Αναταράξεις και στις αγοραπωλησίες πλοίων

Η Ρωσία, σύμφωνα με όλες τις εκτιμήσεις και αναλύσεις, μπορεί σύντομα να χρειαστεί να επεκτείνει τον εμπορικό της στόλο, αλλά και να προσελκύσει περισσότερη χωρητικότητα από μη δυτικούς εφοπλιστές για να συνεχίσει να εξάγει πετρέλαιο, μετά τις επικείμενες κυρώσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης .

Σύμφωνα με ανάλυση του οίκου Gibson, περισσότερα από 200 δεξαμενόπλοια θα μπορούσαν να εγκαταλείψουν τις μεταφορές με Ρωσικές εταιρείες πετρελαίου και φυσικού αερίου πριν από τις 5 Δεκεμβρίου, όταν τεθεί σε ισχύ το ρωσικό εμπάργκο πετρελαίου .

«Είναι λογικό να υποθέσουμε ότι μπορεί να μην υπάρχει επαρκής χωρητικότητα για τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου στην αγορά, καθώς τα βαρέλια που διακινούνται στην Ευρώπη θα πρέπει να δρομολογούνται σε μεγαλύτερες αποστάσεις», αναφέρουν οι αναλυτές του οίκου Gibson.

Εάν ο ρωσικός στόλος θεωρηθεί ανεπαρκής μετά τον αποχώρηση των δυτικών πλοίων, το εμπόριο θα μπορούσε να εξισορροπήσει την κατάσταση με νέους «παράγοντες» από χώρες ικανές να συνεργαστούν με τη Ρωσία .

Προφανώς – σύμφωνα με τους αναλυτές του Gibson – αυτό θα μπορούσε να ταράξει την αγορά αγορών και πωλήσεων, με περίπου 100 πωλήσεις των Aframax και Suezmax και 40 της VLCC σε αγοραστές που δεν επηρεάζονται από τους περιορισμούς της ΕΕ.

Αυτή η αλλαγή ιδιοκτησίας, ωστόσο, είναι ήδη ορατή στον στόλο των δεξαμενόπλοιων κατηγορίας πάγου, όπου οι πωλήσεις πολλαπλασιάζονται σε Κινέζους, Άραβες και άλλους πλοιοκτήτες που αναζητούν νέες διαδρομές στην Αρκτική για να εισάγουν ρωσικό πετρέλαιο.

Περίπου τέσσερα εκατομμύρια νεκροί τόνοι χωρητικότητας δεξαμενόπλοιων κατηγορίας πάγου – περισσότερα από 40 πλοία – πωλήθηκαν το καλοκαίρι, επισημαίνει το Bloomberg τον περασμένο μήνα. Τον επόμενο χειμώνα, αυτά τα πλοία θα ενεργοποιηθούν για να πάρουν ρωσικό πετρέλαιο από τα λιμάνια της Βαλτικής και τους τερματικούς σταθμούς κοντά στην Αγία Πετρούπολη.

Με βάση τα μέχρι στιγμής γνωστά στοιχεία της ναυτιλιακής εταιρείας Braemar , η Ρωσία χρειάζεται άμεσα περίπου 70 Aframax και 35 Suezmax. Το κλείσιμο αυτού του χάσματος θα μπορούσε να είναι δαπανηρό, δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ο επικεφαλής της δεύτερης μεγαλύτερης τράπεζας της Ρωσίας.

«Εκτιμούμε ότι μόνο η επέκταση του στόλου των δεξαμενόπλοιων θα μπορούσε να απαιτήσει τουλάχιστον 16 δισεκατομμύρια δολάρια στο εγγύς μέλλον. Μεταξύ της απουσίας εξωτερικής χρηματοδότησης και των περιορισμένων χρηματοοικονομικών ροών των εταιρειών, ο ρόλος των τραπεζών στην προσέλκυση των απαιτούμενων επενδύσεων θα πρέπει να ενισχυθεί», δήλωσε ο πρόεδρος της VTB, Αντρέι Κόστιν.

Διαβάστε επίσης

Μπορέλ: Μόνη υπεύθυνη για την παγκόσμια κρίση επισιτιστικής ασφάλειας η Ρωσία