ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Την κατάσχεση ενός πλοίου συμφερόντων των αδελφών Γουρδομιχάλη διέταξε δικαστήριο του Πόρτλαντ, στις ΗΠΑ, δικαιώνοντας τη δανέζικη ναυτιλιακή εταιρεία Pacific Gulf Shipping, η οποία βρίσκεται εδώ και χρόνια σε δικαστική διαμάχη με τους Έλληνες εφοπλιστές για ένα πλοίο που εγκαταλείφθηκε το 2015 στη Βραζιλία.
H διαμάχη αφορά στο πλοίο Adamastos (χωρητικότητας 73.500 dwt, κατασκευής 1995), το οποίο ναύλωσε το 2014 η Pacific Gulf Shipping, και στη συνέχεια εκείνη το επιναύλωσε πρώτα στην Integris και μετά στην Marubeni Corporation. Στη δεύτερη αυτή συμφωνία, το πλοίο επρόκειτο να μεταφέρει σόγια από τη Βραζιλία στην Ιαπωνία και τη Σιγκαπούρη. Ωστόσο, κατά τη φόρτωση του πλοίου, οι βραζιλιάνικες αρχές πραγματοποίησαν έρευνα και διαπίστωσαν 42 προβλήματα στο πλοίο, απαγορεύοντάς του τον απόπλου. Την επόμενη μέρα έσπασαν οι κάβοι που κρατούσαν το πλοίο, με αποτέλεσμα αυτό να προσαράξει σε ξέρα έμφορτο με σχεδόν 60.000 τόνους σόγιας.
Για τους επόμενους έξι μήνες το πλοίο παρέμεινε δεμένο σε αγκυροβόλι, όπου το πλήρωμά του διαμαρτυρόταν για ανεπαρκείς προμήθειες και για απλήρωτους μισθούς, εγκαταλελειμμένο από τους ιδιοκτήτες του πλοίου.
Μετά το συμβάν πυροδοτήθηκε μία αλυσίδα προσφυγών σε διαιτησία, με την Marubeni να στρέφεται κατά της Integris, την Integris κατά την Pacific και εν τέλει της Pacific κατά της Adamastos Shipping & Trading, ιδιοκτήτρια της οποίας ήταν η ναυτιλιακή Blue Wall, συμφερόντων των αδελφών Γουρδομιχάλη. Τελικά, από τη διαδικασία προέκυψε ότι η Pacific δικαιούται αποζημίωση από την Adamastos. Όπως σύμφωνα με την Pacific, η εταιρεία αποφεύγει την καταβολή της από το 2017.
Πλέον, με τη δικαστική απόφαση του Πόρτλαντ, η Pacific πέτυχε να πάρει υπό τον έλεγχό της το πλοίο Vigorous (χωρητικότητας 52.500 dwt, κατασκευής 2005), το οποίο μάλιστα είχε επιχειρήσει να πάρει και το 2015, χωρίς επιτυχία.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Lloyd’s Awards 2018: Οι Έλληνες εφοπλιστές που διακρίθηκαν στα φετινά βραβεία
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Mία ακόμη ελληνική ναυτιλιακή στρέφεται στις νέες παραγγελίες τάνκερ
MH ΧΑΣΕΤΕ: Ελληνική ναυτιλιακή εξαγόρασε πλοίο σε online πλειστηριασμό
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike