Μια ευρύτερη σύγκρουση με το Ιράν θα ήταν αρνητική για τους περισσότερους τύπους πλοίων και για τις αγορές πετρελαίου γενικά, καθώς λιγότερα πλοία θα διέρχονται από τα στενά του Hormuz, αναφέρει σε ανάλυση της η VesselsValue.

Οι αναλυτές της εστιάζουν στα VLCCs, τα οποία μεταφέρουν τον μεγαλύτερο όγκο ακαθάριστων φορτίων από τον Περσικό Κόλπο. Τα τελευταία γεγονότα έχουν οδηγήσει σε αύξηση του κόστους υπό τον κίνδυνο πολέμου στην περιοχή, επιβαρύνοντας κατά κύριο λόγο τους ναυλωτές. Ωστόσο, οι εμπορικοί όροι θα αποτελέσουν αντικείμενο διαπραγμάτευσης κατά περίπτωση.  Παράλληλα οι επιθέσεις σε έμφορτα δεξαμενόπλοια που σημειώθηκαν αυτό το μήνα έχουν ως αποτέλεσμα της αύξηση των ασφαλίστρων κινδύνου καθώς αυξάνεται το συνολικό ρίσκο.

Σύμφωνα με την ανάλυση, ενδεχόμενη σύγκρουση θα προκαλέσει σημαντική αύξηση των εξαγωγών από άλλες βασικές χώρες παραγωγής πετρελαίου, οι οποίες μπορούν να μεταφέρουν τα προϊόντα τους δια θαλάσσης. Τα φορτία της Ερυθράς Θάλασσας θα αυξηθούν σχεδόν αμέσως, καθώς η Σαουδική Αραβία θα μεγιστοποιήσει τους όγκους των εξαγωγών που μπορεί να στείλει μέσω των λιμενικών της εγκαταστάσεων.

Επίσης, οι αμερικανικές εξαγωγές ακατέργαστου αργού πετρελαίου, θα αυξηθούν καθώς οι διαφορές των τιμών θα ενθαρρύνουν περισσότερο τις εξαγωγές. Μία πιθανή εξέλιξη θα ήταν η άμεση χαλάρωση των κυρώσεων της Βενεζουέλας,  έτσι ώστε το εμπόριο με Aframax στην Καραϊβική να ανακάμψει.

Αρκετοί Έλληνες εφοπλιστές έχουν, στην παρούσα φάση, δεξαμενόπλοια που βρίσκονται στην περιοχή της Μέσης Ανατολής. Η VesselsValue επεξεργάστηκε αναλυτικά στοιχεία για τον αριθμό των πλοίων αλλά και την αξία τους ανά εταιρεία. Ωστόσο, διευκρινίζει ότι δεν είναι γνωστός ο λόγος για τον οποίο κάθε τάνκερ βρίσκεται στη συγκεκριμένη περιοχή.

Η ναυτιλιακή New Shipping, του εφοπλιστή Αδαμάντιου Πολέμη έχει 13 πλοία στην περιοχή, όπως και η Eastern Mediterranean Maritime του Θανάση Μαρτίνου. Ακολουθεί η Fairdeal Group Management S.A. με 1ο πλοία, η Evalend Shipping του Κρίτωνα Λεντούδη με 9 και η Coral Shipping επίσης με 9 πλοία.

Από πλευράς αξίας, η GasLog του Πήτερ Λιβανού έχει στη Μέση Ανατολή 2 πλοία, ωστόσο η αξία τους ανέρχεται στα 304,3 εκατ. δολάρια. Ακολουθούν η Dynacom Tankers του Γιώργου Προκοπίου με 8 πλοία αξίας 283,6 εκατ. δολαρίων, η Danaos Shipping συμφερόντων του Γιάννη Κούστα με 4 πλοία αξίας 280,6 εκατ. δολαρίων και η Maran Tankers του Γιάννη Αγγελικούση, με 8 δεξαμενόπλοια αξίας 227,6 εκατ. δολαρίων.