ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η πανδημία λύγισε και το λιμάνι του Πειραιά, καθώς, για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια, έχει καταγράφει αρνητικός ρυθμός αύξησης στη διακίνηση φορτίων σε ένα τρίμηνο.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του πρώτου τριμήνου της Cosco Shipping Ports, μητρικής της ΣΕΠ, που διαχειρίζεται δύο προβλήτες στο λιμάνι του Πειραιά, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στους δυο αυτούς προβλήτες μειώθηκε τον Μάρτιο του 2020 κατά 15,4% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Μάρτιο του 2019. Στο πρώτο τρίμηνο, η συνολική πτώση σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα πέρυσι είναι 2,4%.
Ειδικότερα, τον προηγούμενο Μάρτιο, από τις δύο προβλήτες της ΣΕΠ στο λιμάνι του Πειραιά, διακινήθηκαν 378,1 χιλιάδες Τeu και, συνολικά το πρώτο τρίμηνο, 1,216 εκατ. Teu, έναντι 446,8 χιλιάδες TEu πέρυσι τον Μάρτιο και 1,246 εκατ. Teu το διάστημα Ιανουαρίου-Μαρτίου του 2019.
Η πτώση του Μαρτίου οφείλεται κυρίως στο «πάγωμα» των εργασιών στα κινεζικά λιμάνια λόγω του ιού, εργασίες που ξεκίνησαν προς το τέλος του προηγούμενου μήνα και από τις αρχές Απριλίου, καθώς η Κίνα επανέρχεται σταδιακά στην κανονικότητα, γεγονός που σημαίνει ότι και στον Πειραιά θα παρατηρηθεί μία εξομάλυνση της κατάστασης, αν και αναμένεται να επηρεασθεί από την μείωση της ζήτησης στην Ευρώπη αυτή τη φορά, λόγω της πανδημίας.
Να σημειωθεί, τέλος, ότι ο Ιανουάριος του 2020 έτρεξε για τις δύο προβλήτες του λιμανιού του Πειραιά με αύξηση 7.6%, σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2019 και ο Φεβρουάριος με άνοδο 2,2% σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο του 2019.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike