Η Mediterranean Shipping Company (MSC) του Τζιανλουίτζι Απόντε εξέδωσε ανακοίνωση και απαντά σε δημοσίευμα του Bloomberg, στο οποίο ανέφερε ότι «έρευνες ξεκίνησαν από ευρωπαϊκά και αμερικανικά δικαστικά όργανα για να διερευνήσουν πώς τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν γίνει συχνά μέσο που χρησιμοποιείται για τη μεταφορά ναρκωτικών σε διηπειρωτικές διαδρομές στο παρελθόν».

Το δημοσίευμα υπενθυμίζει την ιστορία του πλοίου MSC Gayane το οποίο το 2019 κρατήθηκε στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας όπου η Υπηρεσία Τελωνείων & Συνοριακής Προστασίας των ΗΠΑ κατέσχεσε σχεδόν 20 τόνους κοκαΐνης επί του πλοίου, αγοραίας αξίας περίπου 1,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Μετά από λίγες εβδομάδες, το πλοίο απελευθερώθηκε έναντι εγγύησης 10 εκατομμυρίων δολαρίων σε μετρητά και εγγύησης 40 εκατομμυρίων δολαρίων από την MSC και την εταιρεία που κατέχει το πλοίο (JP Morgan Asset Management), ενώ δύο χρόνια αργότερα, το 2021, ο αξιωματικός του πλοίου, Μπόσκο Μάρκοβιτς, καταδικάστηκε σε επτά χρόνια φυλάκιση στις Ηνωμένες Πολιτείες, στον οποίο οι διακινητές είχαν υποσχεθεί αμοιβή ενός εκατομμυρίου δολαρίων για να διευκολύνουν και να συντονίσουν την επιβίβαση και τη μεταφορά ναρκωτικών.

Πριν επιβιβαστεί στο MSC Gayane, ο Μάρκοβιτς είχε στρατολογηθεί στα Βαλκάνια για να επιβλέπει την επιχείρηση μεταφοράς ναρκωτικών δια θαλάσσης όπως αυτός και τα άλλα μέλη του πληρώματος. Κανένας από τους κατηγορηθέντες δεν αποκάλυψε ποτέ τα ονόματα των προμηθευτών κοκαΐνης και ποιους τους προσέλαβε για αυτή τη δουλειά.

Στην απάντησή της, η MSC ισχυρίζεται ότι τα περισσότερα από τα στοιχεία που περιέχονται στο δημοσίευμα του Bloomberg έχουν ήδη αποκαλυφθεί δημόσια από το περιστατικό και προσθέτει ότι «τα τελευταία χρόνια, η διακίνηση κοκαΐνης έχει εκτοξευθεί στα ύψη και αυτό είναι ένα πρόβλημα σε όλη τη βιομηχανία της ναυτιλίας”.

Ο παγκόσμιος μεταφορέας με έδρα τη Γενεύη που ιδρύθηκε από τον Τζιανλουίτζι Απόντε, στην ανακοίνωση της, διευκρινίζει: «οι ναυτιλιακές εταιρείες και το προσωπικό τους δεν έχουν ούτε την εντολή, ούτε τους πόρους, ούτε την εκπαίδευση να αντιμετωπίσουν τα επικίνδυνα άτομα που διαχειρίζονται οργανωμένες εγκληματικές οργανώσεις. Οι διακινητές πίσω από το περιστατικό MSC Gayane χρησιμοποίησαν μεθόδους τελευταίας τεχνολογίας για να διακινήσουν λαθραία τα ναρκωτικά και η επιχείρηση δεν μπορούσε να προβλεφθεί από κανέναν έντιμο ναυτιλιακό φορέα. Η MSC, όπως και άλλοι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών, αντιτίθενται σθεναρά σε αυτήν την παράνομη διακίνηση και εργάζεται ενεργά για να αντιμετωπίσει τις νέες τεχνικές των εγκληματιών».

Η MSC αμφισβητεί ειδικότερα τον ισχυρισμό του Bloomberg ότι «η είσοδος ενός μικρού αριθμού Μαυροβούνιων ναυτικών ισοδυναμεί με «εταιρεία διείσδυσης» από ένα καρτέλ ναρκωτικών».

Στη συνέχεια προσθέτει: «Το Μαυροβούνιο έχει μακρά ναυτική παράδοση. Οι περισσότεροι ναυτικοί του είναι τίμιοι, κάνουν καλά τη δουλειά τους και εργάζονται σκληρά για να κερδίσουν τα προς το ζην για τους εαυτούς τους και τις οικογένειές τους. Όλοι οι εργαζόμενοι της MSC πέρασαν από μια ισχυρή διαδικασία ελέγχου, η οποία περιελάμβανε τη βίζα C-1/D των ΗΠΑ για όλους τους Μαυροβούνιους που καταπλέουν στα λιμάνια των ΗΠΑ. Ενώ η προληπτική απάντηση της MSC στην κατάσχεση ναρκωτικών του Gayane ήταν να επανατοποθετήσει τους Μαυροβούνιους ναυτικούς της μακριά από τις ναυτιλιακές γραμμές που ήταν πιο ευάλωτες στη διακίνηση ναρκωτικών».

Διαβάστε επίσης:

Η νοτιοκορεάτικη εταιρεία ΗΜΜ ναυπηγεί 9 πλοία που θα κινούνται με μεθανόλη αξίας 855 εκατ. δολαρίων

Κοινή πρωτοβουλία Πλακιωτάκη – Μακρή για εκπτώσεις στα ακτοπλοϊκά αναπληρωτών εκπαιδευτικών