ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Μεταξύ αυτών βρίσκουμε μάλιστα και εταιρείες που δεν είχαμε ξανακούσει στο παρελθόν, όπως η Amadeus Bulk Carriers, η οποία τον Νοέμβριο απέκτησε το πρώτο της πλοίο, το Valentina R (χωρητικότητας 28.200 dwt, κατασκευής 2001, μετονομάστηκε σε Valentina), από την τουρκική Segaline Denizcilik. Οι οικονομικές λεπτομέρειες του deal δεν έχουν γίνει γνωστές, αλλά η αξία του πλοίου εκτιμάται γύρω στα 5,5 εκατομμύρια δολάρια.
Σύμφωνα με μελέτη της Intermodal τον περασμένο Οκτώβριο, ιδιαίτερα δημοφιλή είναι τα παλιά handysizes, ηλικίας 16 έως 23 ετών, όπου οι τιμές παραμένουν σχετικά υψηλές, παρά την παλαιότητά τους, λόγω της σπανιότητας τέτοιων πλοίων.
Μία τέτοια περίπτωση ήταν η κίνηση της ελληνικής ναυτιλιακής Narval Shipping για την απόκτηση του πλοίου La Louise (χωρητικότητας 31.800 dwt κατασκευής 1998, μετονομάστηκε σε Ekaterina) από την Taylor Maritime τον περασμένο Οκτώβριο, έναντι 5,9 εκατ. δολαρίων. Η Narval, που ελέγχεται από μέλη της οικογένειας Τάττου, αγόρασε το πλοίο για να αντικαταστήσει το Branztrans I (χωρητικότητας 38.200 dwt, κατασκευής 1980), που ένα μήνα νωρίτερα είχε πουλήσει για scrap.
Μία άλλη ελληνική εταιρεία, η Alma Shipmanagement & Trading, παρέλαβε τον Οκτώβριο το πλοίο Van Imabari (χωρητικότητας 28.400 dwt, κατασκευής 2008, μετονομάστηκε σε Eriketi), για το οποίο φέρεται να πλήρωσε περίπου 8,5 εκατομμύρια δολάρια. Είναι το τρίτο ιαπωνικής κατασκευής handysize που αγοράζει η εταιρεία τα τελευταία τρία χρόνια.
Τον Αύγουστο ο εφοπλιστής Γιώργος Σκιαθίτης της Order Shipping (γνωστής και ως Nirvana Naviera) αγόρασε το πλοίο Gloria Island (χωρητικότητας 28.400 dwt, κατασκευής 2012, μετονομάστηκε σε Ioannis S.) έναντι ποσού 10 εκατ. δολαρίων περίπου. Ένα μήνα αργότερα απέκτησε και το K&A SE (χωρητικότητας 32.300 dwt, κατασκευής 2012, μετονομάστηκε σε Irma S.) έναντι 10,8 εκατ. δολαρίων. Μία άλλη εταιρεία που συνδέεται με την οικογένεια Σκιαθίτη, η GS Maritime, απέκτησε επίσης πρόσφατα το πλοίο Prinsesa Sirena (χωρητικότητας 28.400 dwt, κατασκευής 2011, μετονομάστηκε σε Maria GS). Αξιοσημείωτο είναι ότι οι Έλληνες εφοπλιστές φαίνονται να ενδιαφέρονται μόνο για ιαπωνικής κατασκευής handysizes.
Πάντως, η τάση αυτή φαίνεται να έχει χάσει τη δυναμική της το τελευταίο διάστημα, καθώς η αισιοδοξία για την πορεία της αγοράς μοιάζει να έχει εξανεμιστεί και οι ανησυχίες για τις επιπτώσεις ενός εμπορικού πολέμου ενισχύονται. Από τις αρχές Νοεμβρίου έχει καταγραφεί μόνο μία αγορά πλοίου handysize από ελληνική εταιρεία αγνώστων στοιχείων, η οποία αγόρασε το πλοίο New Everest (χωρητικότητας 35.100 dwt, κατασκευής 2009) έναντι 11 εκατ. δολαρίων από εταιρεία της Ταϊβάν. Αντίθετα, ένα φερόμενο deal 74 εκατ. δολαρίων από ελληνική ναυτιλιακή για την απόκτηση τεσσάρων πλοίων από την κινεζική Fortune Ocean Shipping φαίνεται να μην υλοποιήθηκε ποτέ.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: A. Φράγκου: Στη Navios Acquisition όλα τα τάνκερ της πλοιοκτήτριας
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Η απάντηση της Καθημερινής στην υπόθεση της συνέντευξης του Κ. Αγγελόπουλου
MH ΧΑΣΕΤΕ: Έλληνες Εφοπλιστές: Ικανοποίηση για την απόφαση του IMO για τα ναυτιλιακά καύσιμα
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κυβέρνηση σε Κομισιόν για ηλεκτρικό ρεύμα: Δώστε λύση τώρα ή θα το λύσουμε μόνοι μας -Επιτρέψτε Μηχανισμό Υπερεσόδων
- Καραβίας (Eurobank): Ζητάμε πολιτική σταθερότητα, κίνητρα για επενδύσεις, περισσότερες μεταρρυθμίσεις
- Ελλάκτωρ: Με ακίνητα αξίας 80 εκατ. του Χόλτερμαν εξασφαλίζει ρευστότητα η Reds
- Μάχη για το έργο κυβερνοασφάλειας των συστημάτων του δημοσίου αξίας €100 εκατ. – Ποιοι το διεκδικούν