Όλοι οι αναλυτές υποστηρίζουν ότι η μετοχή της ΤΕΝ του Νίκου Τσάκου είναι αρκετά υποτιμημένη και παραμένει ελκυστική για τους επενδυτές.

Η μετοχή έκλεισε στην τελευταία διαπραγμάτευση στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης στα 16,72 δολάρια και η κεφαλαιοποίηση στα 493, 33 εκατ. δολάρια.

1

Σημαντική ώθηση αναμένεται να δώσει στη μετοχή της ΤΕΝ η είδηση που επιβεβαιώθηκε από την εταιρεία για την κατασκευή εννέα δεξαμενόπλοιων τύπου DP2 Suezmax Shuttle, τα οποία αναμένεται να αποφέρουν ακαθάριστα έσοδα περίπου 2 δισ. δολαρίων.

Οι ιστορικοί σταθμοί της TEN στην επέκταση του σύγχρονου στόλου της περιλαμβάνει την απόκτηση εννέα πλοίων ενισχυμένων παγοθραυστικών το 2007, τη σύμβαση του 2014 για την ναυπήγηση εννέα πλοίων Aframax για την Equinor και την απόκτηση ενός σύγχρονου στόλου πέντε πλοίων από την Viken Crude στις αρχές του 2024, που εδραίωσε την παρουσία της TEN στην αγορά πλοίων Dual-Fuel LNG.

Αξιοσημείωτο είναι ότι τα εννέα πλοία Shuttle, είναι προγραμματισμένα να παραδοθούν το 2027 και 2028, κατασκευάζονται για την Petrobras Transporte S.A. (Transpetro), την κύρια εταιρεία μεταφοράς πετρελαίου και φυσικού αερίου στη Βραζιλία.

Τα δεξαμενόπλοια θα κατασκευαστούν στη Samsung Heavy Industries Co. Ltd. στη Νότια Κορέα, όπου η Tsakos Energy Navigation κατασκευάζει τρία δεξαμενόπλοια DP2 Shuttle, με παραδόσεις που αναμένονται να γίνουν μέσα στο 2025 και το 2026.

Με την προσθήκη αυτών των εννέα δεξαμενόπλοιων, ο στόλος της TEN θα αποτελείται από 16 δεξαμενόπλοια DP2 Suezmax Shuttle, και ήδη η εταιρεία συγκαταλέγεται ανάμεσα στις κορυφαίες ναυτιλιακές εταιρείες στον κόσμο σε αυτόν τον τομέα.

“Τα εννέα πλοία, πέρα από τα τρία υπό ναυπήγηση αυτή τη στιγμή και τέσσερα ήδη στο νερό, μας καθιστούν έναν από τους μεγαλύτερους χειριστές των shuttle tankers suezmax DP2 παγκοσμίως”, επισήμανε ο Γιώργος Σαρόγλου, πρόεδρος και επικεφαλής επιχειρήσεων της TEN.

Η συνολική επένδυση από την ΤΕΝ του Νίκου Τσάκου ανέρχεται στο 1,3 δισ. δολάρια και έχει δεκαπενταετή ναύλωση με την Petrobras που θα αποδώσει συνολικά 2 δισ. δολάρια. Η αξία του κάθε πλοίου είναι 146,5 εκατ. δολάρια.

Σύμφωνα με την τελευταία διαθέσιμη ετήσια κατάθεση της ΤΕΝ, η Petrobras ήταν ο 6ος μεγαλύτερος πελάτης της ελληνικής εταιρείας το 2023, συνεισφέροντας το 5,8% των συνολικών ετήσιων εσόδων της.

