ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Το όνομα της οικογένειας Σπανόπουλου και ειδικότερα της Αγγέλας Σπανοπούλου, κόρης του Ιγνάτιου Σπανόπουλου, συνδέθηκε χθες με την αγορά της έπαυλης των 700 τετραγωνικών του Mr Raxevsky στην Εκάλη προσφέροντας στον πλειστηριασμό το ποσό των 1,140 εκατομμυρίων ευρώ.
Μία από τις πιο αναπτυσσόμενες ναυτιλιακές επιχειρήσεις στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά, που διαθέτει Ναυπηγεία, ρυμουλκά και μια σειρά υποστηρικτικών εταιρειών και παρέχει ολοκληρωμένες υπηρεσίες σε πλοία και λιμάνια, είναι η Spanopoulos Group.
Το όνομα της οικογένειας Σπανόπουλου και ειδικότερα της Αγγέλας Σπανοπούλου, κόρης του Ιγνάτιου Σπανόπουλου, συνδέθηκε χθες με την αγορά της έπαυλης των 700 τετραγωνικών του Mr Raxevsky στην Εκάλη προσφέροντας στον πλειστηριασμό το ποσό των 1,140 εκατομμυρίων ευρώ.
Πριν από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, ήρθε στην Ελλάδα από την Κωνσταντινούπολη ο Χρήστος Ι. Σπανόπουλος. «Παιδί της Πόλης», αλλά και «παιδί της πιάτσας», ο Χρήστος άρχισε να εργάζεται στο λιμάνι του Πειραιά.
Το προσφυγόπουλο από την Κωνσταντινούπολη αρκετά νωρίς αντιλήφθηκε, όπως όλοι οι νέοι στον Πειραιά και στα νησιά, ότι η θάλασσα είχε ανοιχτούς ορίζοντες και εκεί θα εξασφάλιζε το ψωμί της οικογένειας του.
Ο καπετάν Χρήστος με την γυναίκα του Αγγέλα, που μάζευε «στο κομπόδεμα ό,τι περίσσευε» κατόρθωσαν να αγοράσουν μια λάντζα που εκτελούσε δρομολόγια από τα Λεμονάδικα στα πλοία που ήταν αρόδο.
Έτσι, το 1962, ο «Βόσπορος», έτσι ονόμασε τη λάντζα προς τιμήν της «αλησμόνητης πατρίδας», άρχισε τα δρομολόγια. Όμως, ο καπετάν Χρήστος ήταν δραστήριος, επίμονος και φιλόδοξος. Σκέφτηκε να επεκταθεί και στα ρυμουλκά. Πολλοί είναι εκείνοι που τον θυμούνται να στριφογυρίζει στα γραφεία του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας στο Πασαλιμάνι προκειμένου να εξασφαλίσει τις άδειες για τα ρυμουλκά, σε μια εποχή που κυριαρχούσαν οι εταιρείες του Μάτσα και του Βερνίκου.
Όμως, μετά τον θάνατο του, το τιμόνι της εταιρείας ανέλαβε η γυναίκα του, Αγγέλα, και δραστηριοποιήθηκαν σταδιακά και τα παιδιά του, ο Ιγνάτιος και ο Μιχάλης.
Ο Ιγνάτιος και ο Μιχάλης, στη διάρκεια της δεκαετίας του ’80, ασχολήθηκαν με την αγορά και την κατασκευή πλωτών γερανών, ενώ δραστηριοποιήθηκαν και στα λιμενικά έργα, σε μια εποχή που άρχισαν τα προγράμματα επέκτασης και διαμόρφωσης νέων προβλητών και μαρίνων.
Η γιγάντωση της εταιρείας οφείλεται στον φιλόδοξο σχεδιασμό και στα σταθερά βήματα ανάπτυξης που έκανε η οικογένεια Σπανόπουλου. Έτσι στη νέα χιλιετία ο όμιλος Σπανόπουλου διέθετε αρκετές εταιρείες στους τομείς της ρυμούλκησης, των ναυπηγείων, των λιμενικών έργων και θαλάσσιων κατασκευών.
Οι επενδύσεις στον τομέα των Ναυπηγείων, τόσο στη Σαλαμίνα, όσο και στο Πέραμα με τεράστια πολυτελή ιδιόκτητα γραφεία, κατέστησαν την οικογένεια Σπανόπουλου ως μια από τις πιο επιτυχημένες ναυτιλιακές επιχειρήσεις του Ναυτιλιακού Cluster.
Η ανάπτυξη
Αλλά ας δούμε την σταδιακή ανάπτυξη του ομίλου Σπανόπουλου.
Ο καπετάν Χρήστος το 1962 αγόρασε την λάντζα «Βόσπορος» και δραστηριοποιείται στο λιμάνι του Πειραιά.
Το 197 ολοκληρώθηκε η κατασκευή του ρυμουλκού «Χρήστος», που ήταν το πρώτο ρυμουλκό πλοίο της εταιρείας.
Το 1980, κατασκευάστηκε ο πρώτος Πλωτός Γερανός «ΤΑ ΔΥΟ ΑΔΕΡΦΙΑ».
Το 1987, αγοράστηκε το φέρρυ μποτ «Δημήτριος Γ» και ναυλώθηκε από τη Δημόσια Επιχείρηση Πετρελαίου (Δ.Ε.Π. Α.Ε.), σε εργασίες για την αναζήτηση αποθεμάτων πετρελαίου στο Ιόνιο Πέλαγος.
Το 1999, η εταιρεία της οικογένειας συμμετείχε στην κατασκευή του επιβατηγού λιμένα Πειραιά με καινοτόμες υποθαλάσσιες εκρήξεις.
Το 2006 ίδρυσε και διαμόρφωσε ένα υπερσύγχρονο ναυπηγείο, συνολικής έκτασης 40.000 m2 στη Σαλαμίνα, στα πρώην ναυπηγεία Καράγιωργα, που σήμερα μπορεί να επισκευάζει ταυτόχρονα 30 πλοία.
Το 2009 αποκτήθηκαν τρία ρυμουλκά ανοικτής θαλάσσης που κυμαίνονται έως και 100 τόνους BP (Bollard Pull). Έτσι, ο όμιλος, πλέον επέκτεινε τις δραστηριότητές του σε υπηρεσίες ρυμούλκησης ανοικτής θαλάσσης σε όλο τον κόσμο, ρυμουλκώντας γεωτρύπανα, πλατφόρμες εξόρυξης πετρελαίου, φορτηγίδες μεταφοράς, δεξαμενόπλοια και οποιαδήποτε μεγάλα επιπλέοντα αντικείμενα σε οποιαδήποτε
Το 2012 έγινε η κατασκευή του αυτοκινούμενου πλωτού γερανού – φορτηγίδας «IGNATIOS III» 400tn
Το 2013 ολοκληρώθηκε η κατασκευή του αυτοκινούμενου πλωτού γερανού «IGNATIOS II» 300tn.
Το 2014 ο όμιλος προχώρησε στην κατασκευή φορτηγίδας αυτόματης ανύψωσης «IGNATIOS V» και ίδρυση και κατασκευή ενός υπερσύγχρονου ναυπηγείου πολυτελών σκαφών αναψυχής, 17.000 m2 στο Πέραμα.
Το 2016 ναυπήγησε τα ρυμουλκά «CHRISTOS XXX» & «CHRISTOS XXXI» με 45 τόνους BP (Bollard Pull).
Το 2022 αγόρασε άλλα δύο ρυμουλκά από τον Σταύρο Καραπιπέρη και συμμετέχει σε κοινοπραξία ρυμουλκών και ναυαγιαιρέσεων με τον Κώστα Λυμπουσάκη και την οικογένεια Βερνίκου.
Ο Ιγνάτιος και ο Μιχάλης Σπανόπουλος υποστηρίζουν ότι στον όμιλο τους απασχολούν «αφιερωμένους στον κοινό στόχο μας, πλήρως καταρτισμένους και έμπειρους επαγγελματίες τόσο στην ξηρά όσο και στη θάλασσα» και πιστεύουν «ακράδαντα στην ομαδική εργασία και σε ένα τεχνολογικά σύγχρονο περιβάλλον, γι’ αυτό μεριμνούμε ώστε πάντα να τροφοδοτούμε τους εργαζομένους μας με κίνητρα και να διατηρούμε τα συστήματα μας ενημερωμένα στις πιο πρόσφατες τεχνολογικές εξελίξεις».
Απώτερος στόχος τους είναι να αγωνίζονται «για απόλυτη αποδοτικότητα σε όλες μας τις δραστηριότητες καθώς και για την επίτευξη πλήρους αξιοπιστίας και ικανοποίησης των πελατών μας σε όλες τις υπηρεσίες που παρέχουμε και η επιτυχία στον κλάδο μας δεν έρχεται τυχαία, αλλά αντιθέτως, είναι το αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς προς την κατεύθυνση της επαγγελματικής ικανοποίησης των αναγκών των πελατών μας, συνοδευόμενη από μια σταθερή δέσμευση στην ποιότητα».
Στις ιδιόκτητες εγκαταστάσεις του ναυπηγείου, τόσο στη Σαλαμίνα, όσο και στο Πέραμα, μπορούν να φιλοξενήσουν όλους τους τύπους των σκαφών και mega yachts, προσφέροντας υψηλού επιπέδου ναυπηγοεπισκευαστικές υπηρεσίες.
Αξίζει να επισημανθεί ότι ο όμιλος Σπανόπουλου έχει αναπτύξει μια αξιοσημείωτη τεχνογνωσία εκτελώντας περισσότερα από 400 έργα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, περιλαμβάνοντας: Κατασκευές Λιμένων και Μαρινών Σκαφών Αναψυχής. Εκσκαφές και Βυθοκορήσεις. Κατασκευές Κυματοθραυστών και Προστασία Ακτών. Κατασκευές και τοποθέτηση Caissons και Στοιχείων Σκυροδέματος. Πασσαλομπήξεις. Παράκτια Έργα Θεμελιώσεων. Γεωτεχνικές Έρευνες. Ποντίσεις και επισκευές Υποθαλάσσιων Αγωγών και Καλωδίων.
Επίσης, η πόντιση νέων αγωγών και καλωδίων, καθώς και η επισκευή αυτών, είναι ένας πολύ σημαντικός τομέας δραστηριότητας του ομίλου. Το έμπειρο τεχνικό προσωπικό (τοπογράφοι, καταδυτικό συνεργείο, χειριστές), ο άρτιος μηχανολογικός (Πλωτοί Γερανοί ειδικά διαμορφωμένοι με καλωδιακό εξοπλισμό) σε συνδυασμό με τον τελευταίας τεχνολογίας ηλεκτρονικό εξοπλισμό (ROV, DGPS, ECHOSOUNDERS, UNDERWATER INSPECTION & RECORDING SYSTEM) παρέχουν την δυνατότητα ανάληψης κάθε είδους συναφούς έργου, καλύπτοντας κάθε υποκατηγορία του, όπως εκσκαφή και επανεπίχωση τάφρου πόντισης, κατασκευή και τοποθέτηση προκατασκευασμένων στοιχείων σκυροδέματος (προστασίας), πόντιση, υποβρύχια σύνδεση και συγκόλληση.
Το ναυπηγείο σκαφών αναψυχής Σπανόπουλου στο Πέραμα καταλαμβάνει έκταση 17,000 τετραγωνικών μέτρων, ικανό να φιλοξενήσει θαλαμηγούς (mega yachts) από 25 έως 65 μέτρα καθώς και 2,500 τετραγωνικά μέτρα γραφείων, συνεργείων, αποθήκες, βιβλιοθήκη, γυμναστήριο, καφετέρια, βεράντα καθώς και χώρους φιλοξενίας για πληρώματα και επισκέπτες.
Το νέο ναυπηγείο διαθέτει μοντέρνο travel lift ανυψωτικής ικανότητας 820Τ καθώς και πλωτή δεξαμενή 65 μέτρων ικανή να δεξαμενίσει σκάφη μεγαλύτερα των 4,000Τ. Το νέο προηγμένο τεχνολογικά travel lift 820Τ κατασκευής 2016 είναι διαθέσιμο στο ναυπηγείο Περάματος καθώς και η πλωτή δεξαμενή από τα 65 μέτρα στα 100 μέτρα ώστε να μπορεί να δεξαμενίσει ακόμα μεγαλύτερες θαλαμηγούς.
Το πλάτος της νηοδόχου είναι 14 μέτρα επιτρέποντας άμεση, εύκολη και ασφαλή πρόσβαση. Ασφαλή όσο και γρήγορη ανύψωση σκαφών εξασφαλίζεται από το άρτια καταρτισμένο προσωπικό με ιδιαίτερα μεγάλη εμπειρία στις ανελκύσεις – καθελκύσεις και δεξαμενισμούς σκαφών. Το ναυπηγείο διαθέτει και τάφρο κατασκευασμένη με διεθνή πρότυπα ώστε να εξυπηρετεί και ιστιοπλοϊκά σκάφη για την συντήρηση της καρίνας τους.
Σήμερα, ο ιδιόκτητος στόλος του ομίλου Σπανόπουλου αριθμεί εξήντα πέντε πλοία και πλωτά μέσα, τα οποία είναι πλήρως εξοπλισμένα σύμφωνα µε τους ισχύοντες διεθνείς κανόνες ασφάλειας, προστασίας του περιβάλλοντος και των εργαζομένων.
Διαβάστε επίσης:
O Δουζόγλου και τι ψάχνει η Αρχή για το ξέπλυμα, ποια επιχειρηματίας αγόρασε το σπίτι του Μουρτζούχου στην Εκάλη, ποιος είναι ο νέος μέτοχος της Alpha Bank και πώς ο Σιδέρης του Ολυμπιακού έγινε εκατομμυριούχος
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike