Στη σημερινή συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) προβλέπεται να συζητηθούν διεξοδικά οι διευκρινίσεις που δόθηκαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχετικά με τη μεταφορά πετρελαίου και φυσικού αερίου από τα λιμάνια της Ρωσίας προς την Ευρώπη και τα άλλα λιμάνια της Ασίας και της Αφρικής.

Στα θέματα της ημερήσιας διάταξης περιλαμβάνονται επίσης και τα θέματα του Συνυποσχετικού, οι εξελίξεις στα ζητήματα της ναυτικής εκπαίδευσης, των ναυτεργατών, των συλλογικών συμβάσεων, συνάντηση με την ΠΑΣΕΝΤ το συλλογικό όργανο των υπαλλήλων ναυτιλιακών γραφείων, την ανέλκυση πλοίου από την Υεμένη ύστερα από αίτημα του υπουργείου Εξωτερικών.

Όσον αφορά τις μεταφορές ρωσικού πετρελαίου οι Έλληνες εφοπλιστές δέχονται κατά καιρούς επιθέσεις και υπάρχουν δημοσιεύματα και δηλώσεις που υποστηρίζουν ότι παραβιάζονται τα μέτρα που έχουν ληφθεί.

Υπενθυμίζεται ότι σε πρόσφατη έρευνα της ιαπωνικής οικονομικής εφημερίδας Nikkei Asia, διαπιστώθηκε ότι στους έξι μήνες που πέρασαν από την έναρξη της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, 41 πλοία πραγματοποίησαν μεταφορές πετρελαίου από πλοίο σε πλοίο στα ανοικτά των ακτών της Ελλάδας. Το πετρέλαιο που έφυγε από τη Ρωσία. Αργότερα έφτασε στα ευρωπαϊκά λιμάνια, αναφέρει χαρακτηριστικά η ιαπωνική εφημερίδα.

Επίσης, κατά τους πρώτους έξι μήνες του πολέμου, έως τις 22 Αυγούστου, η Nikkei επιβεβαίωσε 175 μεταφορές στα ανοικτά των ελληνικών ακτών με πετρελαιοφόρα που έφτασαν από τη Ρωσία. Υπήρχαν μόνο εννέα από αυτές τις μεταφορές την ίδια περίοδο πέρυσι. Τα στοιχεία που επικαλείται η Nikkei δείχνουν ότι η Ρωσία εξήγαγε 23,86 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου μέσω μεταφορών από πλοίο σε πλοίο στα ανοικτά των ελληνικών ακτών. Την ίδια περίοδο πέρυσι είχαν μεταφερθεί 4,34 εκατ. βαρέλια για παρόμοιες μεταφορές.

Ωστόσο, το ελληνικό Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής δήλωσε στη Nikkei: «Οι μεταφορές από πλοίο σε πλοίο, που πραγματοποιούνται σε διεθνή ύδατα, παρακολουθούνται από τις τοπικές λιμενικές αρχές μέσω του συστήματος AIS σε πραγματικό χρόνο. Σε περίπτωση παράβασης, όπως η είσοδος πλοίων στα ελληνικά χωρικά ύδατα, κινείται η διαδικασία για την επιβολή ποινικών κυρώσεων».

Επισημαίνεται όμως, ότι σε κάθε περίπτωση οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες κατηγορηματικά διαψεύδουν ότι συμμετέχουν στην καταστρατήγηση των μέτρων κατά της Ρωσίας, αντιθέτως δηλώνουν σε κάθε ευκαιρία ότι τα ελληνόκτητα πλοία εφοδιάζουν με πετρέλαιο και με φυσικό αέριο τις χώρες της Ευρώπης χωρίς να παραβιάζουν τις κυρώσεις.

Βέβαια, αρκετοί Έλληνες εφοπλιστές διατυπώνουν ευθέως την άποψη τους ότι υπάρχουν ασάφειες ως προς την εφαρμογή της διακοπής της μεταφοράς πετρελαιοειδών από τη Ρωσία προς την Ευρώπη ή άλλες χώρες.

Επίσης, με παρρησία οι Έλληνες εφοπλιστές εκφράζουν τον προβληματισμό τους και υποστηρίζουν ότι τα μέτρα κατά της Ρωσίας ζημιώνουν την οικονομία της Ευρώπης. Από τον περασμένο Ιούνιο μέχρι και σήμερα σε όλα τα συνέδρια που έχουν διεξαχθεί οι Έλληνες εφοπλιστές τονίζουν ότι «με τα μέτρα οι Ευρωπαίοι… πυροβολούν τα πόδια τους»!

Εξάλλου, στη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών θα συζητηθεί και το Συνυποσχετικό για τη φορολόγηση των Ελλήνων εφοπλιστών. Στην ημερήσια διάταξη αναγράφεται θέμα σχετικό με την τροποποίηση του. Τώρα, τι σημαίνει αυτό, σίγουρα θα δοθούν διευκρινίσεις στα μέλη του διοικητικού συμβουλίου και το χρονοδιάγραμμα για την υπογραφή του.

Τέλος, το διοικητικό συμβούλιο της ΕΕ θα ασχοληθεί με τα θέματα των ναυτεργατών, των συλλογικών συμβάσεων και της ναυτικής εκπαίδευσης.

Διαβάστε επίσης:

Με συνδρομή των Ελλήνων εφοπλιστών η απάντληση του πετρελαίου από το τάνκερ Safer στην Υεμένη