ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Επιχειρηματική «απόβαση» στην Ελλάδα, με θαλασσινά κεφάλαια, επιχειρούν, με προσεκτικά βήματα οι αδελφικοί φίλοι Γιάννης Καϋμενάκης και Δημήτρης Μπάκος.
Οι δύο άντρες ξεκίνησαν από το λιμάνι του Πειραιά, πήγαν στην Φουτζέιρα, επανήλθαν στα ελληνικά πράγματα αναλαμβάνοντας πρώτα τον Αστέρα Τρίπολης, μέσω του οποίου έγιναν γνωστοί στο ευρύ κοινό. Ακολούθησαν οι επενδύσεις στην ενέργεια μέσω της εταιρείας Volton, αλλά και στα βιολογικά προϊόντα. Τις τελευταίες ημέρες όμως κυριαρχούν στην οικονομική ειδησιογραφία, μέσω της εμπλοκής τους στις εξελίξεις για τον έλεγχο της Ελλάκτωρ. Στην οποία με βάση τις συμφωνίες που ανακοινώθηκαν πρόκειται να αποκτήσουν το 23,3% των μετοχών.
Οι δύο αδελφικοί φίλοι, με καταγωγή από το Αρχοντοχώρι της Αιτολωακαρνανίας ο Καϋμενάκης και από το χωριό Κολλίνες στην Αρκαδία ο Μπάκος, έκαναν τα πρώτα τους επαγγελματικά βήματα στο λιμάνι του Πειραιά. Είχαν την ευθύνη στο πηδάλιο και στη μηχανή , αντίστοιχα, bunker ships, που κυριαρχούσαν τότε στο λιμάνι.
Αφού έμαθαν καλά την δουλειά, και δημιούργησαν ισχυρές γνωριμίες στην Φουτζέιρα, αφού η εταιρεία στην οποία εργαζόντουσαν έκανε business και στις αραβικές χώρες, αποφάσισαν να ανοίξουν τα φτερά τους. Στην Φουτζέιρα των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, που είναι το μεγαλύτερο λιμάνι στον κόσμο, στον ανεφοδιασμό εμπορικών πλοίων με καύσιμα, έστησαν το 1996 την Akron Trade and Transport. Μια εταιρεία που αναπτύχθηκε ραγδαία, κάνοντας εμπόριο πετρελαίου και ανεφοδιάζοντας πλοία με καύσιμα, και που σήμερα έχει φτάσει να έχει μόνιμα κάθε χρόνο EBITDA ύψους 25 εκατ. δολαρίων.
Η εταιρεία σήμερα διαθέτει στο στόλο της ένα δεξαμενόπλοιο τύπου suezmax, η «μάνα» του στόλου, όπως λέγεται, αφού το χρησιμοποιούν για αποθήκευση πετρελαίου, και 13 πλοία bunkering (ανεφοδιασμού καυσίμων), ενώ, ασχολούνται και με την παραλαβή αποβλήτων πλοίων.
Οι δύο φίλοι, δεν άργησαν να αντιληφθούν ότι είχαν την δυνατότητα σταδιακά να κάνουν άνοιγμα και στην παραδοσιακή ναυτιλία. Αρχικά ίδρυσαν την ναυτιλιακή εταιρεία Altomare, ενώ τα τελευταία χρόνια προχώρησαν στην δημιουργία και δεύτερης εταιρείας της Smart Tankers. Οι δύο εταιρείες, Altomare και Smart έχουν στην διαχείρισή τους τρία σούπερ τανκερς (VLCC) και τέσσερα chemical tanker 15.000 τόνων το καθένα ενώ παράλληλα έχουν on order και μια σειρά bunker ships. Οι ναυτιλιακές, λένε οι πληροφορίες, πριν το εμπάργκο των ΗΠΑ, συμμετείχαν όπως και πολλοί Έλληνες εφοπλιστές, στην μεταφορά πετρελαίου από την Βενεζουέλα βγάζοντας, σύμφωνα με ναυτιλιακούς κύκλους, «βαρέλια» με δολάρια.
Πριν «απογειώσουν” τις ναυτιλιακές τους μπίζνες, όμως και σύμφωνα με τον μύθο, όταν ήρθαν στην Ελλάδα να διαπραγματευτούν δάνειο για την αγορά ενός super tanker, και μάλιστα σε μια πολύ κακή για τη ναυτιλία περίοδο, οι δανειστές δεν τους ήξεραν. Και δεν ήταν σίγουροι αν θα κατάφερναν να ανταποκριθούν στα υψηλά, εκείνη την εποχή, επιτόκια.
Τόσο η κακή περίοδος, όσο και το γεγονός ότι ήταν στα πρώτα τους βήματα στην διαχείριση τανκερς, έκανε το κονσόρτιουμ των δανειστών επιφυλακτικό, κάτι που συμβαίνει παραδοσιακά σε όλες τις περιπτώσεις. Στην έρευνα όμως που ακολούθησε, σύμφωνα πάντα με τον θρύλο, η αγορά απάντησε «με ένα στόμα» θετικά. Και οι δύο εφοπλιστές πράγματι ανταποκρίθηκαν στις προσδοκίες και αποπλήρωσαν πριν την ώρα του, το δάνειο. Σήμερα, έχοντας αποκτήσει μεγάλο επιχειρηματικό background, συνεργάζονται σε μόνιμη βάση με μεγάλα τραπεζικά ιδρύματα, όπως είναι η Εθνική, η ABB bank, η National Bank της Φουτζέιρα και η Άμπου Ντάμπι Islamic bank.
Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες τα ναυτιλιακά τους assets αποτιμώνται , στις αρχές του 2020, σε 320 εκατ. δολάρια περίπου.
Η επόμενη γενιά
Οι δύο άντρες φαίνεται ότι συνεχίζουν μαζί και για την επόμενη ημέρα, αφού σταδιακά στον όμιλο έχουν μπει και τα παιδιά τους. Ο ένας γιος του κ. Μπάκου, ο Θάνος ασχολείται με το βασικό αντικείμενο του ομίλου, την Akron Trade and Transport στην Φουτζέιρα. Ο άλλος του γιος, ο Νίκος Μπάκος μαζί με την Αλεξάνδρα Καϊμενάκη, κόρη του Γιάννη Καϋμενάκη, ασχολούνται με τις δύο ναυτιλιακές στην Ελλάδα.
H Ελλακτωρ
Οι δύο εφοπλιστές με τη συμφωνία που ανακοινώθηκε το απόγευμα της Παρασκευής μέχρι τις 12 Ιανουαρίου θα έχουν αποκτήσει μετοχές που αντιστοιχούν στο 23,33% της Ελλάκτωρ καθώς θα εξαγοράσουν σχεδόν το σύνολο του ποσοστού των σημερινών βασικών μετόχων Αναστασίου και Δημήτρη Καλλιτσάντση, οι οποίες είναι ενεχυριασμένες στην αμερικάνικη Farallon.
Στην κατοχή τους, όπως έχει ανακοινωθεί, έχουν ήδη το 5%.
Ως εκ τούτου στις 7 Ιανουαρίου στην έκτακτη γενική συνέλευση του κατασκευαστικού ομίλου θα αντιμετωπίσουν την ολλανδική Reggeborgh Invest η οποία με βάση τις μέχρι τώρα επίσημες ανακοινώσεις, εφόσον ασκήσει το δικαίωμα εξαγοράς μετοχών του Λεωνίδα Μπόμπολα, θα ελέγχει άμεσα περίπου το 22,9% της Eλλάκτωρ.
Το ενδιαφέρον τους για την Ελλάκτωρ έγινε γνωστό σχετικά πρόσφατα, μόλις το Νοέμβριο, και αφού είχε γίνει γνωστός ο σχεδιασμός των Ολλανδών να εισέλθουν στον κατασκευαστικό όμιλο με στόχο να πάρουν ένα σημαντικό ποσοστό και να διορίσουν νέα διοίκηση.
Από την αρχή η εκτίμηση με βάση τις πληροφορίες ήταν ότι συνομιλούν με τον Αν. Καλλιτσάντση.
