ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα τάνκερ παραγώγων MR αποτελούν τα… αγαπημένα πολλών Ελλήνων εφοπλιστών, όπως πιστοποιεί και η κίνηση της ναυτιλιακής Unibros Shipping, συμφερόντων του Κοσμά Μακρυγεώργου, να αποκτήσει δύο τέτοια πλοία.
Σύμφωνα με την Equasis, το πλοίο Cape Beale (χωρητικότητας 40.300 dwt, κατασκευής 2005) εντάχθηκε στον στόλο της Unibros στις 16 Απριλίου με το νέο του όνομα, Stellar. Το αδελφό του πλοίο Cape Brasilia (χωρητικότητας 40.300 dwt, κατασκευής 2006) φέρεται επίσης να έχει αποκτηθεί από την Unibros.
Αμφότερα τα πλοία ανήκαν προηγουμένως στην Konig & Cie, και αυτό από μόνο του αποτελούσε μία ένδειξη για ενδεχόμενη εμπλοκή της Unibros, καθώς και στο παρελθόν η ναυτιλιακή είχε αγοράσει τάνκερ MR από την ίδια εταιρεία, κάτω από άκρα μυστικότητα. Ήταν το 2017, όταν η Unibros είχε αγοράσει το τάνκερ Cape Bon (χωρητικότητας 40.300 dwt, κατασκευής 2003, μετονομάστηκε σε Vardar), ενώ ένα χρόνο μετά αγόρασε και το τάνκερ Cape Bird (χωρητικότητας 40.000 dwt, κατασκευής 2003, μετονομάστηκε σε Tornado).
Εφόσον επιβεβαιωθεί η απόκτηση και του δεύτερου πλοίου, ο στόλος της Unibros θα διαθέτει 12 τάνκερ, όταν πριν από τρία χρόνια είχε μόνο 5.
Σύμφωνα με το TradeWinds, εκτιμάται ότι περίπου 10 τάνκερ MR έχουν αγοραστεί φέτος από ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες, ένα στοιχείο που αντανακλά τη γενικότερη αισιοδοξία που επικρατεί στην αγορά των τάνκερ παραγώγων. Η αισιοδοξία αυτή αντανακλάται και στις τιμές ναύλωσης των τάνκερ MR: η μέση τιμή ναύλωσης ενός σύγχρονου τάνκερ MR για 12 μήνες έφτασε στα τέλη Μαρτίου σε υψηλό 2,5 ετών, ξεπερνώντας τα 14.000 δολάρια ημερησίως, σύμφωνα με την Clarksons.
Μεταξύ των ελληνικών ναυτιλιακών που είναι δραστήριες στην αγορά των μεταχειρισμένων τάνκερ MR είναι οι Avin International, Monte Nero Maritime και Roswell Tankers. Επίσης, ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες θέλουν την Cape Shipping να έχει αγοράσει από ιαπωνική εταιρεία το τάνκερ Queen Express (χωρητικότητας 46.000 dwt, κατασκευής 2009) έναντι 16,2 εκατ. δολαρίων, ενώ τον Φεβρουάριο η Falcon Navigation φέρεται να αγόρασε το Isola Bianca (χωρητικότητας 50.200 dwt, κατασκευής 2008) από την ιταλική Finaval έναντι 15,4 εκατ. δολαρίων. Λίγες εβδομάδες αργότερα, ναυλομεσίτες ανέφεραν ότι ελληνική εταιρεία αγνώστων λοιπών στοιχείων αγόρασε δύο αδελφά πλοία από εταιρεία του Ομάν έναντι 15 εκατ. δολαρίων.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Σχεδόν 1 δισ. δολάρια έχουν ξοδέψει οι Έλληνες εφοπλιστές για τάνκερ από τις αρχές του έτους. Οι αγοραστές
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Α. Κομνηνός: Οι έξυπνες κινήσεις που έφεραν κέρδη στο ταμείο της Horizon Tankers
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Χ. Μυλωνάς: Η στρατηγική κίνηση της Transmed Shipping
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας