Ο απολογισμός των Ελλήνων εφοπλιστών στο επτάμηνο του τρέχοντος έτους είναι ιδιαίτερα αποδοτικός, δεδομένου ότι:

Οι παραγγελίες που έχουν δώσει οι Έλληνες πλοιοκτήτες στα Ναυπηγεία για νεότευκτα πλοία ανέρχονται σε 173 πλοία, από τα 104 πλοία που ήταν το προηγούμενο έτος.

1

Τα υπό ναυπήγηση πλοίων αντιστοιχούν σε 17,3 εκατομμύρια dwt.

Πάνω από το ένα τρίτο των πετρελαιοφόρων και σχεδόν ένα στα έξι πλοία μεταφοράς LNG, που ναυπηγούνται αυτή τη στιγμή στον κόσμο, θα παραδοθούν σε Έλληνες πλοιοκτήτες.

Αγόρασαν, σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied, 178 πλοία, από «δεύτερο χέρι», που η συνολική τους αξία υπερβαίνει τα 3.786 δισ. δολάρια.

Αναλυτικότερα πρόσθεσαν στον στόλο τους 70 φορτηγά πλοία, 45 δεξαμενόπλοια, 17 πλοία μεταφοράς κοντέινερ και 5 μεταφοράς gas. Τα αντίστοιχα ποσά που πλήρωσαν 1.903 δισ. δολάρια, 1.814 δισ.δολάρια, 55 εκατ. δολάρια και 9,1 εκατ. δολάρια.

Επίσης, οι Έλληνες εφοπλιστές πούλησαν συνολικά 141 πλοία και εισέπραξαν 3.068 δισ. δολάρια.

Τόσο στις αγορές όσο και στις πωλήσεις πλοίων, οι Έλληνες εφοπλιστές είναι πρώτοι, όπως και στις διαλύσεις που οδήγησαν στα Διαλυτήρια 13 πλοία.

Επισημαίνεται ότι στις αγορές πλοίων, δεύτεροι έρχονται οι Κινέζοι με 139 πλοία, οι Ελβετοί με 39, οι της Σιγκαπούρης με 36 πλοία, οι Τούρκοι με 35 πλοία, οι Γερμανοί με 30, οι εφοπλιστές της Μέσης Ανατολής με 21 πλοία, οι Ιταλοί με 15, οι Ινδονήσιοι με 14, οι Βιετναμέζοι με 14 και από διάφορες χώρες 632 πλοία. Συνολικά αγοράστηκαν 1.155 πλοία που η αξία τους ανέρχεται σε 24.871,4 δισ. δολάρια.

Τέλος, στα Διαλυτήρια, στο επτάμηνο διαλύθηκαν 311 πλοία. Στο Μπαγκλαντές οδηγήθηκαν 67 πλοία, στις Ινδίες 66, στην Τουρκία 38, στο Πακιστάν 28.

Διαβάστε επίσης:

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Οι Έλληνες εφοπλιστές ναυπηγούν 173 πλοία φιλικά προς το περιβάλλον

Diana Shipping: Εξασφάλισε έσοδα 6,16 εκατ. δολ. – Κέρδη 35,6 εκατ. δολ. στο β’ τρίμηνο

Γκριμάλντι: Διαθέτουμε στόλο σύγχρονο, αποδοτικό και βιώσιμο – Στη Νάπολη το νεότευκτο υβριδικό Eco Adriatica