ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στην έκθεση «Ferry Market Values» της VesselsValue αναφέρεται ότι οι Ιταλοί εφοπλιστές και εταιρείες διαθέτουν το μεγαλύτερο στόλο επιβατηγών οχηματαγωγών πλοίων στον κόσμο, που η συνολική τους αξία φτάνει τα 4,03 δισεκατομμύρια δολάρια.
Ακολουθούν οι Κινέζοι με πλοία αξίας 2,64 δισ. και οι Ιάπωνες με 2,56 δισ. δολάρια. Οι ελληνικές εταιρείες είναι εκτός των 10 μεγαλύτερων στόλων, ωστόσο, υπάρχει προοπτική ανόδου για την Attica Group.
Η αξία του ομίλου Grimaldi είναι 1,495 δισεκατομμύρια δολάρια και της Grandi Navi Veloci 1,214 δισ. δολάρια, οι οποίες καταλαμβάνουν την πρώτη και την τέταρτη θέση στις δέκα πρώτες ναυτιλιακές εταιρείες. Οι δύο εταιρείες είναι ιταλικών συμφερόντων.
Δεύτερη εταιρεία σε αξία είναι η Tallink με 1,310 δισ. και τρίτη, η Stena με 1,271 δισ.δολάρια.
Η έκθεση περιέχει επίσης γενικές αναφορές της ισχύος του παγκόσμιου στόλου ανά μέγεθος, χωρητικότητα και ηλικία:
Επίσης, σύμφωνα με τη μελέτη, συνολικά 35 πλοία βρίσκονται στο παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών πορθμείων, συνολικής αξίας 5,26 δισεκατομμυρίων δολαρίων και το πιο ακριβότερο πλοίο είναι το MyStar της Tallink Group, που η αξία του προσεγγίζει τα 285 εκατομμύρια δολάρια.
Σχολιάζοντας την εκτόξευση της αξίας των πλοίων, ο επικεφαλής της VesselsValue των πορθμείων, επισήμανε: «Οι τιμές των περιουσιακών στοιχείων για την κατηγορία ropax και για τα κρουαζιερόπλοια έχουν διατηρηθεί σε υψηλά επίπεδα μέχρι τώρα. Στο μέλλον, οι αξίες θα τεθούν υπό αυξημένη πίεση και θα ελέγχονται περισσότερο καθώς εισερχόμαστε σε μια νέα πράσινη εποχή για τη ναυτιλία, επικρατώντας ένα διαρκές προσκήνιο στην ενεργειακή απόδοση.
Όσον αφορά την ελληνική πραγματικότητα, επισημαίνεται:
«Οι πρόσφατες εξελίξεις εξαγοράς της ΑΝΕΚ και οι ρυθμίσεις για την Attica ως τον μεγαλύτερο πλοιοκτήτη στον ελληνικό ακτοπλοϊκό τομέα, δείχνουν ότι οι νέοι επενδυτές εισέρχονται στην αγορά εξοικειωμένοι με τα καθημερινά μοντέλα αποτίμησης, φέρνοντας μαζί τους νέες ιδέες και προσδοκίες».
Εκτιμάται ότι η συνολική αξία των επιβατηγών οχηματαγωγών πλοίων ανέρχεται σε 24,49 δισεκατομμύρια δολάρια στις 2 Ιανουαρίου, σε ένα σύνολο 482 πλοίων.
Τα στοιχεία της έκθεσης δείχνουν ότι η Ιταλία είναι η κορυφαία πλοιοκτήτρια χώρα με βάση την αξία των πλοίων, με συνολικά λίγο πάνω από 4 δισεκατομμύρια δολάρια, ακολουθούμενη από την Κίνα με 2,60 δισεκατομμύρια δολάρια.
Ο Όμιλος Grimaldi είναι ο κορυφαίος ιδιοκτήτης σε αξία, με αξία ενεργητικού 1,49 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ. Στην τρίτη θέση βρίσκεται ο Όμιλος Stena.
Το ηλικιακό προφίλ του παγκόσμιου στόλου δείχνει ότι ο μεγαλύτερος αριθμός σκαφών, 71, είναι ηλικίας μεταξύ 20-24 ετών, 65 είναι μεταξύ 25-29 και 48 μεταξύ 30-34 ετών. Στη νεότερη πλευρά, τα 62 πλοία είναι μεταξύ 0 και 4 ετών.
Το μέγεθος του στόλου αυξήθηκε σταδιακά τα τελευταία 10 χρόνια, με συνολική δυναμικότητα από 731.227 επιβάτες, 522.299 γραμμικά μέτρα για αυτοκίνητα και 11,43 εκατομμύρια gt, σε 831.228 επιβάτες, 547.213 μέτρα λωρίδας και 12,65 εκατομμύρια gt το 2022.
Διαβάστε επίσης:
Attica Group: Πάρτι διαρκείας στη μετοχή, νέες εξελίξεις στο πρώτο τρίμηνο του 2023
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike