Από την αρχή του τρέχοντος έτους έως και την ημέρα των Χριστουγέννων, στις 25 Δεκεμβρίου, οι Έλληνες εφοπλιστές αγόρασαν 254 πλοία και πλήρωσαν στους πωλητές το ποσό των 5.602,3 δισ. δολαρίων, ενώ στο ίδιο χρονικό διάστημα πούλησαν 241 πλοία και εισέπραξαν 5.263,1 δισ. δολάρια.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυτιλιακού οίκου Allied σε παγκόσμιο επίπεδο άλλαξαν χέρια 1.838 πλοία και ο τζίρος ανήλθε στα 40.017,8 δισ. δολάρια.

Το έτος 2021, είχαν γίνει αγοραπωλησίες 1.898 πλοίων με τζίρο 31.753,0 δισ. δολάρια.

Με άλλα λόγια, υπάρχει μια διαφορά 60 πλοίων λιγότερα, ωστόσο οι χρηματικές συναλλαγές είναι σαφώς περισσότερες. λόγω της αύξησης των τιμών των πλοίων.

Οι Έλληνες εφοπλιστές αγόρασαν 129 φορτηγά πλοία, 115 δεξαμενόπλοια, 3 πλοία μεταφοράς κοντέινερ και 4 πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου.

Ταυτόχρονα πούλησαν 104 φορτηγά πλοία, 107 δεξαμενόπλοια, 16 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 8 πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου.

Αναλυτικότερα, ο ελληνόκτητος στόλος αυξήθηκε μέσα στο 2022 κατά 16 πλοία. Η αύξηση των φορτηγών πλοίων είναι κατά 25 πλοία, κατά 8 δεξαμενόπλοια, αλλά μειώθηκε κατά 13 πλοία μεταφοράς κοντέινερ και κατά 4 πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου.

Στις αγορές πλοίων οι Κινέζοι έρχονται δεύτεροι με 194 πλοία, τρίτοι οι Τούρκοι με 77 πλοία, τέταρτοι οι Ελβετοί με 53 πλοία και πέμπτοι οι εφοπλιστές από τη Μέσα Ανατολή.

Στις πωλήσεις πλοίων δεύτεροι έρχονται οι Ιάπωνες με 161 πλοία, τρίτοι οι Κινέζοι με 138 πλοία, τέταρτοι οι Σιγκαπουριανοί με 110 πλοία και πέμπτοι οι Νορβηγοί με 80 πλοία.

Τέλος, στα διαλυτήρια οδηγήθηκαν από τους Ιάπωνες 34 πλοία και οι Έλληνες 23 πλοία. Συνολικά διαλύθηκαν 569 πλοία, χωρητικότητας 14.590.000 dwt.

Διαβάστε επίσης:

Diana Shipping (Σεμίραμις Παληού): Ολοκληρώθηκε η διαδικασία πώλησης και επαναμίσθωσης του πλοίου Andromeda

Ο Rina έδωσε την έγκριση για τη ναυπήγηση VLCC με καύσιμο LNG και υδρογόνο