Το International Maritime Bureau επισημαίνει αύξηση της πειρατείας κατά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους στον Κόλπο της Γουινέας και στο Στενό της Σιγκαπούρης.

Με έκθεση του, το Διεθνές Ναυτιλιακό Γραφείο αποκαλύπτει ότι υπάρχει αύξηση των πειρατειών και ένοπλων ληστειών σε πλοία κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023, ιδίως στον Κόλπο της Γουινέας και στα στενά της Σιγκαπούρης.

1

Σύμφωνα με τις καταγγελίες συνολικά 65 περιστατικά σημειώθηκαν σε όλο τον κόσμο το πρώτο εξάμηνο του 2023, έναντι 58 περιστατικών που καταγράφηκαν την ίδια περίοδο του 2022.

Σε αυτές τις 65 επιθέσεις, επιβιβάστηκαν σε 57 πλοία, 36 πληρώματα κρατήθηκαν όμηροι και 14 άτομα απήχθησαν.

Ανησυχία για την αναζωπύρωση του φαινομένου εξέφρασε ο διευθυντής του Imb, Michael Howlett, ο οποίος  θύμισε ότι υπήρξαν 132 επιθέσεις το 2021, 195 το 2020, 162 το 2019 και τόνισε ότι  οι περιοχές που επλήγησαν περισσότερο από το φαινόμενο της πειρατείας εκείνη την εποχή ήταν οι ίδιες: ο Κόλπος της Γουινέας και το Στενό της Σιγκαπούρης.

Πολλά από τα περιστατικά του 2021 ήταν επιβιβάσεις που πραγματοποιήθηκαν με γρήγορες αγκυλώσεις για την επιβίβαση σε πλοίο και την κατάσχεση φορτίου ή την απαγωγή του πληρώματος.

Ο διευθυντής του IMB ζήτησε να συνεχιστεί η περιφερειακή και διεθνής ναυτική παρουσία στη Γουινέα και να αποτελέσει ισχυρό αποτρεπτικό παράγοντα για την αντιμετώπιση αυτών των εγκλημάτων: «Καλούμε για άλλη μια φορά τις περιφερειακές αρχές του Κόλπου της Γουινέας και τη διεθνή κοινότητα να εστιάσουν την προσοχή τους στην περιοχή, να δημιουργήσουν βιώσιμες και μακροπρόθεσμες λύσεις που αντιμετωπίζουν αποτελεσματικά αυτά τα εγκλήματα και προστατεύουν τις κοινότητες ναυτικών και αλιέων».

Μάλιστα, στην περιοχή του Κόλπου της Γουινέας το πρώτο εξάμηνο του 2023 καταγράφηκε έξαρση των θαλάσσιων ατυχημάτων, πέντε εκ των οποίων το πρώτο τρίμηνο και εννέα το δεύτερο. Δώδεκα από αυτές ήταν ένοπλες ληστείες και δύο πειρατείες εναντίον σκαφών που ήταν αγκυροβολημένα στην περιοχή.

Τα περιστατικά πειρατείας περιλαμβάνουν απαγωγή 14 μελών του πληρώματος, 8 συλλήψεις από πλοία εντός χωρικών υδάτων, 31 ομήρους σε δύο ξεχωριστές πειρατείες όπου καταστράφηκε εξοπλισμός επικοινωνιών και πλοήγησης και κλάπηκε φορτίο.

Ένα περιστατικό είχε ως αποτέλεσμα την απαγωγή 6 μελών του πληρώματος.

Η Νιγηρία αντιπροσωπεύει το επίκεντρο της πειρατείας στον Κόλπο της Γουινέας, αναφέρει η έκθεση και το 2021 η κυβέρνησή της ξεκίνησε το «Project Deep Blue», αξίας 195 εκατομμυρίων δολαρίων, για να αυξήσει την ασφάλεια των υδάτων του Κόλπου της Γουινέας.

Στο Στενό της Σιγκαπούρης, η αύξηση είναι 25% στα περιστατικά πειρατείας σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2022, με τα μέλη του πληρώματος να κινδυνεύουν από όπλα σε τουλάχιστον οκτώ περιστατικά.

Το Διεθνές Ναυτιλιακό Γραφείο ζήτησε από τα παράκτια κράτη να διαθέσουν πόρους για την αντιμετώπιση αυτής της κατάστασης.

Αντίθετα, το φαινόμενο της πειρατείας κατέγραψε μείωση στην περιοχή του ινδονησιακού αρχιπελάγους, όπου αναφέρθηκαν επτά περιστατικά που αφορούσαν κυρίως αγκυροβολημένα πλοία.

Εξετάζοντας την τάση του φαινομένου πέρα από αυτές τις δύο συγκεκριμένες περιοχές, διαπιστώθηκε ότι η Νότια και η Κεντρική Αμερική είχαν το 14% των παγκόσμιων περιστατικών, με 13 αναφερόμενα περιστατικά που αφορούσαν απόπειρα επιβίβασης, ομηρίες και επιθέσεις και απειλές στο πλήρωμα στο αγκυροβόλιο Callao στο Περού, στην Κολομβία, στο αγκυροβόλιο Macapa στη Βραζιλία και στον Παναμά.

Διαβάστε επίσης:

Γαβρίλης: Να δημιουργηθεί κλειστή Ιπποδάμεια Αγορά στα 4 στρέμματα στο παλιό αμαξοστάσιο του ΗΣΑΠ

Θάνατος λουόμενων στη Ζάκυνθο και στην Κέρκυρα

Γιάννης Μώραλης: Η δήλωσή του για τον θάνατο της Μαριάννας Βαρδινογιάννη