ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα ερωτήματα για υποτιμητική κερδοσκοπία σε Πειραιώς και Εθνική, η δυνατή ΔΕΗ, τα ανέκδοτα με τις πρόωρες εκλογές, ο Σαμαράς και το μήνυμα Μητσοτάκη, οι οργισμένοι βιομήχανοι και ο παραλογισμός με το σπίτι του γιατρού στη Φιλοθέη
Σύμφωνα με τον οίκο, η κίνηση αντικατοπτρίζει τις συνεχιζόμενες ισχυρές λειτουργικές επιδόσεις και τα μέτρα μείωσης του χρέους της Danaos, στα οποία βοηθά η πολύ ισχυρή ζήτηση που υπάρχει αυτήν τη στιγμή για μεταφορές κοντέινερ, καθώς η ζήτηση υπερβαίνει τη διαθέσιμη χωρητικότητα με αποτέλεσμα οι ναύλοι να έχουν εκτιναχθεί σε πρωτοφανή επίπεδα.
Όπως σημειώνει η Moody’s, ως μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου των containerships, η Danaos κατάφερε να κλείσει περίπου το 90% των εσόδων της για την περίοδο 2022-2024 με σημαντικά υψηλότερα ναύλα από αυτά που κερδίζει σήμερα. Στο γεγονός αυτό προστίθεται το καλό ιστορικό της εταιρείας σε ό,τι αφορά την παραγωγή ελεύθερων ταμειακών ροών και οι πειθαρχημένες κεφαλαιουχικές δαπάνες. Επιπλέον, η κατοχή μετοχών της Zim Integrated Shipping Services Ltd (ZIM) βελτιώνει ακόμη περισσότερο το προφίλ ρευστότητας της εταιρείας.
Τι βλέπει για την επόμενη 2ετία
Παρά τις ισχυρές επιδόσεις που προβλέπονται για τους επόμενους 12-18 μήνες, οι συνθήκες στην αγορά για τα κοντέινερ θα μπορούσαν να αποδειχθούν ενδεχομένως δύσκολες τα επόμενα δύο χρόνια, επισημαίνει ο οίκος Moody’s.
Μια τέτοια εξέλιξη θα έχει επίπτωση, σημειώνει, στην επίδοση της Danaos, καθώς η ανάπτυξη που θα παρουσιάσει ο παγκόσμιος στόλος αναμένεται να ξεπεράσει την ανάπτυξη της ζήτησης για μεταφορές κοντέινερ, γεγονός που θα οδηγήσει στην επιστροφή των ναύλων σε κανονικά επίπεδα.
Επιπλέον, σημειώνει η Moody’s, σε αυτόν τον κίνδυνο έρχεται να προστεθεί και η υψηλή συγκέντρωση από πελάτες, κάποιοι από τους οποίους έχουν ιστορικά χαμηλή πιστοληπτική ποιότητα και έχουν αντιμετωπίσει οικονομικές δυσκολίες κατά το παρελθόν.
Η Moody’s επισημαίνει πως η Danaos εκμεταλλεύεται τις θετικές συνθήκες για να μειώσει σημαντικά το χρέος που τη βαρύνει, γεγονός που συνέβαλε στην αναβάθμισή της.
Η Danaos, αναφέρει ο οίκος, έχει ιστορικά χαμηλές κεφαλαιουχικές δαπάνες, της τάξης των 3-4 εκατ. δολαρίων, αλλά επενδύει περιστασιακά σε νέα πλοία όταν εμφανίζεται η ευκαιρία. Αυτό φάνηκε και από την απόκτηση έξι πλοίων 5.500 TEU τον Ιούλιο του 2021 και έξι νεότευκτων που θα παραδοθούν το 2024.
«Αναμένουμε οι νέες παραδόσεις το 2024 να χρηματοδοτηθούν εν μέρει με δάνεια και αναμένουμε επομένως μια μέτρια αύξηση της μόχλευσης το 2024. Ωστόσο, η αξιολόγηση Ba3 εμπεριέχει την εκτίμηση ότι η Danaos θα συνεχίσει να κυνηγά τέτοιες ευκαιρίες από καιρό σε καιρό όταν παρουσιάζονται», αναφέρει η έκθεση του οίκου.
Σημειώνεται επίσης πως η Danaos έχει καλή ρευστότητα, με 363 εκατ. δολάρια μετρητά στον ισολογισμό της τον Μάρτιο του 2022, αν και το ποσό αυτό θα χρησιμοποιηθεί εν μέρει για την αγορά πλοίων.
Η Danaos δεν έχει κάποια ανοιχτή γραμμή πίστωσης, αλλά η Moody’s επισημαίνει ότι πέρα από το ρευστό που έχει στον ισολογισμό της, η εταιρεία έχει πρόσβαση σε μια ελεύθερη βαρών ιδιοκτησία 5,7 εκατομμυρίων μετοχών της ZIM και, επιπροσθέτως, η αποδέσμευση πλοίων μετά τις αποπληρωμές χρέους που γίνονται λειτουργεί ως εναλλακτική πηγή ρευστότητας.
Διαβάστε επίσης
Γιάννης Κούστας: Αύξηση κερδών και ρευστότητα 708 εκατ. δολάρια το πρώτο τρίμηνο για τη Danaos
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Νικόλας Πατέρας: Δωρεά 10 νέων περιπολικών στην ΕΛ.ΑΣ
- Nestle: Ανήγγειλε αύξηση τιμών στον καφέ και σμίκρυνση των συσκευασιών της
- Συνάντηση Σι-Μακρόν: Η Κίνα θέλει να εμβαθύνει τις σχέσεις της με τη Γαλλία
- Βραζιλία: Συλλήψεις 5 ατόμων για την συνωμοσία του 2022 με στόχο την δολοφονία του Προέδρου Λούλα