ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Από τον Φεβρουάριο του 1916, που ιδρύθηκε η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, μέχρι και τον Φεβρουάριο του 2022, έχουν εκλεγεί στη μεγαλύτερη εφοπλιστική ένωση συνολικά 253 Έλληνες εφοπλιστές.
Στα 106 χρόνια ύπαρξης της ΕΕΕ μόνο επτά γυναίκες της ελληνικής ναυτιλίας κατόρθωσαν και εξελέγησαν στο διοικητικό συμβούλιο της.
Οι γυναίκες που έσπασαν το «άβατο» του ανδροκρατούμενου μέχρι πρότινος επαγγέλματος είναι οι εξής:
Άννα Δρακοπούλου του Γεωργίου, Καρνέση Μαρία του Νικολάου, Καρασταμάτη Λασκαρίνα του Ιωάννη, Προκοπίου Ιωάννα του Γεωργίου, Τραυλού Μελίνα του Νικολάου, Φράγκου Αγγελική του Νικολάου, Ωνάση Χριστίνα του Αριστοτέλη.
Στις αυριανές αρχαιρεσίες της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών θέση διεκδικούν οκτώ γυναίκες.
Αναλυτικότερα, οι οκτώ γυναίκες του ελληνικού εφοπλισμού είναι οι ακόλουθες (με αλφαβητική σειρά):
Η Μαρία Αγγελικούση είναι τρίτης γενιάς καραβοκύρισσα, κόρη του Γιάννη Αγγελικούση και εγγονή του Αντώνη Αγγελικούση, που στην Κατοχή συμμετείχε στην απαγωγή του Γερμανού Στρατηγού Κράϊπε στην Κρήτη και θεωρείται ο ιδρυτής της οικογενειακής ναυτιλιακής επιχείρησης. Φέρει το όνομα της γιαγιάς της Μαρίας Παπαλιού, της ιστορικής ναυτικής οικογένειας.
Σπούδασε γιατρός, συμμετείχε σε αποστολές στη Ζούγκλα της Αφρικής, αλλά τώρα διευθύνει την μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία, από το Μέγαρο της εταιρείας που καταλαμβάνει ένα ολόκληρο τετράγωνο στην Καλλιθέα με πρόσοψη στη λεωφόρο Συγγρού. Διαχειρίζεται γύρω στα 150 πλοία, στα οποία τα περισσότερα ταξιδεύουν με ελληνική σημαία και απασχολεί εκατοντάδες Έλληνες ναυτικούς.
Η Άννα Λουδάρου, κόρη του Άγγελου Λουδάρου, ο οποίος διευθύνει την ναυτιλιακή εταιρεία Adelfia Shipping Enterprises και είναι από την ευρύτερη οικογένεια Αγγελικούση.
Η Κατερίνα Μπουδούρογλου, είναι κόρη του Μιχάλη Μποδούρογλου, γεννημένη το 1994, ολοκλήρωσε τη δευτεροβάθμια εκπαίδευσή της στην Αθήνα και στη συνέχεια πήγε στην Αγγλία για ανώτατες σπουδές στο Πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ. Τον Ιούνιο του 2016, αποφοίτησε από το Κέιμπριτζ με BA Ανθρωπιστικών, Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών και έλαβε το “Dr. David Ritchie Ives Award” και το “Academic Exhibition Award 2016” για τις ακαδημαϊκές επιδόσεις της. Στη διάρκεια της φοίτησης της ακόμη στο σχολείο, υπήρξε μέλος της Εθνικής Ελληνικής Ρητορικής Ομάδας (Greek National Debate Team), στο πλαίσιο της οποίας διακρίθηκε σε πρωταθλήματα ρητορικής σε Τουρκία, Ουκρανία, Σκωτία και Νότιο Αφρική. Έχοντας κάνει πρακτική άσκηση σε μια εταιρεία investor relations στη Νέα Υόρκη, σε μια εταιρεία διανομής κινηματογραφικών ταινιών στην Αθήνα και έχοντας εργαστεί στην προεκλογική εκστρατεία ενός Μέλους του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
Η Σεμίραμις Παληού, είναι σήμερα πρόεδρος της HELMEPA, ηγείται της εισηγμένης εταιρείας Diana Shipping. Με σπουδές υψηλού επιπέδου, απέκτησε πτυχίο μηχανολογίας από το Imperial College του Λονδίνου και MSc στη Ναυπηγική από το University College του Λονδίνου. Επίσης, παρακολούθησε σεμινάρια εξειδικευμένα στα Οικονομικά και σε θέματα Ηγεσίας στο Harvard Business School. Τον Μάρτιο του 2015 μπήκε στο διοικητικό συμβούλιο της Diana Shipping, ενώ τον Αύγουστο του 2018 ανέλαβε Chief Operating Officer και από τον Οκτώβριο του 2019 έγινε αναπληρώτρια CEO.
Επισημαίνεται ότι από το 1996 μέχρι και το 1998 εργάστηκε στο Lloyd’s Register, ως ασκούμενη επιθεωρήτρια πλοίων, ενώ στη συνέχεια, εντάχθηκε στις οικογενειακές ναυτιλιακές επιχειρήσεις και ειδικότερα στην Diana Shipping Agencies, για δέκα περίπου χρόνια.
