Σε μια χρονιά σταθμό για τον Ο.Λ.Λ.Α.Ε., δεδομένου ότι το 2024 χαρακτηρίζεται από την έναρξη της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης, η οικονομική πορεία του λιμένος παρουσιάζεται εξαιρετική.

Για το πρώτο εξάμηνο του 2024, τα έσοδα του Ο.Λ.Λ.Α.Ε. υπερβαίνουν τους στόχους του εγκεκριμένου προϋπολογισμού κατά 27% και εμφανίζονται αυξημένα κατά 15% έναντι της ίδιας περιόδου του 2023.

1

Αντίστοιχα, το δημοσιονομικό αποτέλεσμα (έσοδα μείον έξοδα) του Ο.Λ.Λ.Α.Ε. για το πρώτο εξάμηνο του 2024 υπερβαίνει τους στόχους του εγκεκριμένου προϋπολογισμού κατά 93% και εμφανίζεται αυξημένο κατά 84% έναντι της ίδιας περιόδου του 2023.

Η σημαντική πρόοδος των οικονομικών στοιχείων του Ο.Λ.Λ.Α.Ε. οφείλεται κυρίως στις νέες δραστηριότητες του Εμπορικού Τομέα (κυρίως λόγω της προσέλκυσης vehicle carriers πλοίων), στη συνεχή ανάπτυξη της Κρουαζιέρας και στην αύξηση των ελλιμενισμών τουριστικών σκαφών.

Σε ό,τι αφορά την Κρουαζιέρα, θα πρέπει να σημειωθεί ότι το λιμάνι του Λαυρίου είναι το δεύτερο στην Ελλάδα σε προσεγγίσεις πλοίων homeporting (μετά τον Πειραιά) και δεδομένων των υπαρχουσών συμφωνιών, η κατάταξη αυτή έχει διασφαλιστεί και για το 2025.

Σε ό,τι αφορά τον Τομέα των Τουριστικών Σκαφών και δεδομένου του κορεσμού του λιμένος κατά τη θερινή περίοδο, η πρόοδος που σημειώθηκε οφείλεται στην προσέλκυση διερχόμενων σκαφών και κυρίως κατά τη χειμερινή περίοδο.

Η πορεία του Α΄ εξαμήνου αναμένεται να συνεχιστεί και για το Β΄ εξάμηνο του 2024 και αξιοσημείωτο είναι ότι ο Ο.Λ.Λ.Α.Ε. έχει δεσμευτεί να επιτύχει το υψηλότερο δημοσιονομικό αποτέλεσμα για το 2024 από το σύνολο των κρατικών λιμένων, σύμφωνα με τους εγκεκριμένους προϋπολογισμούς.

Η οικονομική πορεία του Ο.Λ.Λ.Α.Ε. επιτρέπει τα τελευταία χρόνια στο Δ.Σ. την εισήγηση απόδοσης του υψηλότερου μερίσματος προς τον Μέτοχο και την άμεση εξόφληση του συνόλου των υποχρεώσεων προς την αγορά εντός 30 ημερών.

Η σημαντική ρευστότητα του Οργανισμού εξασφαλίστηκε με την ανάκτηση οφειλών προς τον Ο.Λ.Λ.Α.Ε. από προηγούμενες χρήσεις, ύψους άνω των 11 εκ. ευρώ.

Στα αξιοσημείωτα γεγονότα του Α΄ εξαμήνου πρέπει να αναφερθούν:

  • Η σημαντική συμμετοχή ως προς το πλήθος αλλά και την ποιότητα των δυνητικών επενδυτών στη διαδικασία ιδιωτικοποίησης της πλειοψηφίας των μετοχών του ΟΛΛ ΑΕ.
  •  Η έγκριση από το ΥΝΑΝΠ του έργου της μεγέθυνσης αλλά και της αναβάθμισης του Τομέα Σκαφών Αναψυχής, για το οποίο σύντομα θα ξεκινήσει η διαγωνιστική διαδικασία για την προμήθεια και εγκατάσταση νέων πλωτών λιμενοβραχιόνων και προβλητών.
  • Η ολοκλήρωση των αδειοδοτικών διαδικασιών για την ανέγερση νέου καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος και η έναρξη της σχετικής διαγωνιστικής διαδικασίας.
  • Η ένταξη στο ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Αττικής του έργου διαπλάτυνσης του ανατολικού finger pier, το οποίο έχει εγκριθεί από το ΥΝΑΝΠ, που θα δώσει τη δυνατότητα ελλιμενισμού δύο επιπλέον κρουαζιεροπλοίων, μεσαίου και μικρού μεγέθους.
  • Η ολοκλήρωση του πρώτου φωτοβολταϊκού με σύμβαση ενεργειακής απόδοσης, το οποίο υλοποιήθηκε χωρίς εκταμίευση εκ μέρους του ΟΛΛ ΑΕ.
  • Η υποβολή φακέλου στο πρόγραμμα CEF 2 της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη χρηματοδότηση μελετών και κατασκευής των υποδομών cold ironing. Ο ΟΛΛ ΑΕ υπέβαλε την πρόταση ως συντονιστής κοινοπραξίας, στην οποία συμμετέχουν και άλλοι Οργανισμοί Λιμένων, όπως και σχετικοί με το έργο Φορείς.
  • Η πλήρης εφαρμογή των μέτρων για την προστασία της ανθρώπινης ζωής, σύμφωνα με τη σχετική Εγκύκλιο του κου ΥΝΑΝΠ.
  • Η σημαντική πρόοδος της συνεργασίας με φορείς της ευρωπαϊκής αγοράς για την υλοποίηση του προγράμματος UNDERSEC, καθώς και της συνεργασίας με ελληνικά εκπαιδευτικά ιδρύματα.

Δεδομένης της πορείας του Ο.Λ.Λ.Α.Ε., η διοίκηση του Ο.Λ.Λ.Α.Ε. οφείλει να ευχαριστήσει το σύνολο της πολιτικής ηγεσίας του ΥΝΑΝΠ και ειδικότερα τη Γ.Γ.Λ.Λ.Π., καθώς και το σύνολο των Υπηρεσιών που υπάγονται σε αυτήν, για την αμέριστη βοήθειά τους, κυρίως λόγω της τραγικής υποστελέχωσης του Ο.Λ.Λ.Α.Ε.

Επίσης, οφείλει να ευχαριστήσει τον Μέτοχο (ΤΑΙΠΕΔ), τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Οργανισμού, τα μέλη του Συμβουλίου Χρηστών Λιμένος, την ηγεσία και τα στελέχη του Κ. Λιμεναρχείου Λαυρίου και του Τελωνείου Λαυρίου για την άψογη και αποτελεσματική συνεργασία.

Περισσότερες όμως ευχαριστίες οφείλονται στους ελάχιστους εργαζόμενους του Ο.Λ.Λ.Α.Ε., οι οποίοι με την καθημερινή τους υπερπροσπάθεια, όχι μόνο διασφαλίζουν την εύρωστη πορεία του Οργανισμού αλλά συνέβαλαν αποτελεσματικά και ταχύτατα στην προετοιμασία της υπό εξέλιξη διαδικασίας ιδιωτικοποίησης.

Διαβάστε επίσης:

Αποκλειστική συνεργασία ΟΝΕΧ – Robert Allan: Ξεκινά η γραμμή παραγωγής ελληνικών ρυμουλκών

AEGEAN 600: Νικητής του αγώνα το σκάφος Black Pearl από τη Γερμανία – Πρωτιά στην κατηγορία MAXI Yachts για το σκάφος AIOLOS του Γ.Προκοπίου

Ταχιάος: Η Θεσσαλονίκη τον Νοέμβριο θα ζήσει μια επανάσταση στον χώρο των δημοσίων συγκοινωνιών