ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Μάλιστα, ακόμα και εφοπλιστές που μέχρι πρότινος δεν ασχολούνταν με τον συγκεκριμένο κλάδο της ναυτιλίας, τώρα μπαίνουν σε αυτόν, ελπίζοντας να επωφεληθούν από τις συνθήκες στην αγορά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, ο Βασίλης Μπουλιέρης, ο οποίος επιβεβαίωσε πως τον Δεκέμβριο απέκτησε το πρώτο του supramax, το JPO Dorado (χωρητικότητας 56.700 dwt, κατασκευής 2009, μετονομάστηκε σε Breeze), από την Oldmann Schiffahrts. Tο πλοίο αυτό είναι το μεγαλύτερο που εντάσσεται στον στόλο της ναυτιλιακής Unit Maritime του Έλληνα εφοπλιστή στα σχεδόν 30 χρόνια ύπαρξής της, ενώ εκτιμάται ότι και μία άλλη εταιρεία συμφερόντων του Βασίλη Μπουλιέρη, η Val Enterprises, ενδιαφέρεται για να μπει στην αγορά των supramaxes.
Παράλληλα, μία λιγότερο γνωστή ελληνική ναυτιλιακή, η Sealestial Navigation, φέρεται να απέκτησε το πλοίο Millwall (χωρητικότητας 55.600 dwt, κατασκευής 2011, μετονομάστηκε σε Victorious) από τη γερμανική ER Schiffahrt έναντι 11,6 εκατ. δολαρίων περίπου, ανεβάζοντας σε 5 τα πλοία που διαχειρίζεται, μεταξύ των οποίων και ένα ακόμα supramax.
Πλοίο supramax αγόρασε και η Elios Navigation, που συνδέεται με τον εφοπλιστή Γιώργο Σκιαθίτη. Πρόκειται για το Maemi Spirit (χωρητικότητας 53.500 dwt, κατασκευής 2008, μετονομάστηκε σε Poseidon S.), που απέκτησε από την ιαπωνική Daebo έναντι 11 εκατ. δολαρίων περίπου.
Όμως και η Lion Bulk Carriers, την οποία διευθύνει ο Συνέσιος Λεοντιάδης, απέκτησε δύο supramaxes το 2018: στις αρχές της χρονιάς αγόρασε το Sage Pioneer (χωρητικότητας 55.300 dwt, κατασκευής 2008, μετονομάστηκε σε Sea Fortress) έναντι περίπου 14 εκατ. δολαρίων από την JP Morgan, ενώ το φθινόπωρο αγόρασε το Medi Firenze (χωρητικότητας 58.700 dwt, κατασκευής 2008, μετονομάστηκε σε Sea Bravery) έναντι 13,3 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με εκτιμήσεις.
Άγνωστος παραμένει εν τω μεταξύ ο Έλληνας εφοπλιστής που αγόρασε το πλοίο Luisia Colossus (χωρητικότητας 55.500 dwt, κατασκευής 2010) της K Line έναντι ποσού 14-15 εκατ. δολαρίων, με κάποιους ναυλομεσίτες που επικαλείται το TradeWinds να “δείχνουν” τη New Vision Shipping του Άρη Μπαταγιάννη.
Όμως αγορές supramaxes έκαναν και πιο γνωστές ελληνικές εταιρείες, όπως η AM Nomikos, που φέρεται να απέκτησε το πλοίο Indigo Evolution (χωρητικότητας 55.600 dwt, κατασκευής 2010, μετονομάστηκε σε Stilianos K) από ιαπωνική εταιρεία τον περασμένο Οκτώβριο, έναντι ποσού λίγο πάνω από τα 15 εκατ. δολάρια.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Handelsblatt: Οι Έλληνες εφοπλιστές επενδύουν δισεκατομμύρια στο LNG ποντάροντας σε μεγάλη άνοδο
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Οι εφοπλιστές που προχώρησαν τις ημέρες των εορτών σε επαναγορές μετοχών
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Clarksons Platou: Νέα εποχή για τις μετοχές των ναυτιλιακών το 2019
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΓΣΕΕ: 24ωρη απεργία την Τετάρτη – Πώς θα κινηθεί
- «Βιβλικά» Black Friday Deals: Φέρνει τα πάνω-κάτω με 85″ Samsung XXL Τηλεόραση στα 999 ευρώ
- Το Ίδρυμα Μποδοσάκη παρουσιάζει το Σχέδιο Δράσης για την Κοινωνία των Πολιτών στην Ελλάδα
- Flexopack: Σύμβαση για ομολογιακό δάνειο 20 εκ. ευρώ με κάλυψη από την Εθνική