Η Ιωάννα Προκοπίου είναι κάτοχος πτυχίου Ηλεκτρολόγου και Ηλεκτρονικού Μηχανικού από το Πανεπιστήμιο του Bath της Αγγλίας και μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στη Ναυτιλία από το Πανεπιστήμιο City του Λονδίνου. Ο πατέρας της, Γιώργος Προκοπίου, αποτελεί εκ των εμβληματικότερων μορφών του ελληνικού εφοπλισμού. Η δυναμική παρουσία του στο διεθνές ναυτιλιακό και επιχειρηματικό στερέωμα υπήρξαν στοιχεία έμπνευσης για την πορεία της κόρης του Ιωάννας. Η επαγγελματική της σταδιοδρομία ξεκίνησε το 2003 σε διάφορα τμήματα της Dynacom Tankers Management και της Dynagas Ltd. Από το 2007 έως το 2009 διετέλεσε επικεφαλής των τμημάτων S&P and Projects των εταιρειών αυτών.
Η Μελίνα Τραυλού είναι γραμματέας της ΕΕΕ και στις αυριανές αρχαιρεσίες, εκτός από την εκλογή της στο διοικητικό συμβούλιο θα διεκδικήσει και την προεδρία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών. Διευθύνει την ναυτιλιακή εταιρεία που δημιούργησε ο πατέρας της Νικόλαος Τραυλός, και διαχειρίζεται έναν στόλο από 15 «Pure Car and Truck Carrier», πλοία που μπορούν να μεταφέρουν από 1.500 μέχρι 4.600 αυτοκίνητα το καθένα, ενώ ο στόλος της είναι ένας από τους νεότερους στην Ευρώπη με μέσο όρο ηλικίας τα 8,5 έτη. Η ναυτιλιακή εταιρεία της, Neptune Lines, θεωρείται ως μία από τις κορυφαίες car carriers του πλανήτη, δεδομένου ότι η εταιρεία μεταφέρει περισσότερα από 1 εκατομμύρια οχήματα ετησίως σε 48 λιμάνια, σε 28 χώρες της ευρωπαϊκής ηπείρου και της Μέσης Ανατολής, ο μέσος όρος ζημιών που έχει κατά τη διάρκεια της μεταφοράς τους, πλησιάζει το 0%. Σήμερα είναι πρόεδρος των εφοπλιστών της Μάλτας.
Η Μαρία Φραγκίστα γεννήθηκε το 1958 στην Αθήνα. Η επαγγελματική της δραστηριότητα ξεκίνησε το 1979, όταν ξεκίνησε να εργάζεται στο τμήμα πωλήσεων της COPAIS CANNING INDUSTRY, μιας βιομηχανίας παραγωγής και εμπορίου γεωργικών προϊόντων, που έχει την έδρα της στην Ελλάδα. Στη συνέχεια εργάστηκε στην έδρα της ναυτιλιακής και εταιρείας διαχείρισης πλοίων FRANCO SHIPPING στο Λονδίνο, και κατόπιν μετακόμισε στην Αθήνα προκειμένου να εργαστεί στην εταιρεία διαχείρισης πλοίων FRANCO COMPANIA NAVIERA Α.Ε., που ιδρύθηκε στην Ελλάδα. Είναι Διευθύνουσα Σύμβουλος της FRANCO COMPANIA NAVIERA Α.Ε. από το 1995. Από το 2000 έχει μη εκτελεστικές θέσεις στα διοικητικά συμβούλια διαφόρων οργανισμών στο χώρο της Ναυτιλιακής Βιομηχανίας. Τον Νοέμβριο του 2010 διορίστηκε ανεξάρτητο μη εκτελεστικό μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος. Είναι μέλος της Επιτροπής Εξωτερικών Υποθέσεων της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και διορίστηκε Ταμίας και Γραμματέας του Διοικητικού Συμβουλίου του Διεθνούς Ναυτιλιακού Συμβουλίου της Μάλτας (MISC). Επιπλέον, η Μ. Φραγκίστα είναι ενεργό μέλος πολυάριθμων φιλανθρωπικών ιδρυμάτων, μουσείων, πολιτιστικών οργανισμών και ΜΚΟ. Έχει σπουδάσει Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Αμερικανικό Κολλέγιο της Ελλάδας «Deree».
Η Αγγελική Φράγκου είναι από τις κορυφαίες Ελληνίδες που διαπρέπουν στην παγκόσμια ναυτιλία. Διαθέτει τρεις εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρείες στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης και διαχειρίζεται συνολικά 194 ποντοπόρα πλοία, ενώ η αξία τους ανέρχεται σε δισεκατομμύρια δολάρια. Κόρη του Καρδαμυλίτη Νικόλα Φράγκου, γεννήθηκε το 1965 και σπούδασε μηχανολογία στο Πανεπιστήμιο Farleigh Dickinson και πήρε το Master από το Πανεπιστήμιο Κολούμπια. Τα πρώτα της επαγγελματικά βήματα τα έκανε στη Wall Street ως αναλύτρια, ενώ το 2004 αγόρασε τη Navios την οποία μετέτρεψε σε μια μητρική εταιρεία με τεράστια δύναμη και μεγάλο στόλο.
Διαβάστε επίσης
Αποστολάκης: Το Πολεμικό Ναυτικό πρέπει να έχει τον έλεγχο σε ένα Ναυπηγείο – Να ξεκινήσουν οι σχολές διετούς εκπαίδευσης τεχνικών
Δεν προσέγγισε το “Διονύσιος Σολωμός” σε Σίφνο και Μήλο
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Θ. Καρποδίνη (ΕΟΠΥΥ): Οι έλεγχοι, οι βιοδείκτες και οι αλλαγές στη συνταγογράφηση
- Αγωγή ύψους 450 εκατ. ευρώ κατά του Δημοσίου για τα δάνεια σε ελβετικό φράγκο
- Επενδύσεις 2 δισ. σε ακίνητα πριν την εκπνοή του 2024 – Έσοδα 4,2 δισ. από τις ιδιωτικοποιήσεις
- Αφοι Βρισιμτζή – Champion ΑΕΒΕ: Πλειστηριασμός για την εταιρεία των 90 ετών