Για τις εξελίξεις στην εταιρεία, ο πρόεδρος της εταιρείας, Γιώργος Σαρόγλου, τόνισε:

“Με την πάροδο των ετών, έχουμε στοχεύσει σε ευκαιρίες ορόσημα για τη ναυπήγηση σύγχρονων πλοίων που προσθέτουν ένα πλεονέκτημα, καθιστώντας την TEN έναν από τους μεγαλύτερους, διαφοροποιημένους και ευέλικτους μεταφορείς ενέργειας στον κόσμο. Το 2007, η απόκτηση και κατασκευή εννέα πλοίων ice class από τη Western Petroleum καθιέρωσε την TEN ως έναν από τους σημαντικότερους πλοιοκτήτες δεξαμενόπλοιων κατηγορίας ice παγκοσμίως. Το 2014, η Equinor μας ανέθεσε τη ναυπήγηση εννέα πλοίων Aframax για μακροχρόνια απασχόληση, εδραιώνοντας την TEN ως έναν από τους κύριους παρόχους πλοίων της” και πρόσθεσε:

“Στις αρχές του 2024, η TEN απέκτησε έναν σύγχρονο στόλο πέντε πλοίων από τη νορβηγική Viken Crude, καθιστώντας την TEN έναν από τους μεγαλύτερους διαχειριστές πλοίων Dual-Fuel LNG στον κόσμο. Τα εννέα δεξαμενόπλοια DP2 Suezmax Shuttle που ανακοινώθηκαν, επιπλέον των τριών υπό ναυπήγηση και των τεσσάρων που βρίσκονται ήδη στο νερό, μας καθιστούν έναν από τους μεγαλύτερους διαχειριστές δεξαμενόπλοιων Suezmax DP2 Shuttle παγκοσμίως. Η προσέγγιση της εταιρείας όσον αφορά την απασχόληση του στόλου μας έχει εξυπηρετήσει καλά όλα αυτά τα χρόνια, καθώς παρέχει σταθερότητα στις ταμειακές ροές, ορατότητα, ευελιξία και τη δύναμη πυρός για να κινηθούμε γρήγορα σε ευκαιρίες, διατηρώντας παράλληλα την ικανότητά μας να ανταμείβουμε τους μετόχους με υγιή μερίσματα ανεξάρτητα από τις συνθήκες της αγοράς”.

Πρόσφατα ο Νίκος Τσάκος, σε εκδήλωση για το νέο έτος, ανάφερε ότι ο όμιλος Τσάκου διαθέτει τον μεγαλύτερο στόλο κόσμο που μπορούν να λειτουργήσουν με διπλό καύσιμο, δηλαδή με LNG και με παραδοσιακό καύσιμο Fuel Oil.

Τον Ιανουάριο, ο όμιλος Τσάκου, κατείχε 102 πλοία, από τα οποία τα δώδεκα ήταν υπό ναυπήγηση. Αξιοσημείωτο είναι ότι τα πλοία του ομίλου, που κατέπλευσαν σε 92 λιμάνια, κατά το έτος 2024 μετέφεραν 459.578.549 βαρέλια πετρελαίου, που αντιπροσωπεύει το 1,24% της  παγκόσμιας παραγωγής πετρελαίου.

Ο ιδρυτής της εισηγμένης ναυτιλιακής εταιρείας Tsakos Energy Navigation ( TEN ), Νίκος Τσάκος, με υπερηφάνεια, δήλωσε πρόσφατα, ότι η εταιρεία του συνεργάζεται με τους κορυφαίους ενεργειακούς κολοσσούς, σχεδίασε και υλοποιεί ένα μεγαλεπήβολο επενδυτικό πλάνο και ήδη έχει πουλήσει δεκαεπτά πλοία μεγάλης ηλικίας και αγόρασε συνολικά είκοσι έξι πλοία με υψηλή περιβαλλοντική απόδοση. Από αυτά τα έξι, είναι διπλού καυσίμου LNG, καθώς και τέσσερα νέα eco-scrubber container.

Σήμερα ο υπό ναυπήγηση στόλος του ομίλου ανέρχεται σε είκοσι ένα πλοία τα οποία θα παραδοθούν μέσα στην τριετία μέχρι το 2028.

Διαβάστε επίσης

Castor Maritime (Πέτρος Παναγιωτίδης): Πούλησε δύο πλοία για 28 εκατ. δολάρια

Εκδήλωση για την ξύλινη ναυτική κληρονομιά του Αιγαίου

Diana Shipping (Σεμίραμις Παληού): Συμμετοχή σε κοινοπραξία για ναυπήγηση LPG