Στην αγορά του Nasdaq διαπραγματεύονται από την Παρασκευή 12 Ιουλίου οι μετοχές της ναυτιλιακής Icon Energy με επικεφαλής την Ισμήνη Παναγιωτίδη.

Η Icon Energy ιδρύθηκε πρόσφατα στη Δημοκρατία των Νήσων Μάρσαλ με σκοπό την απόκτηση, την ιδιοκτησία, τη ναύλωση και τη λειτουργία πλοίων ξηρού φορτίου και ξεκίνησε τη λειτουργία της με ένα μόνο bulker κατηγορίας panamax, το χωρητικότητας 77,300 dwt Alfa, κατασκευής 2006.

1

Η ναυτιλιακή διέθεσε μέσω IPO 1.250.000 κοινές μετοχές στην τιμή των 4 δολαρίων, συγκεντρώνοντας 5 εκατ. δολάρια. Tα κεφάλαια θα χρησιμοποιηθούν για γενικούς εταιρικούς σκοπούς, όπως για κεφάλαιο κίνησης και επέκταση του στόλου της εταιρείας.

Κατά την πρώτη ημέρα διαπραγμάτευσης ο τίτλος υποχώρησε κατά 7,5%, κλείνοντας τα 3,70 δολάρια.

Ανάδοχος της IPO ανέλαβε η Maxim Group, η επενδυτική τράπεζα της Νέας Υόρκης γνωστή για την συνεργασία της και με άλλες ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές που συγκέντρωσαν κεφάλαια από τις αγορές.

Υπηρεσίες εμπορικής και τεχνικής διαχείρισης στην Icon θα παρέχει η Pavimar Shipping, η οποία επίσης ανήκει στην Ισμήνη Παναγιωτίδη.

Όπως αναφέρεται στο ενημερωτικό δελτίο, η Pavimar διαθέτει πάνω από 17 χρόνια εμπειρίας στη λειτουργία, την ιδιοκτησία και την επένδυση σε πλοία στους τομείς ξηρού χύδην φορτίου, δεξαμενόπλοιων και εμπορευματοκιβωτίων.

Παράλληλα, η Icon Energy επισημαίνει ότι σκοπεύει να αξιοποιήσει τη συσσωρευμένη εμπειρία και τις μακροχρόνιες σχέσεις της Pavimar -η οποία ιδρύθηκε το 2014- και «έχει διαχειριστεί με επιτυχία περισσότερα από 50 πλοία στους τομείς ξηρού φορτίου, τάνκερ και containerships, έχει αξιοπιστία και είναι εδραιωμένη στη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα».

Τρίτη εισηγμένη της οικογένειας Παναγιωτίδη

Η Icon Energy είναι η τρίτη εταιρεία της οικογένειας Παναγιωτίδη που εισάγεται στις αμερικανικές αγορές.

Ο εφοπλιστής Πέτρος Παναγιωτίδης, αδελφός της Ισμήνης Παναγιωτίδη, ίδρυσε τον Σεπτέμβριο του 2017 την Castor Maritime, με ένα μόλις πλοίο. Η εταιρεία εισήχθη στο αμερικανικό χρηματιστήριο το 2019 και μέχρι τον Δεκέμβριο του 2021 είχε στόλο με 29 bulkers και τάνκερ.

Στα τέλη του 2022, ακολουθώντας το μοντέλο του spin-off, ίδρυσε την Toro, με «προίκα» οκτώ τάνκερ της Castor Maritime. Οι μετοχές της νέας εταιρείας άρχισαν να διαπραγματεύονται στην αγορά του Nasdaq τον Μάρτιο του 2023.

Από τα μέσα του 2023 o Πέτρος Παναγιωτίδης έχει πραγματοποιήσει μπαράζ πωλήσεων τάνκερ και bulkers εκμεταλλευόμενος την εκτίναξη των τιμών στη second hand αγορά και εξασφαλίζοντας σημαντικά κέρδη. Μάλιστα, ορισμένα από τα πλοία του πουλήθηκαν σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές στην Pavimar.

Σήμερα ο στόλος της Castor αποτελείται από 10 πλοία, οκτώ bulkers και δύο containerships.

Διαβάστε επίσης:

Χένρι Χόλτερμαν: Ο ισχυρός άνδρας της Ελλάκτωρ πουλάει το πλωτό παλάτι του – To ποσό που ζητά

Ελληνική σημαία: Αυξάνονται τα επιβατηγά, μειώνονται τα ποντοπόρα πλοία

Γιάννης Χατζηπατέρας: Γενναίες αυξήσεις σε μισθούς και μπόνους για την διοίκηση της Dorian LPG