ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο Συμεών Παληός, με τολμηρές αποφάσεις, σταδιακά παραχωρεί το τιμόνι των εισηγμένων ναυτιλιακών εταιρειών στις δύο θυγατέρες του: Στη Σεμίραμις και στην Αλίκη. Η οικογένεια Παληού είναι από τις παλαιότερες παραδοσιακές ναυτιλιακές φαμίλιες που επί δεκαετίες που πρωταγωνιστούν αθόρυβα στις επιχειρήσεις στη θάλασσα.
Οι τρεις εισηγμένες εταιρείες στις οποίες συμμετέχει η οικογένεια του Σίμου Παληού διαθέτουν συνολικά 43 πλοία και η συνολική τους χωρητικότητα υπερβαίνει τα 5,3 εκατομμύρια dwt.
Η Diana Shipping Inc., στην οποία σημαντικό και αποφασιστικό ρόλο έχει η Σεμίραμις Παληού, διαχειρίζεται πλοία ξηρού χύδην φορτίου. Σήμερα, ο στόλος της εταιρείας αποτελείται από 33 πλοία ξηρού χύδην φορτίου (4 Newcastlemax, 11 Capesize, 5 Post-Panamax, 5 Kamsarmax και 8 Panamax). Η εταιρεία αναμένει επίσης να παραλάβει ένα πλοίο ξηρού χύδην φορτίου Kamsarmax και ένα πλοίο ξηρού φορτίου Capesize νεότευκτο έως τα τέλη Φεβρουαρίου 2022 και έως το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2022, αντίστοιχα.
Η Ocean Pal Inc. διαθέτει τρία Bulk Carriers και διευθύνεται από την Σεμίραμις Παληού.
Την εισηγμένη εταιρεία Performance Shipping διευθύνει η Αλίκη Παληού και διαχειρίζεται πέντε δεξαμενόπλοια.
Η οικογένεια Παληού ασχολείται με την ναυτιλία πάνω από δύο αιώνες και ο σημερινός τιμονιέρης της είναι ο Σίμος Παληός, που είναι γιος του Παντελή Παληού και γεννήθηκε το 1941 στη Χίο. Οι ναυτικές ρίζες του συνδέονται με τις οικογένειες Παληού, Κολάκη και Μαργαρώνη. Ο Συμεών Παληός, αποφοίτησε από το ιστορικό γυμνάσιο Αρρένων Χίου και στη συνέχεια σπούδασε μηχανολογία και ναυπηγική στο Πανεπιστήμιο του Durham στη βορειοανατολική Αγγλία.
Το 1972 ίδρυσε την Diana Shipping Inc., με βαπόρια από δεύτερο χέρι, τα οποία αγοράζονταν συνεταιρικά με φίλους, με συγγενείς. Η ανοδική εξέλιξη της εταιρείας επέτρεψε στην Diana Shipping Inc., να κάνει το μεγάλο άλμα στο Χρηματιστήριο και από το 2005 μέχρι και σήμερα, οι μετοχές της διαπραγματεύονται δημόσια μέσω του Χρηματιστηρίου της Νέας Υόρκης.
Η οικογένεια Παληού δεν είχε μόνο παρουσία στη Χίο, αλλά είχε και στην Αθήνα. Μάλιστα, ο πρόγονος του Συμεών Παληού, Αντώνης Παληός αγόρασε στις αρχές του 20ου αιώνα το Παλατάκι, ένα αρχιτεκτονικό κόσμημα που βρίσκεται στο Χαϊδάρι. Μάλιστα, ο Αντώνης Παληός ανακαίνισε το Παλατάκι και τότε έγιναν και οι οροφογραφίες των αιθουσών, όπως και η επιγραφή «Κρείσσον Φθόνος Οικτιρμού», που σημαίνει «Καλύτερα να σε ζηλεύουν παρά να σε λυπούνται», επάνω από το τζάκι της κεντρικής αίθουσας του πρώτου ορόφου.
Ο Χιώτης Αντώνιος Παληός (1870– 1919) ήταν ένας διακεκριμένος Έλληνας εφοπλιστής. Ίδρυσε την Ανώνυμη Ελληνική Εταιρεία Θαλάσσιων Επιχειρήσεων, η οποία διέθετε τριάντα πλοία και διαδραμάτισε εξέχοντα ρόλο στη ναυτική ιστορία Ελλάδας, στις αρχές του 20ού αιώνα. .
Ο Συμεών Παληός
Ο Συμεών Παληός, θήτευσε στην θέση του προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου από τις 13 Ιανουαρίου 2010 και ως Διευθύνων Σύμβουλος από τον Ιανουάριο του 2010 έως τον Οκτώβριο του 2020. Έχει επίσης υπηρετήσει σε ανώτερες θέσεις στην Diana Shipping Inc., συμπεριλαμβανομένου του Διευθύνοντος Συμβούλου από τις 21 Φεβρουαρίου, 2005, έως την 1η Μαρτίου 2020, και ως Διευθυντής από τις 9 Μαρτίου 1999 , υπηρετώντας ως Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου από τις 21 Φεβρουαρίου 2005.
Ο Σ. Παληός ήταν επίσης πρόεδρος της Diana Shipping Services SA. και πριν από τις 12 Νοεμβρίου 2004, ο Α. Παληός ήταν Διευθύνων Σύμβουλος της Diana Shipping Agencies SA. Από το 1972, όταν ίδρυσε την Diana Shipping Agencies SA, ο Σ. Παληός είχε συνολικά ευθύνη για τις δραστηριότητές της εταιρείας.
Ο Σ. Παληός έχει εμπειρία στον ναυτιλιακό κλάδο από το 1969 και εξειδίκευση σε τεχνικά και λειτουργικά θέματα. Έχει υπηρετήσει ως σημαιοφόρος στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό για την επιθεώρηση επιβατηγών σκαφών για λογαριασμό του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και έχει τα προσόντα του ναυπηγού και μηχανικού.
Ο Σ. Παληός είναι μέλος διάφορων κορυφαίων νηογνωμόνων παγκοσμίως και είναι μέλος του διοικητικού συμβουλίου της United Kingdom Freight Demurrage and Defense Association Limited. Από τις 7 Οκτωβρίου 2015, ο Σ. Παληός είναι Πρόεδρος του Συλλόγου «Ίδρυμα Φίλων Βιοϊατρικών Ερευνών, Ακαδημία Αθηνών». Είναι κάτοχος πτυχίου στη Ναυτική Μηχανική από το Πανεπιστήμιο Durham.
Η Σεμίραμις Παληού
Η Σεμίραμις Παλιού, η οποία σήμερα είναι και πρόεδρος της HELMEPA, ηγείται της εισηγμένης εταιρείας Diana Shipping. Με σπουδές υψηλού επιπέδου, απέκτησε πτυχίο μηχανολογίας από το Imperial College του Λονδίνου και MSc στη Ναυπηγική από το University College του Λονδίνου. Επίσης, παρακολούθησε σεμινάρια εξειδικευμένα στα Οικονομικά και σε θέματα Ηγεσίας στο Harvard Business School.
Τον Μάρτιο του 2015 μπήκε στο διοικητικό συμβούλιο της Diana Shipping, ενώ τον Αύγουστο του 2018 ανέλαβε Chief Operating Officer και από τον Οκτώβριο του 2019 έγινε αναπληρώτρια CEO.
Επισημαίνεται ότι από το 1996 μέχρι και το 1998 εργάστηκε στο Lloyd’s Register, ως ασκούμενη επιθεωρήτρια πλοίων, ενώ στη συνέχεια, εντάχθηκε στις οικογενειακές ναυτιλιακές επιχειρήσεις και ειδικότερα στην Diana Shipping Agencies, για δέκα περίπου χρόνια.
Η πολυετής εμπειρία της στη ναυτιλία την ώθησε να κλείσει ιδιαίτερα συμφέρουσες ναυλώσεις για τα πλοία της εταιρείας.
Υπενθυμίζεται ότι τον Ιούνιο του 2020 η Σεμίραμις Παληού διαδέχθηκε τον πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου της Ελληνικής Ένωσης Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος – HELMEPA, Γεώργιο Γράτσο και εξελέγη πρώτη γυναίκα πρόεδρος της HELMEPA.
Η Σεμίραμις Παλιού είναι Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου και της Εκτελεστικής Επιτροπής της OceanPal Inc. από τον Νοέμβριο του 2021. Από τον Νοέμβριο του 2018 έως τον Φεβρουάριο του 2020, η Σ. Παλιού υπηρέτησε επίσης ως Chief Operating Officer της Performance Shipping Inc. Η Σεμίραμις Παλιού ολοκλήρωσε μαθήματα στα «Οικονομικά για Ανώτατα Στελέχη», στην «Ανάπτυξη Ηγετών» και πήρε ένα πιστοποιητικό στο πρόγραμμα «Βιώσιμη Επιχειρηματική Στρατηγική», όλα από το Harvard Business School.
Είναι Αντιπρόεδρος της ελληνικής επιτροπής της Det Norske Veritas, μέλος της ελληνικής επιτροπής του Nippon Kaiji Kyokai και μέλος της ελληνικής επιτροπής του Bureau Veritas. Από τον Ιούνιο του 2021 υπηρετεί ως Αντιπρόεδρος της INTERMEPA. Επίσης, είναι μέλος του διοικητικού συμβουλίου της United Kingdom Mutual Steam Ship Assurance Association (Europe) Limited από τον Νοέμβριο του 2020.
Η Αλίκη Παληού
Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν, τον επόμενο μήνα Φεβρουάριο, η γενική συνέλευση των μετόχων της Performance Shipping Inc. θα μειώσει τον αριθμό των συμβούλων από επτά μέλη σε πέντε και θα εκλέξει την Αλίκη Παληού, τον σύζυγό της, Ανδρέα Μιχαλόπουλο και τους Άλεξ Παπαγεωργίου, Μιχάλη Μπουτάρη και Loïsa Ranunkel.
Η Αλίκη Παληού, που σήμερα είναι μη εκτελεστικό μέλος του διοικητικού συμβουλίου, ενώ ο σύζυγος της Ανδρέας Μιχαλόπουλος ήδη έχει αναλάβει διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, έχει εργαστεί ως Διευθύντρια της εταιρείας από τον Φεβρουάριο του 2020. Επίσης, έχει διατελέσει Διευθύντρια, Αντιπρόεδρος και Ταμίας της Unitized Ocean Transport Limited από τον Ιανουάριο του 2020.
Από το 2010 έως το 2015 εργάστηκε ως Διευθύντρια και Ταμίας της Alpha Sigma Shipping Corp. Η Αλίκη Παλιού σπούδασε Θεατρικές Σπουδές στο Πανεπιστήμιο του Κεντ στο Καντέρμπουρυ του Ηνωμένου Βασιλείου και απέκτησε μεταπτυχιακό στη Σκηνογραφία στο Central Saint Martins School of Art and Design στο Λονδίνο, Ηνωμένο Βασίλειο.
Το 2005 αποφοίτησε με άριστα από την Σχολή Καλών Τεχνών στην Αθήνα. Είναι κόρη του Συμεών Παλιού, του Προέδρου και είναι παντρεμένη με τον Ανδρέα Μιχαλόπουλο.
Επισημαίνεται ότι τα πλοία της απασχολούνται κυρίως σε βραχυπρόθεσμες ναυλώσεις με κορυφαίες εταιρείες ενέργειας και μεταφορείς. Από τις 15 Δεκεμβρίου 2020, η εταιρεία κατέχει και διαχειρίζεται πέντε δεξαμενόπλοια.
Μέσα στους στόχους της εταιρείας είναι η στρατηγική διαχείριση, που περιλαμβάνει επίσης, μεταξύ άλλων, τον εντοπισμό, την αγορά, τη χρηματοδότηση και την πώληση πλοίων, καθώς η εμπειρία, η τεχνογνωσία και η φήμη της ομάδας διαχείρισης της εταιρείας στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία ενισχύουν την αξία των μετόχων, παρέχοντας ευκαιρίες προμήθειας για αγορές και πωλήσεις πλοίων, εξαγορές νεότευκτων, ναυλώσεις και συμφωνίες χρηματοδότησης.
Διαβάστε επίσης:
Με κέρδη – ρεκόρ από πώληση πλοίων η Ευγενία Ανδριανοπούλου, ο Ιωάννης Κούστας και ο Νίκος Τσάκος – Συνολικά 1,4 δισ. δολάρια οι υπεραξίες για τους Έλληνες εφοπλιστές
Κρουαζιέρα: Θετικές οι προοπτικές για το 2022 – 750 δολάρια η δαπάνη κάθε τουρίστα
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μελόνι: Τα σημεία εκκίνησής μας είναι διαφορετικά, πρέπει να συναντηθούμε στα μισά του δρόμου
- ΔΕΗ: Γιατί οι αναλυτές την τοποθετούν στις κορυφαίες επιλογές τους το 2025
- FT: Γιατί το Κατάρ απειλεί να σταματήσει τις πωλήσεις φυσικού αερίου στην Ευρώπη
- FT-Σύμβουλοι Τραμπ: Αποχώρηση από τον ΠΟΥ «από την πρώτη μέρα»