Οι Έλληνες πλοιοκτήτες εξακολουθούν να κυριαρχούν στις διελεύσεις της διώρυγας του Σουέζ παρά την απειλή των επιθέσεων των Χούτι στα εμπορικά πλοία, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε η Veson Nautical.

Μεταξύ Δεκεμβρίου 2023 και Φεβρουαρίου 2024, το 20,37% (36,7 εκατ. gt) της ολικής χωρητικότητας που διήλθε από την πλωτή οδό αφορούσε ελληνόκτητα πλοία.

1

Στην δεύτερη θέση σε όρους gt (εσωτερικός όγκος του πλοίου) βρέθηκαν οι Κινέζοι πλοιοκτήτες με ποσοστό 16,8% (24,1 εκατ. gt) και ακολούθησαν οι Ιάπωνες με ποσοστό 13,8% της χωρητικότητας (16,57 εκατ. gt).

Η συνολική χωρητικότητα των πλοίων που διέσχισαν την Ερυθρά Θάλασσα τον Ιανουάριο 2023 σε σχέση με τον Νοέμβριο που ξεκίνησαν οι επιθέσεις στην εμπορική ναυτιλία ήταν σημαντικά υψηλότερη στα 213,3 εκατομμύρια gt, αλλά οι τρεις μεγαλύτεροι χρήστες της πλωτής οδού, Ελλάδα, Κίνα και Ιαπωνία παρέμειναν αμετάβλητοι, σύμφωνα με στοιχεία της Veson.

Τα ελληνικά και κινεζικά πλοία από πλευράς χωρητικότητας ήταν οι δύο μεγαλύτεροι χρήστες της Ερυθράς Θάλασσας μεταξύ Δεκεμβρίου 2023 και Φεβρουαρίου 2024 με 18,3% (33 εκατ. gt) και 8,75% (15,8 εκατ. gt) της ολικής χωρητικότητας που διέρχεται από την πλωτή οδό, αντίστοιχα.

Στην τρίτη θέση ήταν τα γαλλικά πλοία με ποσοστό 6,33% και ακολούθησαν τα πλοία ιδιοκτησίας Σιγκαπούρης με ποσοστό 5,8% και της Δανίας με 5,25%.

Την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2023, πριν από την έναρξη των επιθέσεων, η σύνθεση των πλοίων που περνούσαν από την Ερυθρά Θάλασσα ήταν, με εξαίρεση την Ελλάδα, σημαντικά διαφορετική, σύμφωνα με τον Veson.

Η Ελλάδα ήταν στην κορυφή με το 13,76% της συνολικής ολικής χωρητικότητας που διέσχισε την πλωτή οδό. Ωστόσο, η Ελβετία ήταν ο δεύτερος μεγαλύτερος χρήστης με 10,29%, ακολουθούμενη από τη Δανία με 7,53%.

Η Σιγκαπούρη και την Κίνα ήταν στην τέταρτη και πέμπτη θέση με 7,26% και 6,95% αντίστοιχα.

Από τις 19 Νοεμβρίου 2023, οι Χούτι έχουν πραγματοποιήσει τουλάχιστον 48 επιθέσεις εναντίον εμπορικών πλοίων και πλοίων του πολεμικού ναυτικού μέσα και γύρω από την Ερυθρά Θάλασσα, σύμφωνα με την κυβέρνηση των ΗΠΑ.

Αρκετά ελληνόκτητα πλοία έχουν χτυπηθεί στα ανοιχτά της Υεμένης από τον Νοέμβριο, με υλικές ζημιές αλλά χωρίς θύματα. Αυτό ώθησε αρκετούς ισχυρούς Έλληνες πλοιοκτήτες να αποφύγουν τη συγκεκριμένη διαδρομή.

Διαβάστε ακόμη:

Τρίτη δύναμη παγκοσμίως σε αξία στόλου η Ελλάδα με 169 δισ. δολ. – Πρώτη σε αξία τάνκερ

«Ασπίδες»: Απέπλευσε η φρεγάτα Ύδρα για την Ερυθρά Θάλασσα

Βρετανία: Προβλήματα από τις επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα για το 55% των εξαγωγέων