Τα οικολογικά προϊόντα
Η Aρκαδική Οικολογική Φάρμα δημιουργήθηκε με σκοπό να προσφέρει την καλύτερη δυνατή ποιότητα κρέατος. Οι δύο επιχειρηματίες ξεκίνησαν τον Νοέμβριο του 2001 την κατασκευή ενός οικολογικού πάρκου στην ευρύτερη περιοχή της Τρίπολης και συγκεκριμένα στο χωριό Κολλίνες.
Μία ιδέα πρωτοποριακή για την εποχή εκείνη άνοιξε το 2012 την πόρτα της στο κοινό αφού πλέον όλα τα ζώα (μοσχάρια, γουρούνια, αμνοερίφια) είναι πέρα για πέρα ελληνικά με ρίζες ελληνικές και πιστοποιημένες από εταιρία διαπιστευμένη από το Ε.ΣΥ.Δ. και εγκεκριμένη από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων ως Φορέας Ελέγχου και Πιστοποίησης Βιολογικών Προϊόντων.
Σε μία τεράστια έκταση 25.000 στρεμμάτων, τα ζώα μεγαλώνουν απόλυτα στο φυσικό τους περιβάλλον και τρέφονται αποκλειστικά με βιολογικές τροφές, όπως κριθάρι, καλαμπόκι και σόγια.
H Volton
Η Volton Ελληνική Ενεργειακή Α.Ε., είναι μία Ελληνική Εταιρεία η οποία μπήκε δυναμικά στο χώρο της προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας στην ελληνική αγορά.
H εταιρεία είναι μέλος ενός ισχυρού ομίλου με έντονη και φιλόδοξη δραστηριότητα στο χώρο των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ).
Η εγκατεστημένη ισχύς σήμερα των πάρκων που ήδη λειτουργούν, αλλά και αυτών που είναι στη διαδικασία εγκατάστασης, φτάνει στα 19MW. Σύντομα δε, ξεκινά η εγκατάσταση ενός νέου πάρκου ισχύος 12MW με την λειτουργία του οποίου η συνολική ισχύς θα ανέβει στα 31MW. Τέλος, βρίσκονται σε διαδικασία αδειοδότησης εγκαταστάσεις επιπλέον ισχύος 63MW, οι οποίες εφόσον ενεργοποιηθούν θα δημιουργήσουν μία παραγωγική ικανότητα συνολική ισχύος 94MW, η οποία θα καταστήσει τον όμιλο ως έναν από τους μεγαλύτερους ενεργειακούς ομίλους ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στην Ελλάδα.
Αστέρας Τρίπολης
Γνωστοί στην Ελλάδα, οι δύο επιχειρηματίες δεν έγιναν, όπως συνήθως συμβαίνει, από τις επιχειρηματικές τους επιτυχίες, αλλά από την ενασχόλησή τους με το ποδόσφαιρο. Η ιστορία ξεκινάει το 2003, αφού σύμφωνα με τον μύθο, Καϋμενάκης – Μπάκος παρακολούθησαν από κοντά ένα φιλικό παιχνίδι του Αστέρα Τρίπολης με τον Παναρκαδιακό. Τότε ήταν που αποφάσισαν να μπουν στο ποδόσφαιρο αγοράζοντας τις μετοχές του Αστέρα.
Το εφοπλιστικό δίδυμο έβαλε την ομάδα στην Super League, και την οργάνωσε σε επαγγελματικά πρότυπα. Κατασκευάστηκαν υποδομές, προπονητικό κέντρο, ακαδημία, ενώ ανακατασκευάστηκε πλήρως και το γήπεδο «Θεόδωρος Κολοκοτρώνης».
Διαβάστε επίσης:
Ελλάκτωρ: Από το παρασκήνιο στο… προσκήνιο οι Μπάκος – Καϋμενάκης
Οι εφοπλιστές Δημήτριος Μπάκος και Ιωάννης Καϋμενάκης μέτοχοι στην Ελλάκτωρ
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση