65 δισ. δολάρια!