ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η συνολική χωρητικότητα του παγκόσμιου στόλου που διαχειρίζονται οι Ασιάτες πλοιοκτήτες ξεπέρασε για πρώτη φορά αυτή τον στόλο των Ευρωπαίων εφοπλιστών και αντιπροσωπεύει πλέον το 43% του συνόλου του παγκόσμιου στόλου, με 48.472 πλοία και 637 εκατομμύρια Gross Tonnage, σύμφωνα με στοιχεία της Clarksons .
Οι Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες αντιπροσωπεύουν τώρα μόνο το 42% του παγκόσμιου στόλου, με 30.610 πλοία και 630 εκατομμύρια GT. Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές αυτού του αιώνα, οι Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες ήλεγχαν το 44% (σε GT) του παγκόσμιου εμπορικού στόλου, ενώ οι Ασιάτες αντιπροσώπευαν το 32%.
Στην Ευρώπη, οι Έλληνες πλοιοκτήτες αύξησαν τον στόλο τους κατά 70% τα τελευταία 10 χρόνια, φτάνοντας συνολικά τα 246 εκατομμύρια GT, που αντιπροσωπεύουν το 17% του συνολικού παγκόσμιου στόλου. Η Ελλάδα παραμένει η κορυφαία ναυτιλιακή δύναμη στον κόσμο .
Με άλλα λόγια, αν οι Έλληνες δεν κατόρθωναν να επιβιώσουν δεν θα υπήρχε αξιόλογη ευρωπαϊκή ναυτιλία με ό,τι σημαίνει αυτό για τις θαλάσσιες μεταφορές, την κατανάλωση και τα αποθέμα της Γηραιάς ηπείρου.
Επισημαίνεται ότι αυτά τα στοιχεία συνέβαλαν στο να διατηρηθεί σχεδόν σταθερό το μερίδιο της Ευρώπης στην παγκόσμια κατάταξη, παρά την απότομη πτώση του γερμανικού στόλου , ο οποίος μειώθηκε απότομα μετά την οικονομική κρίση στα 62 εκατομμύρια GT, μειωμένη κατά 34% από 10 χρόνια πριν.
Οι Κινέζοι πλοιοκτήτες έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην εντυπωσιακή ανάπτυξη της ασιατικής χωρητικότητας, δεδομένου ότι διπλασίασαν τον στόλο τους την τελευταία δεκαετία, φτάνοντας από 111 εκατομμύρια GT σε 226 εκατομμύρια και έγιναν ο δεύτερος μεγαλύτερος στόλος στον κόσμο . Ο κινεζικός στόλος αντιπροσωπεύει πλέον το 15% του παγκόσμιου στόλου χάρη στις παραγγελίες για νέα πλοία και είναι μια μεγάλη απειλή για τους Έλληνες εφοπλιστές.
Οι Ασιάτες πλοιοκτήτες θα κατέχουν την πρώτη θέση για μεγάλο διάστημα
Από την πλευρά του, ο στόλος που ελέγχεται από Ιάπωνες ιδιοκτήτες έχει αυξηθεί κατά 16% και διαμορφώθηκε στα 177 εκατομμύρια GT, που αντιπροσωπεύει μερίδιο 12% του παγκόσμιου στόλου. Οι παραδόσεις νέων ναυπηγήσεων, για τους Ιάπωνες αντισταθμίστηκαν από το υψηλό επίπεδο πωλήσεων στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων. Οι πλοιοκτήτες από τις υπόλοιπες χώρες Ασίας-Ειρηνικού αύξησαν επίσης τον στόλο τους, φτάνοντας μαζί το 16% του συνόλου.
Σύμφωνα με στοιχεία του Clarksons , οι Ασιάτες πλοιοκτήτες θα παραμείνουν στην πρώτη θέση για κάποιο χρονικό διάστημα, καθώς το 49% της χωρητικότητας του τρέχοντος βιβλίου παραγγελιών τους ανήκουν τα περίπου 79 εκατομμύρια GT, σε σύγκριση με το 33% των Ευρωπαίων πλοιοκτητών που έχουν παραγγείλει πλοία χωρητικότητας 53 εκατομμύρια GT.
Διαβάστε επίσης:
Συνάντηση Πλακιωτάκη με τον Πρέσβη της Ουκρανίας στην Ελλάδα Sergii Shutenko
Ουκρανία: Εξαφανίστηκαν 5 πλοία γεμάτα με σιτάρι
Μπελαβίλας: Εκκρεμεί η απόφαση διακοπής των έργων της Cosco στο λιμάνι
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Χατζηθεοδοσίου: Σοκ και δέος – Να δούμε τον φορολογικό έλεγχο να γίνεται πράξη
- ΥΠΑ: H επιβατική κίνηση στο 10μηνο του 2024 ξεπέρασε αυτή ολόκληρου του 2023
- Eurobank: Οι λόγοι πίσω από το διαχρονικά «φουσκωμένο» ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών
- Χαρδαλιάς από τη Δυτική Αττική: «Χαράσσουμε δρόμους που σώζουν ζωές και μας φέρνουν στο αύριο»