Τις απόψεις τους για την επιβολή ανώτατων ορίων για τις εκπομπές θείου από τα πλοία από την 1η Ιανουαρίου 2010 εξέφρασαν Έλληνες εφοπλιστές στο Capital Link Conference που πραγματοποιήθηκε στη Λευκωσία.

Μεγάλο μερίδιο ευθύνης για την πτωτική πορεία των ναυτιλιακών αγορών απέδωσε στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO) ο Ανδρέας Χατζηγιάννης, ιδιοκτήτης της Cyprus Sea Lines και της Hellenic Tankers και πρόεδρος της Κυπριακής Ένωσης Εφοπλιστών, κατηγορώντας τον για λανθασμένο σχεδιασμό πίσω από την ενεργοποίηση των ανώτατων ορίων για τις εκπομπές θείου από τα πλοία.

«Ο IMO έχει κάνει πολύ κακή δουλειά, είναι ντροπή», δήλωσε. Ο ίδιος σχολίασε πως ήταν «ανόητη και λανθασμένη» η κίνηση του IMO να επιβάλει το όριο εκπομπών θείου 0,5% προτού διασφαλίσει την υποχρεωτική παραγωγή συμβατών καυσίμων, χωρίς μία μεταβατική περίοδο. «Αυτό μετέτρεψε τη ναυτιλιακή αγορά σε ένα καζίνο», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο Ανδρέας Χατζηγιάννης εξέφρασε αμφιβολίες για το αν όντως θα εφαρμοστεί το μέτρο την 1η Ιανουαρίου. «Υπάρχουν υπερβολικά πολλές ασάφειες και υπερβολικά πολλές αβεβαιότητες. Κάποιοι θα χάσουν πολλά λεφτά, ή θα χάσουν όλη τους την αξιοπιστία… Είναι τόσο προφανές ότι όλο αυτό θα καταλήξει σε ένα χάλι και θα αναγκαστούν να τα πάρουν όλα πίσω», ανέφερε, ξεκαθαρίζοντας πως δεν επικρίνει συγκεκριμένα τα scrubbers ή το όριο εκπομπών, αλλά τον τρόπο με τον οποίο υλοποιείται το μέτρο.

Λιγότερο ανήσυχος για το νέο μέτρο εμφανίστηκε ο εφοπλιστής Πόλυς Χατζηιωάννου, ιδιοκτήτης της Safe Bulkers και αντιπρόεδρος της Κυπριακής Ένωσης Εφοπλιστών, εκτιμώντας πως δεν θα αλλάξει κάτι δραματικά για την εταιρεία του, η οποία έχει επενδύσει σε scrubbers. «Αντί να λαμβάνουμε τα καύσιμά μας σε 12 ώρες, θα τα παίρνουμε σε 24 ή σε 36 ώρες – δεν υπάρχει κάτι κακό σε αυτό», σχολίασε. Μάλιστα, ανέφερε με νόημα πως κάποιοι άρχισαν να ανησυχούν για τα scrubbers μόνο αφού είδαν ότι άργησαν να κάνουν τις κινήσεις τους και δεν μπόρεσαν να εξοπλίσουν εγκαίρως τα πλοία τους.

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο πρόεδρος της Safe Bulkers, Λουκάς Μπαρμπάρης, που σημείωσε: «Υπάρχουν μόνο δύο λόγοι που κάποιος δεν θα ήθελε να εγκαταστήσει scrubbers… Ο πρώτος είναι να μην έχει λεφτά. Ο δεύτερος θα μπορούσε να είναι ότι έχασε την ευκαιρία να τα εγξαταστήσει εγκαίρως». Η Safe Bulkers σχεδιάζει να εγκαταστήσει scrubbers στα μισά περίπου από τα 40 πλοία της, όπως αναφέρει το TradeWinds.

Επικριτικός απέναντι στους επικριτές των scrubbers εμφανίστηκε και ο διευθύνων σύμβουλος της Star Bulk Carriers, Πέτρος Παππάς, που θέλει να εγκαταστήσει scrubbers σχεδόν στο σύνολο του στόλου του, που περιλαμβάνει περίπου 100 πλοία. Μάλιστα, τους παρομοίασε με την… Ιερά Εξέταση, όταν άνθρωποι καίγονταν στην πυρά επειδή η κοινωνία δεν τους κατανοούσε. «Ας μην καίμε με τον ίδιο τρόπο τα scrubbers», υπογράμμισε.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:   Αλλαγή ονόματος και P&I Club για ελληνική ναυτιλιακή

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:    Α. Χατζηγιάννης: Στοχευμένες κινήσεις στην αγορά των containerships από την CSL

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:   Ελληνική ναυτιλιακή αφήνει τα νεότευκτα και στρέφεται στα μεταχειρισμένα