Αύξηση κερδών στο τέταρτο τρίμηνο του 2018, μπαράζ ναυλώσεων αλλά και σημαντικές επενδύσεις ύψους 900 εκατ. δολαρίων στο σύνολο του έτους ενισχύοντας σημαντικά το στόλο της, πραγματοποίησε η ναυτιλιακή Costamare, συμφερόντων του εφοπλιστή Κων. Κωνταντακόπουλου.

Ειδικότερα, η εταιρεία εμφάνισε στο τελευταίο τρίμηνο της παρελθούσας χρήσης κέρδη 19,7 εκατ. δολαρίων έναντι κερδών 2,7 εκατ. δολαρίων στο αντίστοιχο τρίμηνο του 2017.

Στο σύνολο του 2018, τα κέρδη της Costamare ανήλθαν στα 67,2 εκατ. δολάρια, ενώ διέθεσε 900 εκατ. δολάρια για αγορές καινούργιων και μεταχειρισμένων πλοίων, με μέση διάρκεια ναύλωσης τα οκτώ έτη.

Κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2018, η ναυτιλιακή έκλεισε συμφωνίες ναύλωσης για 12 πλοία του στόλου της, οι οποίες στην πλειονότητα τους αφορούσαν χρονική επέκταση προηγούμενων συμφωνιών.

Το Νοέμβριο 2018, η εταιρεία απέκτησε το 60% που κατείχε η York Capital Management σε πέντε containerships χωρητικότητας 14,000 TEU και κατασκευής 2016 και πλέον έχει στην κατοχή της το 100% των πλοίων, τα οποία είναι ναυλωμένα στην Evergreen μέχρι το 2016.

Τον Οκτώβριο 2018, ναυτιλιακή έκλεισε με ευρωπαϊκό χρηματοπιστωτικό ίδρυμα συμφωνία χρηματοδότησης για τα πλοία Maersk Kleven και Maersk Kotka, χωρητικότητας 8,044 TEU και κατασκευής 1996. Το δάνειο θα αποπληρωθεί σε 2,5 χρόνια.

Επίσης, τον περασμένο Δεκέμβριο, ολοκλήρωσε την αναχρηματοδότηση υφιστάμενου δανείου ύψους 44,4 εκατ. δολαρίων. Η νέα πιστωτική διευκόλυνση λήγει το Νοέμβριο του 2023, με την τελική δόση να ανέρχεται στα 27 εκατ. δολάρια.

Ο Γρηγόρης Ζήκος, Οικονομικός Διευθυντής της Costamare σχολίασε: “Κατά τη διάρκεια του τέταρτου τριμήνου και στο σύνολο του έτους η εταιρεία εμφάνισε κέρδη. Το 2018 παρουσίασε μικτή εικόνα. Αν και κατά το πρώτο εξάμηνο οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν έντονα ανοδικά, στο δεύτερο εξάμηνο οι μέσες τιμές υποχώρησαν, καταλήγοντας στο τέλος του χρόνου λίγο χαμηλότερα από το σημείο εκκίνησης τους, με εξαίρεση τα ναύλα των μεγάλων πλοίων. Ωστόσο, κατά τις τελευταίες εβδομάδες παρατηρήσαμε μία πιο “σφιχτή” αγορά όσον αφορά στα μεγάλα, μοντέρνα πλοία, όπου η προσφορά περιορίστηκε οδηγώντας υψηλότερα τα ναύλα.”

Αναφερόμενος στις συμφωνίες χρηματοδότησης που έκλεισε η Costamare, o κ. Ζήκος επισήμανε:“Δεν έχουμε σημαντικές αποπληρωμές δόσεων για τους επόμενους 12 μήνες.”

Γρηγόρης Ζήκος
Γρηγόρης Ζήκος. CFO Costamare

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Ευ. Πιστιόλης: Νέα συμφωνία χρηματοδότησης ύψους 45,8 εκατ. δολ. από την Top Ships

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Π. Παππάς: Πρόγραμμα παροχής κινήτρων με μετοχές για τα στελέχη της Star Bulk Carriers

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:   Αδ. Λαιμός: Η Unisea μόλις έκανε την πιο φιλόδοξη κίνηση των τελευταίων ετών