ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
H Alphaliner δημοσίευσε τα επικαιροποιημένα στοιχεία με τα πλοία και τη μεταφορική ικανότητα των στόλων των μεγαλύτερων δέκα εταιρειών διακίνησης κοντέϊνερ του κόσμου.
Ο στόλος της εταιρείας του Τζιανλουίτζι Απόντε, η Mediterranean Shipping Co (MSC) παραμένει στην κορυφή των εταιρειών με μεγάλη απόσταση από τις άλλες εταιρείες.
Η Maersk, εν τω μεταξύ, παρέμεινε σε ένα σταθερό επίπεδο μεταφορικής ικανότητας που σχεδιάστηκε αρχικά από τον πρώην διευθύνοντα σύμβουλο Soren Skou και εφαρμόστηκε από τον διάδοχό του Vincent Clerc και απώλεσε την πρώτη θέση το 2021.
Ωστόσο, η Γαλλική CMA CGM, συμπεριλαμβανομένων των υπό ναυπήγηση πλοίων, διαθέτει περίπου 140.000 teu περισσότερα από τον Δανό ναυτιλιακό κολοσσό Maersk και σύντομα θα περάσει στην δεύτερη θέση.
Από τον πίνακα της Alphaliner παρατηρούμε και άλλες ανακατατάξεις. Η Evergreen της Ταϊβάν ξεπέρασε την ιαπωνική Ocean Network Express (ONE) στην έκτη θέση, ενώ η Wan Hai, επίσης από την Ταϊβάν, εισήλθε στην πρώτη 10άδα σε βάρος του επίσης Ταιβανέζικη εταιρεία Yang Ming.
Οι πέντε μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες στον κόσμο το 2024
1. MSC
Χωρητικότητα φορτίου: 5.982.015 TEU
Αριθμός σκαφών: 838
Η MSC είναι η μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, με δυνατότητα μεταφοράς έως και 5,9 εκατομμυρίων TEU, καταλαμβάνοντας το 19,9% της παγκόσμιας αγοράς ναυτιλιακών εμπορευματοκιβωτίων. Με έδρα την Ελβετία, ιδρύθηκε το 1970, η MSC έχει εξελιχθεί σε μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες παγκοσμίως, διαχειριζόμενη εκατοντάδες πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και προσφέροντας πολυάριθμες υπηρεσίες logistics και μεταφοράς φορτίου.
2. Maersk
Χωρητικότητα φορτίου: 4.333.086 TEU
Αριθμός σκαφών: 713
Η Maersk Line είναι μια διεθνής ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με έδρα τη Δανία, επίσημα γνωστή ως A.P. Moller-Maersk Group, που ιδρύθηκε το 1904. Με δυνατότητα μεταφοράς έως και 4,3 εκατομμυρίων TEU, καταλαμβάνοντας το 14,4% της παγκόσμιας αγοράς εμπορευματοκιβωτίων, η Maersk έχει γίνει μια από τις μεγαλύτερες και πιο αξιόπιστες εταιρείες ναυτιλιακών εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως. Κατείχε την πρώτη θέση για περισσότερα από 25 χρόνια, αφού ξεπέρασε την Evergreen το 1996.
3. CMA CGM Group
Χωρητικότητα φορτίου: 3.761.292 TEU
Αριθμός σκαφών: 646
Η CMA CGM είναι μια γαλλική εταιρεία μεταφοράς και ναυτιλίας εμπορευματοκιβωτίων, η οποία κατατάσσεται ως η τρίτη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία στον κόσμο. Εκτελεί 257 ναυτιλιακές διαδρομές μεταξύ 420 λιμένων σε 160 χώρες. Η CMA CGM επεκτάθηκε μπαίνοντας σε νέες αγορές και ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητα μέσω εξαγορών και επεκτείνοντας το παγκόσμιο δίκτυο logistics της.
4. Όμιλος COSCO
Χωρητικότητα φορτίου: 3.232.644 TEU
Αριθμός σκαφών: 504
Ο Όμιλος COSCO είναι ένας από τους μεγαλύτερους και πιο ολοκληρωμένους ναυτιλιακούς ομίλους παγκοσμίως. Με έδρα το Πεκίνο της Κίνας. Η COSCO (China Ocean Shipping Group Company) ιδρύθηκε το 1961 και είναι μια κορυφαία επιχείρηση στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών και της εφοδιαστικής της Κίνας. Ο όμιλος διαθέτει 504 πλοία συνολικής χωρητικότητας έως και 30 εκατομμυρίων DWT, επιβεβαιώνοντας τη θέση του ως το μεγαλύτερο μεταφορέα στην Κίνα και ένα από τα μεγαλύτερα στον κόσμο.
5. Hapag-Lloyd
Χωρητικότητα φορτίου: 2.161.435 TEU
Αριθμός σκαφών: 286
Η Hapag-Lloyd είναι ένας κορυφαίος γερμανικός όμιλος logistics και μεταφορών, με στόλο 286 σύγχρονων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και με συνολική χωρητικότητα 2,1 εκατομμύρια TEU. Διαθέτει έναν από τους μεγαλύτερους και πιο σύγχρονους στόλους πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων-ψυγείων. Η Hapag-Lloyd κατατάσσεται στην πέμπτη θέση μεταξύ των κορυφαίων εταιρειών θαλάσσιων μεταφορών στον κόσμο. Για να ενισχύσει τη θέση της, η Hapag-Lloyd εστιάζει στην εδραίωση της θέσης της στην αγορά σε βασικές αγορές, όπως η Αφρική, η Ινδία, η Νοτιοανατολική Ασία και το εμπόριο του Ειρηνικού.
Διαβάστε επίσης
Επιτροπή Ανταγωνισμού: Αιφνιδιαστικοί έλεγχοι σε ακτοπλοϊκές εταιρείες
Θάνος Σοφιός (Breakwave Advisors): Οι spot τιμές των ναύλων στα capesizes εκτοξεύονται
Seanergy (Σταμάτης Τσαντάνης): Καθαρά κέρδη 43,5 εκατ. δολάρια
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Σύνοδος Κορυφής: Το κείμενο συμπερασμάτων για την άμυνα, η απομόνωση Όρμπαν και η Σλοβακία
- Αγωνία για τη DBRS στην Αθήνα, σήμερα η έκθεση – Ανάπτυξη και πολιτικό ρίσκο (;) στο επίκεντρο
- Όλη η αλήθεια για το καλώδιο Ελλάδας με Κυπρο, τι θα κρίνει το έργο – Αποκλειστικές δηλώσεις Σκυλακάκη – Παπαναστασίου
- Η καναδική ευκαιρία του Κωστή Χατζηδάκη
