ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Νέα συνεργασία των ναυτιλιακών εταιρειών του Πάνου Λασκαρίδη με Κινεζικό όμιλο – Δημιουργούν νέο joint venture
Τις απόψεις τους για τη συμβολή της ελληνικής ναυτιλίας στην κοινωνική ζωή της χώρας ανέπτυξαν ισχυρά πρόσωπα του κλάδου κατά τη διάρκεια του 7ου analyst & investor ναυτιλιακό συνέδριο της Capital Link.
Π. Λασκαρίδης: “Κάντο όπως η ναυτιλία”
“Από το 2012 και μετά υπήρξαν διάφορες μελέτες που εστίασαν στο αποτύπωμα της ναυτιλίας στην ελληνική οικονομία και την κοινωνία. Πολλά έχουν ειπωθεί για την οικονομία αλλά λίγα για την κοινωνία, την οποία στηρίζουν τα ιδρύματα που έχουν ιδρύσει μεγάλες οικογένειες της ναυτιλίας που δεν θέλουν να διαφημίζουν την δουλειά τους. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια λόγω των συνθηκών, ορισμένες από αυτές της κινήσεις έχουν γίνει γνωστές”, επισήμανε ο Παναγιώτης Λασκαρίδης, πρόεδρος ιδρύματος Αικατερίνη Λασκαρίδη και CEO των εταιρειών Lavinia Corporation / Laskaridis Shipping Company.
Σύμφωνα με τους υπολογισμούς του ισχυρού εφοπλιστή, το ποσό με το οποίο η ελληνική ναυτιλία έχει συμβάλει στην ελληνική κοινωνίας ανέρχεται πλέον στα 10 δισ. ευρώ.
Εκτός από τη συμβολή των ιδρυμάτων υπάρχει και η προσωπική συμβολή των οικογενειών και αυτή δεν είναι μόνο φιλανθρωπική. Στηρίζει και άλλες πτυχές της κοινωνίας, όπως την επιστήμη και την εκπαίδευση, διευκρίνισε. Από τη μία πλευρά είναι η δράση των ιδρυμάτων των εφοπλιστικών οικογενειών και η ιδιωτική πρωτοβουλία ορισμένων και από την άλλη υπάρχουν και οι ενέργειες που γίνονται συλλογικά.
“Εγώ είμαι επικεφαλής του ιδρύματος Αικατερίνη Λασκαρίδη, που ιδρύθηκε πριν από 16 χρόνια και εστιάζει στον πολιτισμό και την εκπαίδευση. Έχουμε περίπου 30 εργαζόμενους και εστιάζουμε σε δύο τομείς. Ο ένας είναι οι βιβλιοθήκες, έχουμε τις δεύτερες μεγαλύτερες βιβλιοθήκες στην Ελλάδα και ο δεύτερος τα εκπαιδευτικά μας προγράμματα”, εξήγησε.
Πέρα από τα παραπάνω, ο κ. Λασκαρίδης εστίασε και στο γεγονός ότι η ναυτιλία δείχνει στους υπόλοιπους Έλληνες ότι αν κάνεις σωστά και με επιμονή την δουλειά σου μπορείς να είσαι πρώτος, όπως η ελληνική ναυτιλία. Αντίστοιχα μπορεί να συμβεί αυτό και στους υπόλοιπους κλάδους. Μάλιστα διατύπωσε το σλόγκαν: “Κάντο όπως η ναυτιλία και η Ελλάδα θα μπει σε άλλο δρόμο”.
Λεωνίδας Δημητριάδης-Ευγενίδης: Είμαστε ένας κλάδος με χαμηλό προφίλ αλλά δίπλα στην κοινωνία
Το Ίδρυμα Ευγενίδη ιδρύθηκε το 1954 εστιάζοντας όλα αυτά τα χρόνια σε δράσεις που αφορούν την επιστήμη και την τεχνολογία. Ωστόσο, εκτός από αυτό έχει στηρίξει οικονομικά τη χώρα και σε δύσκολες περιόδους. Το 1954 είχε δωρίσει 1 δισ. δραχμές για τα θύματα του μεγάλου σεισμού στην Κεφαλονιά και τη Ζάκυνθο. Το 1999 προχώρησε στη δωρεά 900 εκατ. δραχμών για τα σχολικά κτίρια που καταστράφηκαν στο σεισμό της Αθήνας. Ακολούθησε η δωρεά άνω των 700.000 ευρώ το 2014 για την πλήρη ανακαίνιση της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού των νησιών του Ιονίου, ενώ φέτος δώρισε 1 εκατ. ευρώ για τις ανάγκες που δημιουργήθηκαν στην κοινωνία λόγω της πανδημίας.
