Με άλλα λόγια, όλοι οι άνθρωποι που ασχολούνται με τη ναυτιλία μιλάνε για έτος – σταθμό για το λιμάνι του Πειραιά και την κρουαζιέρα.
Το αξιοσημείωτο γεγονός είναι ότι από τα περίπου 850 κρουαζιερόπλοια που θα αφιχθούν στο λιμάνι του Πειραιά, το 79% θα το αξιοποιήσουν ως homeporting.
Ο Πειραιάς αποτελεί πλέον ένα σύγχρονο λιμάνι με υψηλή ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών, το οποίο εμπιστεύονται όλο και περισσότερες κορυφαίες εταιρείες κρουαζιέρας από όλο τον κόσμο και κυρίως επιλέγουν να αποτελεί το λιμάνι βάσης και εκκίνησης των ταξιδιών τους, με αποβιβάσεις και επιβιβάσεις επιβατών.
Η στρατηγική και ο σχεδιασμός της ΟΛΠ Α.Ε. για την κρουαζιέρα αποδεικνύεται ότι αποδίδει, και ομολογουμένως δημιουργεί πολλαπλά οφέλη για την εθνική οικονομία και την τουριστική βιομηχανία της χώρας, τις τοπικές κοινωνίες και κυρίως για το ίδιο το λιμάνι, τη φήμη του και την αναγνωρισιμότητά του ως ένα από τα σημαντικότερα και κομβικά λιμάνια της Μεσογείου και του κόσμου.
Επισημαίνεται ότι η ΟΛΠ Α.Ε. επιτυγχάνει διαρκώς υψηλές επιδόσεις στον τομέα της κρουαζιέρας με τον Πειραιά και πλέον να αποτελεί σημαντικό λιμάνι βάσης «Homeport».
Υπενθυμίζεται, με βάση τα επίσημα στοιχεία, ότι κατά το έτος 2023 σημειώθηκε 68,6 % αύξηση στο σύνολο των επιβατών κρουαζιέρας σε σχέση με το έτος 2022 και συνολικά εξυπηρετήθηκαν περίπου 1,5 εκατ. επιβάτες και 760 κρουαζιερόπλοια.
Από τα 760 κρουαζιερόπλοια που εξυπηρετήθηκαν στον Πειραιά το 2023 το 75% έκαναν homeporting, δηλαδή εκκίνησαν την κρουαζιέρα από το λιμάνι του Πειραιά.
Συνεπώς οι επιβάτες homeporting ήταν 800.000, αυξημένοι κατά 110% σε σχέση με το 2022.
Η συγκεκριμένη μεταβολή είναι αποτέλεσμα στρατηγικής επιλογής της εταιρείας και βρίσκεται σε απόλυτη συμφωνία με τους επιδιωκόμενους στόχους, επιτρέποντας με αυτόν τον τρόπο, στο λιμάνι του Πειραιά να συμβάλλει καθοριστικά στη χώρα μέσω της προσέλκυσης τουριστικών ροών υψηλού επιπέδου «homeport».
Όπως προκύπτει και από τα οικονομικά αποτελέσματα έτους 2023, μια χρονιά η οποία έκλεισε με νέα ιστορικά ρεκόρ αποτελεσμάτων για την ΟΛΠ Α.Ε., η κρουαζιέρα δεν ήταν ο μόνος τομέας που πήγε πολύ καλά. Στο πλαίσιο της ολιστικής και αναπτυξιακής στρατηγικής που εφαρμόζεται, όλοι οι τομείς δραστηριότητας της εταιρείας συνέβαλαν στη θετική της πορεία.
Τα συνολικά έσοδα της χρήσης 2023 ανήλθαν σε €219,8 εκατ., σε σχέση με την αντίστοιχη χρήση του 2022 (€194,6 εκατ.), παρουσιάζοντας αύξηση ποσού €25,2 εκατ. ή ποσοστό 12,9%. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε €96,2 εκατ. έναντι €74,7 εκατ. της χρήσης 2022, σημειώνοντας αύξηση 28,8%. Τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε €66,8 εκατ. αυξημένα κατά 26,3% σε σχέση με τα €52,9 εκατ. της της χρήσης του 2022. Τέλος, το προτεινόμενο μέρισμα ανά μετοχή ανήλθε σε €1,34 αυξημένο κατά 29% σε σχέση με το 2022 όπου ήταν €1,04.
Τα παραπάνω ποσά αποτελούν, εκ νέου, τις υψηλότερες επιδόσεις στην ιστορία της ΟΛΠ Α.Ε., αναφορικά με τα έσοδα αλλά και την κερδοφορία. Αξίζει να σημειωθεί ότι η ΟΛΠ Α.Ε. βελτιώνει τις ιστορικές της επιδόσεις για τρίτη συνεχόμενη χρονιά.
Όσον αφορά στα οικονομικά αποτελέσματα για τις άλλες δραστηριότητες της ΟΛΠ Α.Ε., αναφέρουμε τα εξής:
Στον τομέα διαχείρισης οχημάτων καταγράφηκε σημαντικά, μεγαλύτερη, από την αναμενόμενη, αύξηση της ζήτησης αυτοκινήτων εγχωρίως. Ειδικότερα, τα οχήματα εισαγωγής κατέγραψαν αύξηση 31,4% (από 116.732 σε 153.381). Αντίθετα τα φορτία μεταφόρτωσης κατέγραψαν μείωση 30,0% από 234.238 σε 163.920 μονάδες.
Στον τομέα της ακτοπλοΐας το 2023, καταγράφηκε αύξηση των ροών επιβατών και οχημάτων υποβοηθούμενη και από τις εξαιρετικά βελτιωμένες τουριστικές ροές. Η συνολική διακίνηση επιβατών, το 2023, στις εσωτερικές γραμμές κατέγραψε αύξηση της τάξης 7,9% με 16.158.776 έναντι 14.976.394 επιβάτες το 2022. Επίσης, αύξηση κατά 3,8% καταγράφεται και στον τομέα διακίνησης οχημάτων, 2.878.422 το 2023 έναντι 2.772.525 το 2022.
Στον τομέα της επισκευής πλοίων, σημειώθηκε αύξηση 15,8% στις δεξαμενές (από 133 το 2022 σε 154 το 2023) αλλά μείωση του αριθμού των πλοίων στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη κατά 3,6% (από 280 το 2022 σε 270 το 2023). Παρά τη μείωση των επισκευασθέντων πλοίων, καταγράφηκε αύξηση εσόδων που οφείλεται στη μακρύτερη παραμονή των πλοίων στη Ζώνη.
Τέλος, οι τρεις προβλήτες εμπορευματοκιβωτίων είχαν συνολική διακίνηση 5.100.920 TEUs σημειώνοντας αύξηση 2%, η οποία οδήγησε και πάλι το λιμάνι του Πειραιά να καταλαμβάνει την τέταρτη θέση, ανάμεσα στα κορυφαία λιμάνια της Ευρώπης.
Ανακαλύψτε το αφιέρωμα «Ποσειδώνια 2024»
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα