ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η stalker πλατινομαλλούσα
Την ενίσχυση του στόλου της με 2 δεξαμενόπλοια VLCC και option για ένα τρίτο δρομολογεί η ναυτιλιακή Evalend Shipping, συμφερόντων του εφοπλιστή Κρίτωνα Λεντούδη.
H εταιρεία, σύμφωνα με πληροφορίες, έκλεισε συμφωνία με το ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries (ΗΗΙ) για την κατασκευή δύο, σε πρώτη φάση, τάνκερ μεταφοράς αργού πετρελαίου, χωρητικότητας 300,000-dwt. Η συνολική αξία τους, συμπεριλαμβανομένου και του τρίτου πλοίου, υπολογίζεται στα 286 εκατ. δολάρια, αναφέρουν οι ίδιες πηγές.
Παρά το γεγονός ότι τα στελέχη του ναυπηγείου HHI αρνούνται να σχολιάσουν την πληροφορία, καθώς δεσμεύονται από την εμπιστευτικότητα των συμβολαίων, πληροφορίες αναφέρουν ότι η κατασκευή θα γίνει στο Hyundai Samho Heavy Industries του ομίλου HHI.
Τα πλοία θα είναι εφοδιασμένα με scrubbers και θα συμμορφώνονται με τα πρότυπα εκπομπών Tier III του ΙΜΟ. Η παράδοση τους στην Evalend Shipping προγραμματίστηκε για το δεύτερο εξάμηνο του 2020.
Οι απόψεις σχετικά με το αν η παραγγελία των νέων πλοίων συνδέεται με αντίστοιχη συμφωνία ναύλωσης διίστανται.
Μία πηγή αναφέρει ότι η Evalent έχει ήδη εξασφαλίσει τη ναύλωση των τάνκερ, κάνοντας μάλιστα αναφορά στην κοινοπραξία Al-Iraqia Shipping Services & Oil Trading (AΙSSOT), με έδρα το Ντουμπάι, με την οποία έχει ήδη συνεργασία. Η AISSOT, όπως υποστηρίζουν ναυλομεσίτες, έχει ζητήσει VLCC εξοπλισμένα με scrubbers για πενταετή ναύλωση.
Ωστόσο, στέλεχος της ναυτιλιακής διαψεύδει ότι ο εφοπλιστής έχει προχωρήσει σε συμφωνία για νεότευκτα.
Η είσοδος στην αγορά VLCC
Η Evalent Shipping δραστηριοποιείται παραδοσιακά στην αγορά ξηρού φορτίου, ενώ διαχειρίζεται στόλο με πλοία διαφόρων μεγεθών, από handysize μέχρι kamsarmax. Παράλληλα διαθέτει επτά πλοία μεταφοράς χημικών προϊόντων και δύο μεταφοράς LPG.
Ωστόσο, στα τέλη του 2017 αιφνιδίασε την αγορά με την απόφαση της να εντάξει στον στόλο της το πρώτο VLCC, το δεξαμενόπλοιο Meandros (χωρητικότητας 309.498-dwt και κατασκευής 2000 στα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries). Το πλοίο, που εξαγόρασε από την επίσης ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή Sun Enteprises της οικογένειας Λιβανού, έναντι 19,5 εκατ. δολαρίων, μετονομάστηκε σε Najaf.
Λίγους μήνες αργότερα, το Φεβρουάριο του 2018 η Evalend έκλεισε συμφωνία με την AISSOΤ για τη ναύλωση του πλοίου για χρονική διάρκεια τριών ετών, με δυνατότητα επέκτασης του χρονικού διαστήματος.
Σύμφωνα με Ευρωπαίους ναυλομεσίτες, οι ημερήσιοι ναύλοι διαμορφώθηκαν στα 20.000 δολάρια.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Β. Μαρινάκης: Η πρώτη εξαγορά πλοίων της κοινοπραξίας Capital Liberty Invest
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Π. Λιβανός: Τα κέρδη-ρεκόρ της GasLog Partners και το buyback μετοχών
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ευ. Πιστιόλης: Σημαντική συμφωνία ναύλωσης για δύο πλοία που μόλις παρήγγειλε
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Συμβούλιο Αειφόρων Κτιρίων Ελλάδας (SBC Greece): Ζητά να διατηρηθεί το μπόνους δόμησης ζητά
- Πέτρος Παππάς (Star Bulk): Νέα μερισματική πολιτική και ενισχυμένο πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών – mononewsTV
- COSMOTE: Ανάπτυξη 5G δικτύου για «έξυπνες» τοπικές κοινότητες
- Epsilon Net: Αγορά αυτόνομου κτιριακού συγκροτήματος στην Αθήνα