ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, ο γνωστός εφοπλιστής προχώρησε στην πώληση φορτηγού πλοίου που είχε αγοράσει πριν από περίπου 2,5 μήνες, εκμεταλλευόμενος την άνοδο των τιμών και ενισχύοντας τη θέση του ως ένας από τους επιτυχημένους «παίχτες» της ναυτιλιακής αγοράς.
Πρόκειται για το χωρητικότητας 177.500-dwt bulker Aristofanis I (κατασκευής 2005), το οποίο πούλησε σε ναυτιλιακή της Νοτίου Κορέας έναντι 16,5 εκατ. δολαρίων.
Το συγκεκριμένο capesize είχε εξαγοράσει η Capital Maritime τον Ιούλιο από την ιαπωνική Sanko Steamship έναντι 14,5 εκατ. δολαρίων.
Η προηγούμενη ονομασία του πλοίου, που έχει κατασκευαστεί στο ναυπηγείο Mitsui, ήταν Euro Fortune και στις αρχές Σεπτεμβρίου, όταν εντάχθηκε στο στόλο της ελληνικής ναυτιλιακής, μετονομάστηκε σε Aristofanis I.
Όπως αναφέρουν αναλυτές της Clarksons, οι μέσες τιμές στα μεταχειρισμένα capesize έχουν μεταβληθεί ελάχιστα από τον Ιούνιο. Οι δυνητικοί αγοραστές εξακολουθούν να ανησυχούν ότι το ράλι θα έχει περιορισμένη διάρκεια, καθώς μακροπρόθεσμοι παράγοντες, όπως οι ανησυχίες για την επικείμενη ύφεση σε μεγάλα κράτη της Δύσης, αντισταθμίζουν τις θετικές βραχυπρόθεσμες εξελίξεις, συμπεριλαμβανομένης της απόσυρσης των πλοίων για την εγκατάσταση scrubbers.
Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Βαγγέλης Μαρινάκης εκμεταλλεύεται τις αυξομειώσεις των τιμών των πλοίων για να αποκομίσει γρήγορα κέρδη. Τον περασμένο Μάρτιο είναι πραγματοποιήσει ανάλογη κίνηση και στην αγορά των τάνκερ.
Συγκεκριμένα, η Capital πούλησε το χωρητικότητας 106,000-dwt δεξαμενόπλοιο τύπου aframax, Agrios (κατασκευής 2005) στην τιμή των 16 εκατ. δολαρίων, το οποίο είχε εξαγοράσει τον Οκτώβριο 2018 από την TCC Group, με την ονομασία CSK Shelton, καταβάλλοντας 13 εκατ. δολάρια.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα