Η Hyundai Heavy Industries γνωστοποίησε την πρόθεση της να αμφισβητήσει την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που έλαβε στις αρχές του έτους με την οποία «μπλόκαρε» τη σχεδιαζόμενη συγχώνευση της ναυπηγικής της δραστηριότητας της Daewoo Shipbuilding.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιβεβαίωσε στις αρχές Ιανουαρίου την αντίθεσή της στην προτεινόμενη εξαγορά της Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering από την Hyundai Heavy Industries, ανακοινώνοντας ότι είχε «απαγορέψει» στις ναυπηγικές εταιρείες της Νότιας Κορέας να ολοκληρώσουν τη διαδικασία συγχώνευσης βάσει του κανονισμού. ΕΕ για τις συγχωνεύσεις.

Οι Κορεάτες υποστηρίζουν ότι οι Βρυξέλλες δεν έχουν την εξουσία να αποτρέψουν την συγχώνευση της επιχείρησης, αλλά έχουν το δικαίωμα να επιβάλλουν δασμούς σε εταιρείες εμποδίζοντας, για παράδειγμα, τις συναλλαγές με ευρωπαϊκές εταιρείες.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση στήριξε την απόφασή της στις ανησυχίες της σχετικά με την διαμόρφωση ενός μονοπωλίου που θα επηρέαζε αρνητικά την ναυπηγική αγορά στην ευρωπαϊκή βιομηχανία γιατί δεν θα μπορούσαν οι ευρωπαϊκές εταιρείες να προσφέρουν ανταγωνιστικές τιμές.

«Πιστεύουμε ότι δεν είναι λογικό για την ΕΕ να κρίνει την υποτιθέμενη κυριαρχία της συγχωνευμένης οντότητας στην αγορά με βάση αποκλειστικά τα μερίδια αγοράς των δύο εταιρειών. Ως εκ τούτου, ζητάμε μια νέα δικαστική απόφαση για αυτό το θέμα», δήλωσε ένας αξιωματούχος του κορεάτικου ναυτιλιακού κολοσσού.

Η Korea Development Bank, η κορεατική κρατική τράπεζα, η οποία είναι ο κύριος πιστωτής της Daewoo , ανακοίνωσε ότι διερευνά «νέες εναλλακτικές λύσεις» για να εκχωρήσει το μερίδιο της ναυπηγικής εταιρείας. Σύμφωνα με τα κορεατικά μέσα ενημέρωσης, η τράπεζα αναζήτησε εγχώριους αγοραστές για να ολοκληρώσει την ιδιωτικοποίηση της εταιρείας. Πέρυσι, η τράπεζα επέβλεψε την πώληση μεσαίου μεγέθους ναυπηγείων, συμπεριλαμβανομένου του πρώην STX, σε νέους επενδυτικούς ομίλους.

Η Hyundai επισήμανε ότι θα αγόραζε μερίδιο 55,7% της Daewoo σε μια συναλλαγή 1,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων και θα λειτουργούσε το ναυπηγείο ως ανεξάρτητη επιχείρηση παράλληλα με τα ναυπηγεία Hyundai από την Korea Shipbuilding & Offshore Engineering.

Διαβάστε επίσης:

Η Levante Ferries φέρνει την «Κοντέσσα» στο Ιόνιο – Πρόκειται για το έκτο πλοίο της εταιρείας

Η είσοδος της MSC στον όμιλο MOBY ανατρέπει τους συσχετισμούς στην ακτοπλοΐα της Ιταλίας, της Μεσογείου και ίσως και της Ελλάδας