Οι Έλληνες εφοπλιστές από την αρχή του έτους έως τις 16 Οκτωβρίου ενίσχυσαν τον ελληνόκτητο στόλο τους με 31 περισσότερα δεξαμενόπλοια και με 18 φορτηγά πλοία.

Όμως, διαθέτουν πλέον 15 λιγότερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 5 πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου. Συνολικά ο ελληνόκτητος στόλος αυξήθηκε κατά 26 πλοία.

Ωστόσο, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε ο ναυλομεσιτικός οίκος Alliend, στο ανασκοπούμενο χρονικό διάστημα αγόρασαν και πούλησαν συνολικά 404 πλοία. Αγόρασαν 215 πλοία και πούλησαν 189 πλοία. Η συνολική αξία των αγοραπωλησιών ανήλθε στα 8.786,8 δισ. δολάρια.

Αναλυτικότερα, οι Έλληνες εφοπλιστές, με την αγορά 106 φορτηγών πλοίων, 101 δεξαμενοπλοίων, 3 πλοίων μεταφοράς κοντέινερ και 3 πλοίων μεταφοράς φυσικού αερίου πλήρωσαν στους πωλητές 4.594 δισ. δολάρια.

Ταυτόχρονα, πούλησαν 88 φορτηγά πλοία, 70 δεξαμενόπλοια, 18 πλοία μεταφοράς κοντέινερ και 8 πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου και εισέπραξαν 4.192,8 δισ. δολάρια.

Οι Έλληνες εφοπλιστές παραμένουν πρώτοι στις αγορές, πρώτοι στις πωλήσεις και πρώτοι στις διαλύσεις πλοίων.

Μετά τους Έλληνες, οι Κινέζοι έρχονται δεύτεροι με 172 πλοία στις αγορές πλοίων και ακολουθούν:

  • Τουρκία με 55 πλοία.
  • Ελβετία με  46 πλοία.
  • Σιγκαπούρη με 44 πλοία.
  • Μέση Ανατολή με 41 πλοία.
  • Γερμανία με 32 πλοία.
  • Ολλανδία με 31 πλοία.
  • Νορβηγία με 15 πλοία.
  • Ινδονησία με 15 πλοία.
  • Διάφορες χώρες με 857 πλοία.

Συνολικά αγοράστηκαν 1.523 πλοία.

Στις πωλήσεις δεύτεροι έρχονται οι Ιάπωνες με 132 πλοία, οι Κινέζοι με 118 πλοία, οι Σιγκαπουριανοί με 88 πλοία και οι Γερμανοί με 77 πλοία.

Επίσης, στις διαλύσεις πλοίων πρώτοι έρχονται οι Έλληνες με 20 πλοία  και είναι μαζί με τους Κινέζους που έχουν διαλύσει και αυτοί 20 πλοία. Τρίτη χώρα είναι οι ΗΠΑ με 15 πλοία, η Ιαπωνία με 14 πλοία και από διάφορες χώρες 323 πλοία.

Η συνολική χωρητικότητα που διαλύθηκε ανέρχεται σε 12.838.000 dwt.

Στο Μπαγκλαντές διαλύθηκαν 94 πλοία, στην Ινδία 82 πλοία, στην Τουρκία με 46 πλοία, στο Πακιστάν 30 πλοία, στην Κίνα 1 πλοία και σε διάφορες χώρες 154 πλοία. Συνολικά διαλύθηκαν 407 πλοία από την αρχή του έτους.

 Διαβάστε επίσης:

Naval: Παραγωγή τμημάτων του κήτους των Belharra στα Ναυπηγεία Σαλαμίνας σε συνεργασία με MEVACO και METKA

Τσάκος (ΤΕΝ): Θα έχουμε αυξημένη κερδοφορία, αλλά θέλουμε ειρήνη και ομαλοποίηση της ναυτιλιακής αγοράς