Οι Έλληνες εφοπλιστές, μέσα στην προσεχή τετραετία 2024 -2027, θα παραλάβουν συνολικά 373 πράσινα πλοία, ενώ όλες οι ενδείξεις και οι πληροφορίες, από ναυλομεσιτικές πηγές, συγκλίνουν στο συμπέρασμα, ότι οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων θα αυξηθούν σημαντικά τις επόμενες εβδομάδες.

Επισημαίνεται ότι η υπό ναυπήγηση χωρητικότητα των Ελλήνων εφοπλιστών ανέρχεται σήμερα σε 33.143.130 dwt.

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι αρκετοί “Greeks” έχουν παραγγείλει δεξαμενόπλοια μεταφοράς αμμωνίας και φυσικού αερίου. Όλα τα υπό κατασκευή πλοία είναι σχεδιασμένα να εκπέμπουν λιγότερους ρύπους.

Πρόσφατα, η πρόεδρος της Helmepa και της Intermepa Σεμίραμις Παληού και διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης ναυτιλιακής εταιρείας Diana Shipping, δήλωσε ότι η ναυτιλία χρειάζεται περίπου 1 τρισεκατομμύριο δολάρια έως το 2030 και 3,7 τρισεκατομμύρια δολάρια έως το 2050 για την μετάβαση της στην πράσινη ναυτιλία.

Η σημερινή αξία του ελληνόκτητου στόλου, σύμφωνα με στοιχεία του μηνός Φεβρουαρίου της Vesseles Value, ανέρχεται στα 169,39 δισ. δολάρια

Ο Γιώργος Προκοπίου, σύμφωνα με όλα τα διαθέσιμα στοιχεία, ναυπηγεί τριάντα πλοία, που η συνολική τους αξία υπερβαίνει τα 2 δισεκατομμύρια δολάρια. Ωστόσο, έγινε γνωστό, ότι όλα τα δεξαμενόπλοια θα λειτουργούν με συμβατικό καύσιμο. Η Dynacom Tankers Management, πρόσφατα ανέθεσε την κατασκευή δύο νεότευκτων πλοίων στα ναυπηγεία στη Yangzijiang Shipbuilding. Επίσης, ναυπηγεί δεκατέσσερα aframaxes και δύο VLCC 307.000 dwt στην DSIC Shanhaiguan Shipbuilding Industry Co. και δύο LR2 115.000 dwt και τέσσερα VLCC 320.000 dwt στο New Times.

Η Μαρία Ι. Αγγελικούση, με τις τρεις εταιρείες της: Maran Gas, Maran Tankers και Maran Dry, ναυπηγεί συνολικά είκοσι ένα πλοία, ενώ διαχειρίζεται ένα στόλο με 141 πλοία που η χωρητικότητα τους ανέρχεται στα 23.718.377 dwt.

Ο Πέτρος Παππάς της Star Bulk Carriers ναυπηγεί εννέα πλοία aframax και kamsarmax, από τα οποία τα τέσσερα θα τα παραλάβει μέσα στο τρέχον έτος, δύο το 2025 και άλλα τρία το 2026. Τα πλοία τα ναυπηγεί στο Qingdao και Tsuneishi.

Ο Νίκος Τσάκος, της Tanker Energy Navigation ναυπηγεί έξι πλοία, τα οποία θα παραλάβει την διετία 2025- 2026. Δύο πλοία είναι χωρητικότητας 154.350 dwt, δύο πλοία 157.000 dwt, δύο 50.000 dwt.

Η Άννα Α. Αγγελικούση, που διευθύνει την Alpha Bulker, μαζί με τα παιδιά της, Φραγκίσκο και Αντώνη Κανελλάκη, ναυπηγεί εννέα πλοία και διαχειρίζεται 36 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 4.866.503 dwt.

O Βαγγέλης Μαρινάκης, της Capital Group, έκλεισε παραγγελίες νεότευκτων πλοίων LNG, που η αξία τους υπερβαίνει τα 1,08 δισεκατομμύρια δολάρια. Ο ναυπηγικός όμιλος HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering Co της Νότιας Κορέας γνωστοποίησε την παραγγελία για τέσσερα νεότευκτα πλοία μεταφοράς LNG 174.000 cbm, αξίας 1,43 KRW ή 1,08 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Με αυτή την παραγγελία, η Capital Group ναυπηγεί στην HD KSOE συνολικά δεκατρία πλοία.

Τα εννέα πλοία είναι μεταφοράς φυσικού αερίου, είχαν παραγγελθεί από το 2021 έως τις αρχές του 2023. Πρόκειται να παραδοθούν από φέτος έως το 2027. Επισημαίνεται ότι η αξία του κάθε πλοίου ανέρχεται σε 270 εκατομμύρια δολάρια.

Επίσης, η Capital Gas Ship Management Corp του Βαγγέλη Μαρινάκη υπέγραψε συμφωνία με το ναυπηγείο Hyundai Mipo Dockyard της Νότιας Κορέας για τη ναυπήγηση δύο πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO2).

Το ναυπηγείο που εδρεύει στο Ulsan ναυπηγεί δύο πλοία, μεταφορικής ικανότητας 22.000 κυβικών μέτρων, αμμωνίας και LNG.

Η Αγγελική Φράγκου της Navios Maritime Partners παρήγγειλε δύο δεξαμενόπλοια MR2.

Τα πλοία, προβλέπεται να παραδοθούν από ναυπηγείο της Ιαπωνίας κατά το πρώτο εξάμηνο του 2027. Η αξία του κάθε πλοίου ανέρχεται σε 41,5 εκατομμύρια δολάρια. Επίσης, ναυπηγεί άλλα δύο πλοία

Ο Πόλυς Β. Χατζηιωάννου της Safe Bulkers, ναυπηγεί εννέα πλοία ξηρού φορτίου, από τα οποία τα έξι είναι Kamsarmax και τρία πλοία κατηγορίας Post-Panamax, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 0,8 εκατ. dwt.

Επίσης, ο αδελφός του, Νικόλαος Β. Χατζηιωάννου, με την εταιρεία του Alassia NewShips Management”, υπέγραψε συμφωνία με το ιαπωνικό ναυπηγείο Oshima για την κατασκευή ενός bulk carrier χωρητικότητας 82.000 dwt, το οποίο θα παραλάβει το 2025 και δύο bulk carriers χωρητικότητας 64.000 dwt έκαστο, τα οποία θα παραλάβει το 2024. Όλα τα πλοία θα κατασκευαστούν με προδιαγραφές Tier III για μειωμένες εκπομπές NOx και θα έχουν την καλύτερη δυνατή κατανάλωση. Ενώ όσον αφορά στις τιμές, αυτές δεν έχουν γίνει ακόμη ακόμη γνωστές.

Ο Κρίτων Λεντούδης, της Evaled Shipping, αύξησε τον αριθμό των νεότευκτων δεξαμενοπλοίων στο ναυπηγείο Yangzijiang Shipbuilding και ήδη ναυπηγεί έξι δεξαμενόπλοια σύγχρονης τεχνολογίας.

Ο Κώστας Δελαπόρτας της DryDel Shipping ναυπηγεί συνολικά εννέα πλοία. Τα τέσσερα πλοία τα κατασκευάζει στο ναυπηγείο Namura Shipbuilding και τα πλοία αυτά είναι χωρητικότητας 40.050 dwt το καθένα και θα παραληφθούν σταδιακά από το 2024.

Τα άλλα τρία πλοία, χωρητικότητας 63.300 dwt, το καθένα, ναυπηγούνται στο ναυπηγείο Tsuneishi Shipbuilding και έχουν σχεδιαστεί να παραδοθούν το 2025 και 2026. ΄Άλλα δύο πλοία ναυπηγούνται στο ναυπηγείο Oshima Shipyard.

Ο Πάρης Κασιδόκωστας – Λάτσης, της Latsco Shipping, έκλεισε πρόσφατα τη ναυπήγηση τεσσάρων δεξαμενόπλοιων LR2 στο ναυπηγείο Hyundai Mipo Dockyard στη Νότια Κορέα.

Στα υπό κατασκευή πλοία, χωρητικότητας 115.000 dwt θα τοποθετηθούν scrubber και θα παραδοθούν από τη θυγατρική της Hyundai Vietnam Shipbuilding από το τέταρτο τρίμηνο του 2026 έως το δεύτερο τρίμηνο του 2027. Το κάθε πλοίο είναι αξίας 69,6 εκατομμυρίων δολαρίων. Η Latsco έχει σήμερα υπό ναυπήγηση επτά πλοία, μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και VLGC. Με άλλα λόγια, συνολικά ναυπηγεί έντεκα πλοία.

Διαβάστε επίσης

Μην κατηγορείτε την Maxim: Φταίνε τα σχέδια του Χάρη Βαφειά για την μετοχή της C3is

Νέο πλοίο Newcastlemax για την οικογένεια Λυκιαρδόπουλου

Λέων Πατίτσας (Atlas Maritime): Ναυπηγεί 20 πλοία, αξίας 120 εκατ. το καθένα