Με ένα νέο deal, η εταιρεία Alberta Shipmanagement, του εφοπλιστή Νικόλα Ιγγλέση, εκμεταλλευόμενη την άνοδο των τιμών των μεταχειρισμένων πλοίων, πούλησε σε συμφέρουσα τιμή δύο δεξαμενόπλοια του στόλου της.

Σύμφωνα με την Xclusive Shipbrokers, πρόκειται για τα τάνκερ Aesop και Siena, χωρητικότητας 74,500 dwt και κατασκευής 2012, τα οποία εξαγόρασε η ναυτιλιακή Naftomar, της οικογένειας του Ριάντ Ζέιν έναντι 41,5 εκατ. δολαρίων έκαστο.

Η τιμή σύμφωνα με τους αναλυτές είναι υψηλότερη από τις τρέχουσες αποτιμήσεις.

Αν και ιδρύθηκε το 2019 από τον Νικόλα Ιγγλέση και τις κόρες του Ισμήνη και Αλεξία η Alberta Shipmanagement εμφανίζει έντονη δυναμική.

Οι δύο κόρες του Νικόλα Ιγγλέση αποτελούν την πέμπτη γενιά της οικογένειας που κατάγεται από τη Σάμο και μετρά 148 χρόνια αδιάλειπτης παρουσίας στη ναυτιλιακή βιομηχανία.

Μετά την αποχώρηση τους από την οικογενειακή επιχείρηση Samos Steamship για να χαράξουν την δική τους πορεία στον κλάδο, ξεκίνησαν με “προίκα” τέσσερα τάνκερ και τρία πλοία ξηρού φορτίου.

Μέσα σε τρία χρόνια ο στόλος της Alberta Shipmanagement αυξήθηκε σε 18 πλοία (11 δεξαμενόπλοια και 7 bulkers) στο νερό.

Παράλληλα ναυπηγεί τέσσερα ακόμη, ένα aframax, ένα handymax και δύο suezmax, τα οποία θα παραλάβει το 2024 και το 2025.

Σύμφωνα με την έρευνα της Naftiliakis – Newsfront, η εταιρεία το 2022 εισήλθε στον πίνακα με τις μεγαλύτερες ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες, καταλαμβάνοντας στην 73η θέση (από τις 76 μεγαλύτερες σε χωρητικότητα dwt εταιρείες) και το 2023, αναρριχήθηκε στην 55η θέση.

Πέντε γενιές στην ναυτιλία

Η ενασχόληση της οικογένειας Ιγγλέση με την ναυτιλία ξεκίνησε το 1875, όταν ο Δημήτριος Ιγγλέσης, άρχισε να δραστηριοποιείται επιχειρηματικά στο νησί της Σάμου και εμπορεύονταν αγαθά τα οποία μετέφερε με τα ιστιοφόρα του.

Δέκα χρόνια μετά, το 1885, η οικογενειακή επιχείρηση επεκτάθηκε με τη δημιουργία ενός οινοποιείου στο Μεσαίο Καρλόβασι, όπου παρήγαγε γλυκό κρασί Σάμου, το οποίο εξήγαγε στη Γαλλία. Ακολούθησε το 1890 η ίδρυση ενός εργοστασίου δέρματος, στην παραλία του Καρλοβασίου.

Καθώς η επιχείρηση κρασιού αναπτύσσονταν ολοένα και περισσότερο, ο Δημήτρης Ιγγλέσης άνοιξε το 1900 γραφείο στη Μασσαλία, το οποίο ανέλαβε την διαχείριση των εξαγωγών στη Γαλλία.

Δέκα χρόνια αργότερα, τα ηνία των επιχειρήσεων ανέλαβε η δεύτερη γενιά.

Τα παιδιά του Δημητρίου Ιγγλέση, Σταμάτης, Ιωάννης, Νικόλαος, Σωκράτης και Ηρακλής, ίδρυσαν την πρώτη τους ναυτιλιακή εταιρεία.

Το όνομα αυτής, D. Inglessis Fils, ως φόρος τιμής στον πατέρα τους, όπως και το πρώτο της ατμόπλοιο, το Dimitrios.

Το 1914, όταν επιβλήθηκε το εμπάργκο του τουρκικού καπνού από τις ΗΠΑ και τους Συμμάχους τους κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, τα πέντε αδέλφια έσπευσαν να εκμεταλλευτούν το κενό που δημιουργήθηκε, κάνοντας άνοιγμα στη συγκεκριμένη αγορά, με την ίδρυση επιχείρησης παραγωγής καπνού και τσιγάρων.

Τέσσερα χρόνια μετά η ναυτιλιακή τους επεκτάθηκε στα φορτηγά και στα επιβατηγά πλοία, κίνηση που επέτρεψε στην οικογένεια να συμμετέχει ενεργά στο εμπόριο μεταξύ Ιταλίας, Πειραιά και ελληνικών νησιών.

