Η συμφωνία εξαγοράς της Eagle Bulk από τη Star Bulk του Πέτρου Παππά λίγο πριν την εκπνοή του 2023 προκάλεσε έκπληξη στην αγορά.

Αυτό που δεν είναι γνωστό είναι ότι λίγους μήνες πριν, μία άλλη ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή που δραστηριοποιείται στην αγορά ξηρού φορτίου είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον για την απόκτηση της αμερικανικής εισηγμένης, με τον στόλο των 52 bulk carriers.

Σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται το tradewinds, η Diana Shipping της Σεμίραμις Παληού είχε κάνει πρόταση εξαγοράς στην Εagle Bulk με συνδυασμό μετρητών και μετοχών.

Αν και το όνομα της Diana Shipping δεν αναφέρεται στην έκθεση προς υποψήφιους αγοραστές μετοχών που κατέθεσαν οι Star Bulk και Eagle Bulk, πηγές υποστηρίζουν ότι η πρόταση της εταιρείας της κας Παληού έγινε στις αρχές Σεπτεμβρίου.

Αποτιμώντας την μετοχή της Eagle Bulk στα 54 δολάρια ανά μετοχή, διαιρούμενη σε 24,30 δολ. με μετρητά και 29,70 δολάρια σε μετοχές.

Η διοίκηση της Eagle έλαβε απόφαση μέσα σε 4 ημέρες, σύμφωνα με το tradewinds, και αρνήθηκε την προσφορά, αναφερόμενη στο προβλεπόμενο προφίλ της συνδυασμένης εταιρείας, συμπεριλαμβανομένης της αναμενόμενης κεφαλαιοποίησής της, αλλά και στην κοινή μετοχή της Diana Shipping που ιστορικά διαπραγματεύεται με μεγάλο discount σε σχέση με την καθαρή αξία του ενεργητικού της (NAV).

Το ενδιαφέρον της κας Παληού πυροδότησε, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του άρθρου, το φθηνό σημείο εισόδου στην μετοχή, ο υψηλής ποιότητας στόλος της Eagle Bulk και η ευκαιρία να αλλάξει κλίμακα σε σχέση με τα 40 πλοία που διαθέτει τώρα στον στόλο της, κατηγορίας από newcastlemaxes έως ultramaxes. Αφού η Eagle διαθέτει 52 πλοία κατηγορίας ultramax και supramax.

Μάλιστα, όπως αναφέρεται στο άρθρο, την περίοδο που η Eagle απέρριψε την πρόταση της Diana Shipping, είχε ήδη λάβει ένα προσχέδιο της προτεινόμενης τότε συμφωνίας με την Star Bulk. Το οποίο δεν προχώρησε για αρκετούς μήνες, αφού η αμερικανική εταιρεία αξιολογούσε τότε τις στρατηγικές της επιλογές.

Ο ρόλος της Oaktree

Τα πράγματα άλλαξαν όταν έγινε γνωστό ότι η Danaos του Γιάννη Κούστα και η Castor Maritime του Πέτρου Παναγιωτίδη είχαν αγοράσει μέσω του χρηματιστηρίου μετοχές της Eagle Bulk, αποκτώντας στο μετοχικό της κεφάλαιο ποσοστά 16,7% και 14,9% αντίστοιχα. Και δημιουργώντας ανησυχίες στη διοίκηση της για το ενδεχόμενο επιθετικής εξαγοράς.

Σχεδόν ταυτόχρονα η Eagle Bulk αγόρασε από την Oaktree του 28% του μετοχικού κεφαλαίου που κατείχε σε αυτήν, έναντι περίπου 219,3 εκατ. δολαρίων.

Η αστάθεια που προκάλεσε η επιθυμία της Oaktree να αποεπενδύσει από την αμερικανική εταιρεία μετά από μία δεκαετία πυροδότησε σειρά εξελίξεων.

Ακολούθησαν δίμηνες, κατά τις πληροφορίες, διαπραγματεύσεις της Eagle Βulk με την Star Bulk -η πρόταση της οποίας βρέθηκε και πάλι στο τραπέζι- και στο τέλος Δεκεμβρίου έκλεισε το deal των δύο ναυτιλιακών. Με στόχο την δημιουργία της μεγαλύτερης εισηγμένης στο αμερικανικό χρηματιστήριο ναυτιλιακής εταιρείας ξηρού χύδην φορτίου, με έναν συνδυασμένο στόλο 169 πλοίων.

Όσον αφορά τους δύο μεγαλομετόχους της Eagle Bulk, την Danaos και την Castor Maritime, πληροφορίες αναφέρουν ότι η πρώτη κατέθεσε αίτημα για να προχωρήσει σε due diligence στην αμερικανική ναυτιλιακή.

Η συμφωνία της Star Bulk με την Eagle Bulk αναμένεται, καλώς εχόντων των πραγμάτων, να ολοκληρωθεί το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.

Διαβάστε ακόμη:

Super deal στη ναυτιλία: H Star Bulk Carriers του Πέτρου Παππά εξαγόρασε την Eagle Bulk

Σε «ελληνικό κλοιό» η Eagle Bulk – Κούστας και Παναγιωτίδης ελέγχουν πάνω από το 30% των μετοχών

Επιλογή Γιώργου Οικονόμου: Η R. Day φεύγει από την Eagle Bulk για να ενισχύσει την Genco