ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Μια σειρά συμφωνιών που σε μεγάλο βαθμό δεν είχαν αναφερθεί έχουν συνάψει φέτος Έλληνες πλοιοκτήτες στην αγορά των μεταχειρισμένων handysize bulkers.
Η Lion Bulk Carriers του Συνέσιου Λεοντιάδη πούλησε το πλοίο Explorer (χωρητικότητας 28.400 dwt, κατασκευής 2012) στην Taylor Maritime, σε μια συμφωνία που πέρασε κάτω από τα ραντάρ, ενώ δεν έχουν προκύψει λεπτομέρειες σχετικά με το οικονομικό σκέλος της συμφωνίας.
Η Lion Bulk Carriers αγόρασε το πλοίο στα τέλη του 2016 έναντι 7,9 εκατ. δολαρίων. Το VesselsValue εκτιμά ότι αξίζει σήμερα περίπου 12,6 εκατομμύρια δολάρια. Σύμφωνα με την Equasis, το πλοίο βρίσκεται πλέον στον στόλο της ειδικευμένης στα handysizes Taylor Maritime, με την ονομασία Gold Dust.
H Lion Bulk Carriers έχει ήδη αντικαταστήσει το Explorer με ένα μεγαλύτερο πλοίο, το Sage Pioneer (χωρητικότητας 55.300 dwt, κατασκευής 2008), το οποίο μετονομάστηκε σε Sea Fortress. Το πλοίο αυτό είχε αναφερθεί ότι πωλήθηκε τον Ιανουάριο από την JP Morgan σε αγνώστων στοιχείων εταιρεία έναντι 14 εκατ. δολαρίων.
Όμως οι Έλληνες εφοπλιστές είναι δραστήριοι και ως αγοραστές.
Η μικρή ναυτιλιακή Atlantis Management, με επικεφαλής τον Μίνωα Αθανασόγλου, ήταν ιδιαίτερα δραστήρια, προσθέτοντας αθόρυβα τρία σκάφη σε ξεχωριστές συμφωνίες από το περασμένο καλοκαίρι, για να επεκτείνει τον στόλο της στα τέσσερα πλοία. Η πιο πρόσφατη προσθήκη, τον περασμένο μήνα, ήταν το Nord Seoul (χωρητικότητας 36.800 dwt, κατασκευής 2010), που μετονομάστηκε σε Atlantis Discovery. Το πλοίο αυτό αναφέρθηκε ότι πωλήθηκε από τη Norden το Μάρτιο έναντι 11 εκατ. δολαρίων.
Την εποχή εκείνη, η Atlantis είχε ήδη παραλάβει το Cielo di Venezia (χωρητικότητας 37.300 dwt, κατασκευής 2098), το οποίο μετονομάστηκε σε Atlantic Fortune μετά την απόκτηση του από ιαπωνική εταιρεία έναντι περίπου 10,9 εκατ. δολαρίων στο τέλος του περασμένου έτους.
Η Arion Shipping, μία άλλη μικρή ελληνική ναυτιλιακή, πρόσφατα παρέλαβε το πλοίο Zenith Explorer (χωρητικότητας 28.300 dwt,κατασκευής 2008, μετονομάστηκε σε Marika) μετά από συμφωνία τον Απρίλιο με την Sincere Industrial της Ταϊβάν ύψους περίπου 8,5 εκατ. δολαρίων.
Παράλληλα, ένα παραδοσιακό όνομα που κατά διαστήματα μπαινοβγαίνει στον ναυτιλιακό στίβο φαίνεται να κάνει μια ακόμα επιστροφή. Ο λόγος για τη Marcrecida Compania Naviera, η οποία εμφανίζεται ως ιδιοκτήτρια του πλοίου Zeus I (χωρητικότητας 27.300 dwt, κατασκευής 2009). Το πλοίο, που μετονομάστηκε σε Naftilos, αναφέρθηκε ότι πωλήθηκε στα τέλη του περασμένου έτους για 6,4 εκατομμύρια δολάρια. Φαίνεται όμως ότι δεν παραδόθηκε παρά στα τέλη Ιουνίου.
Η Marcrecida ιδρύθηκε το 1966, αλλά θεωρείτο ανενεργή εδώ και αρκετά χρόνια.
Εν τω μεταξύ, η ελληνική ναυτιλιακή Evalend Shipping αρνείται τις φήμες της αγοράς ότι έχει πουλήσει ένα handysize τριετίας. Οι φήμες οργιάζουν ότι η Evalend πούλησε το Evangelia L (χωρητικότητας 38,200 dwt, κατασκευής 2015) σε εταιρεία από τη Μέση Ανατολή έναντι περίπου 19 εκατ. δολαρίων. Ωστόσο, ο Κρίτων Λεντούδης, επικεφαλής τον Evalend, δήλωσε στο TradeWinds μέσω e-mail ότι οι φήμες δεν ευσταθούν, και μάλιστα το πλοίο δεν είναι καν προς πώληση.
Η Evalend απέκτησε το Evangelia L πριν από περισσότερα από τρία χρόνια από την Agriculture & Energy Carriers με έδρα τις Μπαχάμες, έναντι 22 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με αναφορές.