Η συμβολή της ναυτιλία είναι μεγάλη σε όλο τον κόσμο, επισήμανε ο Λεωνίδας Δημητριάδης-Ευγενίδης, πρόεδρος του Ιδρύματος Ευγενίδη και πρεσβευτή της Ελλάδας στον ΙΜΟ, καθώς, όπως εξήγησε, φροντίζει για τη μεταφορά των αγαθών με έναν περιβαλλοντικά και οικονομικά αποδοτικό τρόπο. Βοηθά στην καταπολέμηση της φτώχιας και είναι πολύ κοντά στην επίτευξη των 17 βιώσιμων στόχων του IMO.
“Μην ξεχνάμε ότι η παγκόσμια ναυτιλία σύμφωνα με μελέτη του 2012 συνέβαλε στο 2,5% της παγκόσμιας προστιθέμενης αξίας και προσέφερε 31 εκατομμύρια θέσεις εργασίας. Η ελληνική ναυτιλία βρίσκεται στην κορυφή σε όλες αυτές τις προσπάθειες”, επισήμανε.
Η ναυτιλία ως βιομηχανία, επενδύοντας σε άλλες κλάδους της οικονομίας έχει στηρίξει την Ελλάδα σε καλές και κακές περιόδους , ενώ μέσω των φιλανθρωπικών ιδρυμάτων βοήθησε σημαντικά την κοινωνία, κυρίως στη δύσκολη εποχή της πανδημίας. Παράλληλα, μέσω της ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ που ενώνει όλη την ελληνική ναυτιλία, ανέδειξε το πνεύμα της κοινωνικής αλληλεγγύης.
“Είμαι πεπεισμένος ότι η εμπειρία που αποκομίσαμε από την πανδημία θα ανοίξει το δρόμο για να γίνουν περισσότερα πράγματα και η ναυτιλία θα δώσει το παράδειγμα για να ακολουθήσουν και άλλοι. Είμαστε ένας κλάδος με χαμηλό προφίλ και δεν διαφημίζουμε αυτά που κάνουμε αλλά είμαστε εκεί για την κοινωνία”, τόνισε.
Αχιλλέας Κωνσταντακόπουλος: Μαζί μπορούμε να πετύχουμε περισσότερα
“Ο πατέρας μας Καπετάν Βασίλης αποτελεί την κινητήριο δύναμη για ότι κάνουμε. Το ίδρυμα Καπετάν Βασίλη και Κάρμεν Κωνσταντακόπουλου έγινε πραγματικότητα 2011 και ο αρχικός στόχος ήταν η προώθηση της αειφόρου αγροτικής ανάπτυξης, της καλλιέργειας και της ανάπτυξης τοπικών προϊόντων της Μεσσηνίας αλλά επεκταθήκαμε και σε άλλους τομείς όπως ο πολιτισμός, η κοινωνία και το περιβάλλον”, επισήμανε ο Αχιλλέας Κωνσταντακόπουλος, Πρόεδρος του Ιδρύματος Καπετάν Βασίλη και Κάρμεν Κωνσταντακόπουλου.
Το Ίδρυμα σχεδιάζει, διαχειρίζεται και χρηματοδοτεί προγράμματα που αφορούν στην έρευνα, στην εκπαίδευση και στην υποστήριξη τοπικών δομών της Μεσσηνίας. Δραστηριοποιείται σε ένα ευρύ φάσμα τομέων που αφορούν στην αγροτική ανάπτυξη, στην κοινωνία, στον πολιτισμό και στο περιβάλλον αναπτύσσοντας συνεργασίες με φορείς καθώς και με οργανισμούς των πεδίων αυτών.
“Πάντα πιστεύαμε στις συνέργειες και προσπαθούμε να δουλεύουμε με άλλους με την πεποίθηση ότι μαζί μπορούμε να πετύχουμε περισσότερα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το Ερευνητικό Περιβαλλοντικό Παρατηρητήριο Navarino Environmental Observatory (NEO) που ιδρύθηκε το 2009 σε συνεργασία με το πανεπιστήμιο της Στοκχόλμης και την ακαδημία Αθηνών”, τόνισε.
“Στόχος μας ήταν να κάνουμε την περιβαλλοντική προστασία προτεραιότητα για την τοπική κοινωνία. Επίσης ο πατέρας μου ήταν από τα πρώτα μέλη της HELMEPA, το 1982 και ακολούθησε η παιδική HELMEPA το 1993, την οποία στηρίζουμε οικονομικά”.
Το Ίδρυμα Καπετάν Βασίλη και Κάρμεν Κωνσταντακόπουλου εκτός από τα παραπάνω ήταν παρόν και σε άλλα μεγάλα προβλήματα, όπως το προσφυγικό, η οικονομική κρίση, οι πυρκαγιές αλλά και την τωρινή κρίση της πανδημίας.
Αντώνης Παπαδημητρίου: Θεραπεύουμε το κακό ή δημιουργούμε καλό;
Μία διαφορετική προσέγγιση ακολούθησε στην παρουσίαση του ο Αντώνης Παπαδημητρίου, Πρόεδρος του Ιδρύματος Ωνάση, θέλοντας να περάσει ένα μήνυμα στις επόμενες γενιές.
“Στην εποχή των κριτηρίων ESG – Περιβαλλοντικών (Environmental), Κοινωνικών (Social) και Εταιρικής Διακυβέρνησης (Governance) – η ναυτιλία έχει κατηγορηθεί για διάφορα πράγματα όπως για τη μόλυνση του περιβάλλοντος. Η ελληνική ναυτιλία ήταν πάντα πρωτοπόρος στην προστασία του περιβάλλοντος, μέσω της HELMEPA και οι Έλληνες εφοπλιστές φροντίζουν για την ανανέωση του στόλου τους. Έχουν άλλωστε από τους πιο νέους στόλους παγκοσμίως και αυτό σημαίνει ότι τα πλοία τους είναι πιο αποδοτικά και λιγότερη επιβλαβή για το περιβάλλον“, επισήμανε.
Αλλά γιατί τα κάνουμε όλα αυτά; διερωτήθηκε.
“Μήπως για να εξιλεωθούμε επειδή έχουμε πολύ πλούτο; ή για να ζητήσουμε συγχώρεση επειδή εκμεταλλευόμαστε τους εργάτες και δεν πληρώνουμε φόρους; Όλα αυτά τα έχω ακούσει προσωπικά να λέγονται. Είναι πρακτικά αδύνατο να πείσουμε ορισμένους ανθρώπους ότι αυτές οι κατηγορίες είναι λάθος”, τόνισε.
Και συνέχισε λέγοντας: “Λαμβάνοντας υπόψη ότι αρκετοί εφοπλιστές προσφέρουν χωρίς να το δείχνουν, είτε μέσω της εκκλησίας είτε μέσω της ΣΥΝΕΝΩΣΙΣ, ή μέσω άλλων θεσμών, χωρίς να είναι γνωστό στο κοινό. Αλλά έχοντας λάβει την απόφαση να επιστρέφουν βοήθεια στην κοινωνία και στους συνανθρώπους τους, προκύπτει ένα άλλο δίλλημα: Θεραπεύουμε το κακό ή δημιουργούμε καλό; Ανακουφίζουμε τον πόνο ή δημιουργούμε χαρά; Θα προτιμούσατε να χρηματοδοτήσετε μία εκδήλωση ή την θεραπεία κάποιου αρρώστου που δεν έχει χρήματα; Να χτίσουμε νοσοκομεία ή κέντρα πολιτισμού; Είναι δύσκολο να απαντήσουμε σε αυτές τις ερωτήσεις, αλλά η απόφαση πρέπει να ληφθεί ορθολογιστικά και όχι συναισθηματικά”.
Η συμβουλή μου σε κάποιον που θέλει να διαθέσει ένα μεγάλο ποσό είναι να το κάνει χρηματοδοτώντας ένα συγκεκριμένο σκοπό αντί να το μοιράσει σε επιμέρους ποσά. Πάντα θα υπάρχει κάποιος να καλύψει τις μικρότερες ανάγκες βοήθειας, εξήγησε ο κ. Παπαδημητρίου. Πάντα πρέπει να σκεφτόμαστε τα οφέλη, τον αντίκτυπο του έργου που κάνουμε.
Στράτος Παπαδημητρίου: “Αν μπορούμε να τα καταφέρουμε στη ναυτιλία, μπορούμε να τα καταφέρουμε σε όλα”
Κατά την ομιλία του ο Στράτος Παπαδημητρίου, μέλος ΔΣ του Ιδρύματος «Μαρία Τσάκος» στάθηκε στους παράγοντες που συχνά δεν του αγνοούμε.
Ο πρώτος είναι η λειτουργία της ναυτιλίας στη στήριξη της εθνικής μας άμυνας, όπως έχει αποδειχθεί ιστορικά, καθώς και στη στήριξη και την προώθηση των εθνικών συμφερόντων. Τόσο σε περιόδους ειρήνης όσο και σε περιόδους πολέμου.
Ο δεύτερος είναι ο ρόλος της να δημιουργεί εθνική υπερηφάνεια για την κοινωνίας μας, κυρίως στους νέους.
“Δεν είναι λίγο να αντιπροσωπεύεις ως χώρα 0,15% του συνολικού πληθυσμού και να έχεις σχεδόν το 20% του παγκόσμιου στόλου”, είπε χαρακτηριστικά.
Αυτό λειτουργεί ως μοντέλο για τις νέες γενιές και δείχνει ότι μπορούμε να είμαστε επιτυχημένοι και ανταγωνιστικοί αν δουλεύουμε σωστά. Παραφράζοντας το τραγούδι του Φρανκ Σινάτρα είπε: “Αν μπορούμε να τα καταφέρουμε στη ναυτιλία, μπορούμε να τα καταφέρουμε σε όλα”.
“Στο Ίδρυμα Μαρία Τσάκος πιστεύουμε ότι πρέπει να δοθεί έμφαση στην εκπαίδευση και οι νέοι να στραφούν επαγγελματικά στη ναυτιλία . Θέλουμε να διδάξουμε τη νέα γενιά να είναι δημιουργική, να έχει παγκόσμια σκέψη και να ενεργεί με πνεύμα συνεργασίας για να πετύχει”.
Στηρίζουμε τους μαθητές στη Μαθητική Στέγη Καρδαμύλων, Το σπίτι της Μαρίας, ενώ για τρίτη χρονιά λειτουργούν τα εκπαιδευτήρια «Tsakos Enhanced Education Nautical School (TEENS)», προετοιμάζοντας το μέλλον της ναυτιλίας.”
Γιάννης Ξυλάς: Η ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ εργαλείο για τις επόμενες γενιές του εφοπλισμού
Είναι σημαντικό να βλέπουμε την ανθρωπιστική πλευρά του κλάδου της ναυτιλίας, τόνισε ο Γιάννης Ξυλάς, CEO της Ariston Navigation και Ταμίας της Εταιρείας Κοινωνικής Προσφοράς Ελληνικού Εφοπλισμού ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ
Η Εταιρεία Κοινωνικής Προσφοράς Ελληνικού Εφοπλισμού που αποτελείται από μέλη της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών ιδρύθηκε το 2016, με σκοπό να αποτελέσει το μόνιμο όχημα και σταθερό σημείο συλλογικής κοινωνικής προσφοράς της ναυτιλιακής κοινότητας.
Το έργο της ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ αποσκοπεί στην συνδρομή της ελληνικής κοινωνίας με κοινωφελή προγράμματα, δράσεις στήριξης ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων, έργα ανθρωπιστικού και φιλανθρωπικού περιεχομένου και δωρεές ευρύτερου ενδιαφέροντος.
“Οι Έλληνες εφοπλιστές όσο μακριά και αν είναι πάντα έχουν στο μυαλό τους την Ελλάδα. Η ανάγκη του να δίνεις πίσω στην κοινωνία είναι ενσωματωμένη στο DNA της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας”, τόνισε ο κ. Ξυλάς.
Η ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ αποτελεί εργαλείο και για τις επόμενες γενιές εφοπλιστών.
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κυβέρνηση σε Κομισιόν για ηλεκτρικό ρεύμα: Δώστε λύση τώρα ή θα το λύσουμε μόνοι μας -Επιτρέψτε Μηχανισμό Υπερεσόδων
- Καραβίας (Eurobank): Ζητάμε πολιτική σταθερότητα, κίνητρα για επενδύσεις, περισσότερες μεταρρυθμίσεις
- Ελλάκτωρ: Με ακίνητα αξίας 80 εκατ. του Χόλτερμαν εξασφαλίζει ρευστότητα η Reds
- Μάχη για το έργο κυβερνοασφάλειας των συστημάτων του δημοσίου αξίας €100 εκατ. – Ποιοι το διεκδικούν