ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ζήτημα της ναυπηγικής και ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας της χώρας απασχόλησε τη πρώτη συνεδρίαση για το 2021 του δ.σ. του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, στην οποία συμμετείχε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Κώστας Κατσαφάδος.
Στη συνεδρίαση που έγινε με τηλεδιάσκεψη ο υφυπουργός επισήμανε ότι η κυβέρνηση έχει θέσει ως βασική προτεραιότητά της, τη στήριξη των εργαζομένων και των επιχειρήσεων σε αυτή τη δύσκολη περίοδο, ώστε να περιορισθούν οι επιπτώσεις της πανδημίας στην οικονομία.
Για αυτό το σκοπό, έχει πάρει μια σειρά από μέτρα στήριξης, ύψους τουλάχιστον 7 δις €, ενώ προχώρησε παράλληλα στο άνοιγμα των καταστημάτων μετά από εισήγηση των ειδικών. Πρόθεσή μας είναι να συνεχίσουμε την στήριξη, ώστε να μη χαθούν θέσεις εργασίας και να αποφύγουμε τα λουκέτα.
Σε ότι αφορά σε ζητήματα που αφορούν στις αρμοδιότητες στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ο κ. Κατσαφάδος τόνισε ότι θα είναι σύμμαχος του ΕΒΕΠ στις προσπάθειές του για στήριξη της ανάπτυξης και των ναυπηγικών μονάδων.
Από τη μεριά του, ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Βασίλης Κορκίδης ανάφερε ότι επιδίωξη του Επιμελητηρίου, για την οποία κατέστη γνώστης ο Υφυπουργός, παραμένει η ευρύτερη συνεργασία της Cosco με τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις της περιοχής και η τήρηση του χρονοδιαγράμματος των επενδύσεων της ΟΛΠ ΑΕ.
Επίσης, στη συζήτηση για την αναβίωση του ναυπηγοεπισκευαστικού τομέα, επισημάνθηκε ότι, το Επιμελητήριο στηρίζει το σχέδιο «Τρίαινα» για τις ναυπηγικές μονάδες της χώρας, αλλά και ότι θα υποστηρίξει κάθε προσπάθεια ανάπτυξης των ναυπηγοεπισκευαστικών δραστηριοτήτων για τις οποίες υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από εκατοντάδες επιχειρήσεις του ευρύτερου Πειραϊκού χώρου.
Μάλιστα, τονίστηκε ότι το Επιμελητήριο πρόσφατα, με επιστολή του στα συναρμόδια Υπουργεία, υποστήριξε τη θέση, ότι τα ελληνικά ναυπηγεία μπορούν να ναυπηγήσουν κάθε τύπο πλοίου δεδομένου ότι, στις ελληνικές ναυπηγικές μονάδες, υπάρχει δέουσα τεχνογνωσία η οποία πρέπει να αξιοποιηθεί.
Η ναυπήγηση Ε/Γ-Ο/Γ πλοίων «tailormade» για τις ανάγκες της ελληνικής πολυνησίας στις ελληνικές ναυπηγικές μονάδες, δεν πρέπει να αποτελεί «όνειρο», αλλά μία πραγματικότητα. Ως προς το θέμα των διαλυτηρίων, τονίστηκε ότι η Ελλάδα πρέπει να αποκτήσει «παρουσία» στον τομέα, αξιοποιώντας τάχιστα την ευρωπαϊκή νομοθεσία και τα σχετικά χρηματοδοτικά «εργαλεία» καθώς η βιώσιμη ανακύκλωση συμβάλλει στην ανάπτυξη ολόκληρων περιοχών.
Από τη συζήτηση διαπιστώθηκε συναντίληψη, ότι η κάθε πλευρά-και από τη δική της θέση ευθύνης – θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την βελτίωση του τοπικού οικονομικού γίγνεσθαι, με την δρομολόγηση σειράς από πρωτοβουλίες, με αναπτυξιακό πρόσημο για την πόλη και το λιμάνι.
Δεδομένου ότι στο χαρτοφυλάκιο που ανέλαβε ο Υφυπουργός κ. Κώστας Κατσαφάδος, περιλαμβάνονται σημαντικά ζητήματα της πόλης τα οποία είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με το μεγάλο λιμάνι της χώρας, πεποίθηση και των δυο πλευρών είναι ότι θα υπάρξει αγαστή συνεργασία, προς όφελος της τοπικής επιχειρηματικότητας και των εργαζομένων.
Διαβάστε ακόμη:
Πλακιωτάκης: Προτεραιότητα ο εμβολιασμός των Ελλήνων ναυτικών
Όμιλος Βαρδινογιάννη: Ναυπηγεί το πρώτο στο κόσμο «ammonia ready» δεξαμενόπλοιο
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- H FED ισοπέδωσε τη Wall Street: Βουτιά 3% για τον Nasdaq, 1.100 μονάδες πτώσης για τον Dow Jones
- Πετρέλαιο: Μικρή άνοδος μετά τα νέα στοιχεία για τα αποθέματα στις ΗΠΑ
- Τζερόμ Πάουελ: Δύσκολη απόφαση η σημερινή μείωση επιτοκίων – Θα είμαστε πιο προσεκτικοί πλέον
- Βουλγαρία; Δεν υπάρχει λόγος να αλλάξουμε θεση για την ένταξη της Βόρειας Μακεδονίας στην ΕΕ