Από το 1919, τα επιβατηγά πλοία πέρασαν στη διαχείριση του γραφείου στη Σμύρνη, η οποία ήταν, τότε, υπό ελληνική κυριαρχία, ενώ ένα χρόνο μετά απέκτησαν το πρώτο πλοίο με την ονομασία Alberta.

Μετά την καταστροφή της Σμύρνης, το 1921, η οικογένεια Ιγγλέση προσφέρθηκε να μεταφέρει μεγάλο αριθμό Ελλήνων προσφύγων από τη Σμύρνη στον Πειραιά με το πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου, Demetrios Inglessis.

Αρκετά χρόνια μετά, το 1938, τα πέντε αδέλφια λαμβάνουν μία στρατηγική απόφαση και μεταφέρουν το οινοποιείο από τη Σάμο στα Βαλιμίτικα της Πελοποννήσου.

Νέα αρχή

Ο Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος ήταν καταλυτικός για την οικογένεια Ιγγλέση, που βίωσε την ολοκληρωτική καταστροφή του στόλου της.

Η τρίτη γενιά έκανε μία νέα αρχή χτίζοντας το νέο στόλο της, μέσω της εξαγοράς δεξαμενόπλοιων Liberty και T2 από τις ΗΠΑ.

Η έδρα της εταιρείας μεταφέρθηκε στον Πειραιά και διαχειρίζονταν τα πλοία της μέσω της εταιρείας «Δ. Ιγγλέσης και Υιοί». Το 1954 επεκτάθηκαν στο Λονδίνο, ιδρύοντας την Frinton Shipbrokers Ltd που εστίασε στα πλοία Liberty.

Η καθοριστική απόφαση

Ωστόσο, η καθοριστική απόφαση για την μετέπειτα πορεία της οικογένειας στον κλάδο, ελήφθη το 1963.

Η ναυτιλιακή της ένωσε τις δυνάμεις της με άλλες ελληνικές οικογένειες που είχαν παράδοση στη ναυτιλιακή βιομηχανία, των Μιχάλη Περατικού, Ανδρέα Ανδριανόπουλου, Αντώνη Αγγελικούση και Νίκου Ευθυμίου, ιδρύοντας την Pegasus Ocean Services στο Λονδίνο και την Pleiades Shipping Services στον Πειραιά.

Στις δεκαετίες 1960 – 1970, η εταιρεία γνώρισε μεγάλη άνθηση, καθώς ο στόλος της γιγαντώθηκε μέσω της απόκτησης 40 νέων πολλαπλών χρήσεων πλοίων και μεγάλων bulkers από ιαπωνικά ναυπηγεία.

H τέταρτη γενιά

Στις αρχές του 1981,  η τέταρτη γενιά Ιγγλέση εισήλθε σταδιακά στην διαχείριση των πλοίων της Pegasus Shipping Services.

Το 1988, η εταιρεία επεκτείνεται στα τάνκερ με την εξαγορά του LR1 Obelix και ακολουθεί η ενίσχυση του στόλου της με μεγάλα δεξαμενόπλοια VLCC.

Ωστόσο, τρία χρόνια μετά η οικογένεια αποφασίζει να ακολουθήσει και πάλι αυτόνομη πορεία.

Αποχωρεί από την Pegasus και την Pleiades και ιδρύει στην Samos Steamship στην Αθήνα και την Alberta Shipbrokers στο Λονδίνο.

Στα μέσα της δεκαετίας 1990, η ναυτιλιακή εστιάζει στην εξαγορά και διαχείριση πλοίων τύπου OBO (Ore/Bulk/Oil), που έχουν την δυνατότητα να μεταφέρουν μεταλλεύματα, χύδην φορτία και πετρέλαιο. Ακολούθησε η επέκταση της στα μεγάλης χωρητικότητας δεξαμενόπλοια και φορτηγά πλοία, ενώ το 2004 στράφηκε και στα LPG carriers.

Από το 2001 έως το 2018, υλοποίησε ένα φιλόδοξο πρόγραμμα ναυπήγησης 35 πλοίων σε ιαπωνικά ναυπηγεία, ενώ παράλληλα στράφηκε και στην αγορά μεταχειρισμένων εντοπίζοντας και εξαγοράζοντας σημαντικό αριθμό  second hand πλοίων.

Σήμερα η Samos Steamship διαθέτει στόλο με 25 πλοία, τάνκερ και bulkers, εκ των οποίων τα δύο θα παραλάβει το 2024, συνολικής χωρητικότητας 3 εκατ. dwt, με μέσο όρο ηλικίας τα 6 έτη.

Την εταιρεία διαχειρίζονται  ο Αντώνης Δ. Ιγγλέσης και ο Γιάννης Ιππ. Ιγγλέσης.

Διαβάστε ακόμη:

Με οκτώ σκάφη η RIGINOS στην έκθεση Olympic Yacht Show

Πανηγυρικό ξεκίνημα του κρουαζιερόπλοιου Celestyal Journey

Οι τρεις προκλήσεις της ναυτιλίας στο 22o Navigator 2023