Στην αναζήτηση δύο νεότευκτων τάνκερ τύπου MR βρίσκεται, σύμφωνα με πληροφορίες, ο ενεργειακός κολοσσός ExxonMobil. Ναυλομεσίτες αναφέρουν ότι η εταιρεία έχει πραγματοποιήσει επαφές με ιαπωνικά και νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία, με το ναυπηγείο Hyundai Mipo Dockyard (HMD), να κερδίζει έδαφος.

Η ExxonMobil αναζητά δύο πλοία χωρητικότητας 50,000-dwt, τα οποία θα είναι κατασκευασμένα με βάση τα πρότυπα εκπομπών Tier III του ΙΜΟ.

Στο μεταξύ, στελέχη των ναυπηγείων εκτιμούν ότι η εταιρεία δεν θα προχωρήσει σε παραγγελία για λογαριασμό της αλλά θα προτιμήσει να προχωρήσει σε ναύλωση.

Όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά, η ExxonMobil συνηθίζει να αναζητά στην αγορά ναυλώσεις «γυμνών» δεξαμενόπλοιων, ενώ έχει προχωρήσει σε ανάλογες συνεργασίες με ελληνικών συμφερόντων εταιρείες.

Μεταξύ άλλων, συμφωνία ναύλωσης επταετούς διάρκειας για το πλοίο Olympic Lady (χωρητικότητας 300.000-dwt και κατασκευής 2017) έχει κλείσει με τη ναυτιλιακή Olympic Shipping and Management του Ιδρύματος Ωνάση.  Επίσης και ο Γιάννης Αγγελικούσης, ο οποίος διαθέτει το μεγαλύτερο στόλο δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού πετρελαίου, διατηρεί στενή συνεργασία με τον ενεργειακό κολοσσό.

Στην περίπτωση που τελικά η ExxonMobil προχωρήσει στην παραγγελία, τα νέα πλοία αναμένεται να παραδοθούν στο τέλος του 2020 με αρχές του 2021.

Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι κατά τις τελευταίες εβδομάδες, έχουν δοθεί αρκετές παραγγελίες για τάνκερ τύπου MR. Όπως έχει γίνει γνωστό, συμφωνία για την κατασκευή τεσσάρων δεξαμενόπλοιων τύπου MR υπέγραψε η Central Group, συμφερόντων του εφοπλιστή Ευάγγελου Πιστιόλη με το ναυπηγείο Hyundai Mipo Dockyard (HMD).

Στο ίδιο ναυπηγείο παραγγελία για τέσσερα πλοία MR έχει δώσει και η ιαπωνική Meiji Shipping, ενώ η ρωσική Sovcomflot υπέγραψε για την κατασκευή τριών πλοίων στο ναυπηγείο Zvezda Shipbuilding. Τέλος, η Nanjing Tanker of China παρήγγειλε δύο τάνκερ χωρητικότητας 49,700-dwt, στο Guangzhou Shipyard International.

Σύμφωνα με τους αναλυτές, όσο πλησιάζουμε στο 2020, ημερομηνία εφαρμογής του κανονισμού IMO για το κατώτατο όριο του θείου, το ενδιαφέρον για MR τάνκερ αναμένεται να αυξηθεί λόγω της ζήτησης για πλοία που μπορούν να μεταβούν σε καθαρό καύσιμο.

Ο παγκόσμιος στόλος MR τάνκερ εκτιμάται ότι αυξήθηκε μόνο κατά 2,3% το 2018, έναντι αύξησης 3,3% το 2017.

ναυτιλία ναυλαγορά

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Γ. Μελισσανίδης: Η απροσδόκητη κίνηση της Aegean Shipping

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Μία ακόμη παγκόσμια πρωτιά για τον εφοπλιστή Γιάννη Αγγελικούση

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:   Τι δείχνει η περίπτωση της Toisa για τα πλοία OSV